• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4307 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ بهمن

سيد مصطفي تاجزاده:

مبارزه با فساد مقدم بر مقابله با مخالف باشد

سيدمصطفي تاجزاده، معاون سياسي وزارت كشور در دولت اصلاحات در 40 سالگي انقلاب به اين پرسش كه آيا آرمان‌هايي كه منجر به انقلاب شد، اشتباه بود؟ پاسخ داد:«به باور من خير. زيرا هنوز هم ايرانيان استقلال مي‌خواهند و خواهان اين هستند كه خودشان سرنوشت‌ كشورشان را رقم بزنند. بحث مهم امروز مردم آزادي است آنان همچنان مي‌خواهند آزادي داشته باشند البته مانند همه كشورهاي دنيا خود حداقل‌هايي را رعايت مي‌كنند.»

او در گفت و گو با ايلنا ادامه داد:«مردم جمهوري مي‌خواستند، هنوز هم مي‌خواهند. برايشان حائز اهميت است در تعيين سرنوشت كشور مشاركت داشته باشند.»

به گفته او، اوايل انقلاب اگر رفتارهايي رخ مي‌داد و ما خطايي مرتكب مي‌شديم، رقبا آن را چند برابر بزرگ مي‌كردند براي اينكه ما را بكوبند اما امروز به‌ علت ترس از توقيف مطبوعات عملا روزنامه‌ها هيچ مطلب جدي را نمي‌توانند، بنويسند يا انتقاد اساسي مطرح كنند، مسوولان هر كاري دلشان مي‌خواهد، انجام مي‌دهند. امروز چرا فشار بر فضاي مجازي زياد است؟ براي اينكه آزادي را در عرصه انديشه و بيان و قلم تامين كرده است.

تاجزاده ادامه داد:«ما امروز به آقاي روحاني رأي مي‌دهيم با اينكه مي‌دانيم، دولت ضعف‌هاي زيادي دارد و كاملا قابل دفاع نيست اما وقتي او را با رقبايش مقايسه و چشم‌اندازي كه پيروزي رقيب در جامعه ترسيم مي‌كند، مشاهده مي‌كنيم در دفاع از آقاي روحاني ترديد نمي‌كنيم البته اين خود يك ايراد است. اگر هر جريان نامزد خود را داشته باشد به او راي مي‌دهد و البته اگر رأي نياورد، ائتلاف مي‌كند. در آن صورت مشخص مي‌شود، نامزد ما كيست و تكليف ما در برابر مردم روشن است. بر همين اساس اعلام كرده و مي‌كنيم، مسووليت دوره و دولت آقايان موسوي و خاتمي را مي‌پذيريم و از آنها دفاع مي‌كنيم. زيرا هر دو نامزد اصلي ما بودند بنابراين مسووليت خوب و بدشان را مي‌پذيريم و البته معتقديم چه در عرصه خدمت به ملت و چه در مبارزه با فساد در مجموع خوب عمل كردند و موفق بودند.»

تاجزاده اساسي‌ترين گام در جهت اصلاح وضع را اصلاح قانون اساسي دانست و ادامه داد:«براي مثال اجازه ايجاد راديو تلويزيون‌هاي خصوصي داده شود تا انحصار اطلاع‌رساني شكسته شود و احزاب و افراد منتقد بتوانند حرف بزنند. به عقيده او اگر اين اتفاقات بيفتد بسياري از ايرانياني كه صاحب انديشه و نظر هستند و توانايي دارند حتي اگر به خارج رفته‌اند، بازمي‌گردند و در بخش‌هاي مختلف اقتصادي و علمي و فني و مديريتي به جامعه كمك مي‌كنند. به گفته تاجزاده بايد هر چه سريع‌تر اصلاح ساختار صورت گيرد تا بتوانيم اوضاع را بهبود بخشيم. اگر امروز اين كار را انجام ندهيم، فردا با مشكلات بسيار جدي‌تري روبه‌رو خواهيم شد.

معاون سياسي وزارت كشور دولت اصلاحات در بخش ديگري از سخنانش گفت:«تا زماني كه مبارزه با مخالف برايمان مهم‌تر از مبارزه با فساد باشد، فساد برطرف نخواهد شد. افزون بر آن در بحث مبارزه با فساد چند موضوع را بايد در نظر گرفت؛ نخست اينكه اقتصاد ما نفتي است پس احتمال فساد زياد خواهد بود.»

به گفته تاجزاده نبايد اصولگراها به ‌دنبال فساد اصلاح‌طلبان باشند و اصلاح‌طلبان هم در پي فساد آنان و هر دو قبيله‌اي عمل كنند. همه بايد براي مبارزه با فساد بسيج شوند. سياست كلان هم عوض شود و مقابله با فساد مقدم بر مقابله با مخالف قرار گيرد.

معاون سياسي وزارت كشور دولت اصلاحات معتقد است:«اگر اوضاع به هم بريزد، وضعيت بدتر مي‌شود. حكومت بايد هر چه سريع‌تر اصلاحات بنيادي صورت دهد زيرا وضعيت خوب نيست. برخي مسوولان از تنگ‌نظري دست بردارند. اين برازنده ايران نيست كه در قرن بيست‌و‌يكم درگير اين موضوع باشيم كه زنان ما به استاديوم بروند يا نروند. به ‌جاي اين مباحث توجه حاكميت بايد بر مسائل اقتصادي و اجتماعي متمركز شود تا جامعه‌اي اميدوار داشته باشيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون