• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4307 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ بهمن

خبر

ايران عامل باثباتي منطقه است نه بي‌ثباتي‌اش

رييس شوراي راهبردي روابط خارجي كشورمان در گفت‌وگويي اختصاصي با الجزيره درباره توافق هسته‌اي، روابط بي‌ثبات ايران و امريكا و خوداتكايي ايران پس از انقلاب صحبت كرده است. به گزارش ايسنا، كمال خرازي، رييس شوراي راهبردي روابط خارجي كشورمان در گفت‌وگويي اختصاصي با الجزيره در خصوص خروج امريكا از برنامه جامع اقدام مشترك يا همان برجام گفت: خروج امريكا از توافق هسته‌اي يا همان برنامه جامع اقدام مشترك، باعث آشفتگي بسياري شد و تعدادي از كشورهاي امضاكننده اروپايي متعهد شدند كه بدون امريكا، اين توافق را حفظ كنند. خرازي در ادامه گفت: موفقيت اين تلاش‌ها در نهايت به خود كشورهاي اروپايي و تمايل‌شان براي اقدام مستقل از تهديدهاي واشنگتن نسبت به اعمال تحريم‌ها يا مجازات برمي‌گردد.

سارق‌هايي كه حبس آنها به اتمام رسيده، تحت نظارت قرار مي‌گيرند

معاون نظارت بر دادسراها و ضابطين دادستاني كل كشور گفت: براي پيشگيري از سرقت و حفظ امنيت جامعه به دادستان‌هاي عمومي و انقلاب سراسر كشور اعلام شده است كه دستور كنترل، نظارت و پايش سارقين سابقه‌داري را كه مجازات حبس آنها به اتمام رسيده يا به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران مورد عفو واقع شده‌اند، صادر كنند. به گزارش ايسنا عبدالصمد خرم‌آبادي در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار كرد: براي پيشگيري از سرقت و حفظ امنيت جامعه به دادستان‌هاي عمومي و انقلاب سراسر كشور اعلام شده است دستور كنترل، نظارت و پايش سارقين سابقه‌داري را كه مجازات حبس آنها به اتمام رسيده يا به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران مورد عفو واقع شده‌اند صادر كنند.

معاون قضايي دادستان كل كشور گفت: دستور پايش و كنترل سارقين سابقه‌دار در اجراي مواد ۱۰ و ۱۲ «دستورالعمل اجرايي كنترل مجرمان حرفه‌اي و سابقه‌دار» صادر شده است.

به تقاضاها درباره CFT و پالرمو مشكوك هستيم

محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: ما به اين تقاضاها در مساله CFT و پالرمو مشكوك هستيم. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رضايي بيان كرد: اين كانال مالي كه اروپايي‌ها درست كرده‌اند در حقيقت كانال مالي نيست بلكه يك كانال كالايي است يعني نفت ما را مي‌گيرند و از آن طرف به ما كالا مي‌دهند و اشتباها اسم اين را كانال مالي گذاشته‌اند، اين يك كانال كالايي است، نفت ما به فروش مي‌رسد در مقابلش پول ما مي‌رود در يك صندوقي كه در اختيار خودشان هست از آن طرف به ما دارو، كالاهاي كشاورزي و غذا مي‌دهند. او در ادامه از رفتار اروپايي‌ها انتقاد كرد و گفت: از بي‌صداقتي غرب و تحميل خواسته‌هاي‌شان به كشور ما مي‌شود فهميد كه تامين مالي كشور ما و حتي پول خود ما را حاضر نيستند به ما بدهند بعد مي‌گويند شما بياييد با ما همكاري مالي داشته باشيد و براي همين است كه ما به اين تقاضاها در مساله CFT و پالرمو مشكوك هستيم و از دولت و مجلس خواسته‌ايم به صراحت به ابهامات مجمع تشخيص پاسخ دهند.

نماز و قبله واحد  رمز وحدت ما مسلمانان است

سيدمحمد حسن ابوترابي‌فرد، امام جمعه موقت تهران گفت: ما در دوراني زندگي مي‌كنيم كه دنياي استكبار دست امريكا و ايادي ناپاك آن همچون بن سلمان‌ها و نتانياهوها است كه از همه قدرت و توان‌شان براي ايجاد اختلاف بين مسلمانان استفاده مي‌كنند كه به لطف خدا به هيچ نتيجه‌اي هم نمي‌رسند. به گزارش ايسنا، ابوترابي‌فرد در نخستين همايش بزرگ سادات شيعه و اهل سنت در هرمزگان با عنوان نسل ماندگار افزود: مهم‌ترين عامل وحدت مسلمانان، قرآن كريم است كه هنوز بعد از هزار و 400 سال در همه عالم، اسلام بدون هيچ گونه تحريفي در اختيار مسلمانان قرار دارد. او يادآور شد: نماز و قبله واحد نيز رمز وحدت ما مسلمانان است و همه ما به سمت يك قبله نماز مي‌گزاريم و اهل‌بيت(ع) نيز ديگر عامل وحدت هستند كه امروز محبت اين خاندان ما را دور هم جمع كرده است. ابوترابي فرد گفت: آيه مباهله (آيه 61 سوره آل‌عمران) نيز بزرگ‌ترين سند فضيلت و برتري جايگاه اهل‌بيت(ع) است كه «جارالله زمخشري» از مفسران بزرگ اهل‌سنت نيز بر اين آيه اتفاق نظر دارند.

مشاركت حداكثري و شفافيت مالي هدف لايحه جامع انتخابات است

محمد محمودي شاه‌نشين، عضو كميسيون شوراهاي مجلس گفت: «مواردي اعم از شرط اوليه زمان‌بندي و نوع استعفاها تا بررسي صلاحيت‌ها، رسيدگي به تخلفات هيات‌هاي اجرايي و نظارت همه اينها در برخي مواد داراي ابهاماتي هستند؛ هدف لايحه جامع انتخابات اين است كه علاوه بر رفع اين ابهامات، انتخابات با حداقل هزينه، بهترين استفاده از تكنولوژي‌هاي موجود و با صرفه جويي در زمان امكان حضور حداكثري همه قشرهاي جامعه برگزار شود.» به گزارش ايرنا، او درباره مزاياي لايحه اصلاح قانون انتخابات گفت: «در انتخابات مجلس شوراي اسلامي اولويت نخست آن است كه مسائل كلان و ملي دنبال شود نه مسائل بخشي و شهرستاني. حال آنكه نمايندگان به جاي مسوولان محلي اعم از بخشدار و دهيار، وقت و برنامه‌هاي خود را صرف امور جزيي در شهرستان‌ها كرده‌اند و اين يك نقطه ضعف است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون