• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4307 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ بهمن

خطيب نماز جمعه تهران:

۲۲ بهمن امسال هشداري جانانه به «كم‌گذاران» بود

چهل سالگي انقلاب و حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن از يك سو و بيانيه راهبردي رهبري در گام دوم انقلاب موضوعاتي بود كه روز گذشته محور خطابه در نمازهاي جمعه قرار گرفت. در همين راستا حاج شيخ علي‌اكبري خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: «۲۲ بهمن امسال يك سجده شكر ملي و دو ركعت سجده شكر به ساحت قدس ربوبي، از سوي ملتي صبور، خوشفكر و با وفا و يك عرض ادب به ساحت مقدس ولي‌الله اعظم به عنوان كارگردان انقلاب و صاحب اصلي اين انقلاب بود؛ يك خداقوت عاشفانه به رهبري حكيم بود؛ يك دست‌مريزاد هوشيارانه به خادمان مردم و يك بوسه عارفانه بر جبين خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران و جانبازان و يك لبخند مهر به مستضعفان عالم و در عين حال، يك توفان خشم و يك سيلي به‌يادماندني بر چهره سياه شياطين و دشمان ملت و يك تحقير تاريخي براي دشمنان و يك هشدار جانانه براي خائنان و «كم‌گذاران» و نفوذي‌ها و ناراضي‌تراش‌ها بود. حقيقتا حماسه بزرگي بود و اميدواريم خداوند ملت عزيز را به خاطر اين صبوري و شكر و به خاطر اين وفا و صفا در زمره سپاهيان و انصار امام عصر (عج) قرار دهد.» او همچنين ادامه داد: «در آستانه چله دوم انقلاب اسلامي، خداوند هديه‌اي بسيار بزرگ و دوست‌داشتني به ما داد كه اميدوارم خداوند متعال توفيق قدرشناسي از آن را به ما عنايت بفرمايد. رهبر حكيم و عاليقدر در پاسخ به اين سوال كه در ادامه راه چگونه مي‌توانيم شكرگزار انقلاب كبير اسلامي باشيم، در قالب يك بيانيه به عنوان گام دوم انقلاب اسلامي به ملت شريف و عزيز و باوفاي ما هديه دادند. صادركننده اين بيانيه يك رهبر الهي، نوراني، عارف، باصفا، شجاع، ولي‌فقيه زمان، داراي تجربه عالي مديريت ولايي، حكيم، ژرف‌نگر، مصلح، يك مجاهد كاركشته پير، با بيش از ۵۵ سال سابقه مجاهدت؛ در اوج فرزانگي و فرهيختگي با اشراف تاريخي، با شناخت از جهان معاصر و تاريخ ملت‌ها، سرشار از مهرباني و احساس پدري و بهره‌مند از قلم استوار است.»

 

كنايه امام جمعه مشهد به تصويب برجام

آيت‌الله علم‌الهدي خطيب نماز جمعه مشهد نيز در خطبه‌هاي اين هفته گفت: «از روز نخست پيروزي انقلاب تا به امروز آنچه تغيير پيدا نكرد مردانگي و پايمردي شما مردم و ملت در پاي ستون اين انقلاب بود و در پاي ارزش‌هاي اين انقلاب بود همچنان كه ۴۰ سال پيش شما سبب شديد اين انقلاب به پيروزي رسيد، در اين ۴۰ سال اين پايمردي و مقاومت، بيشتر نيز شده و كمتر نشد. وي ضمن تاكيد بر اين مساله كه حمله دشمن جدي است، تصريح كرد: وقتي اين تهاجم قطعي‌تر گرفته شد مردم نيز با تمام وجود پاي كار آمدند، كفار بعثي روزي تهديد مي‌كردند كه در صورت حضور در راهپيمايي صفوف راهپيمايي را مورد هدف قرار مي‌دهند اما حضور مردم پررنگ‌تر شد و امسال نيز دو عامل سبب حضور پررنگ‌تر مردم شده كه عامل نخست شكرگزاري از خدا و عامل دوم تهديد دشمن بود؛ بولتون امريكايي گفته بود شما تولد چهلم انقلاب را نخواهيد ديد.» او همچنين با اشاره به بيانيه رهبري گفت: «نكات برجسته و توصيه‌هاي اساسي رهبر انقلاب در حدي است كه در خطبه نماز جمعه نمي‌گنجد اما عزيزان جوان ما كه مخاطب اصلي بيانيه هستند بايد در تشكل‌هاي گوناگون و مختلف در مراكز استان‌ها و شهرستان‌ها همايش‌هايي را تشكيل و نكات اين بيانيه را تفسير و تحليل كنند و راه را در زندگي خود در اين ۴۰ ساله دوم پيدا كنند و از راهي كه رهبر حكيم نشان مي‌دهند مسير را طي كنند.»

البته حادثه تروريستي اخير در سيستان‌‌وبلوچستان و شهادت شماري از پرسنل سپاه پاسداران نيز يكي از موضوعاتي بود كه ائمه جمعه به آن پرداختند. حجت‌الاسلام مجتبي ميردامادي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اصفهان با تسليت شهادت ۲۷ نفر از اعضاي لشكر ۱۴ امام حسين(ع) در عمليات تروريستي سيستان ابراز داشت: جنايتكاران با دلارهاي آل سعود و امريكا، انسان‌هاي بي‌گناهي را قرباني مي‌كنند كه پس از مدت‌ها مرزباني شبانه‌روزي از حريم كشورمان به ديدار خانواده مي‌رفتند و ما نيز در برابر اين جنايت ساكت نخواهيم نشست. او اضافه كرد: جنايتكاراني كه دست به اين عمليات انتحاري زدند بدانند با شيرمردان و شيرزناني روبه‌رو هستند كه انتقام سختي از آنها خواهند گرفت به نوعي كه غافلگيرانه ريشه‌كن شوند. امام جمعه اصفهان با اشاره به پيام رهبر انقلاب خطاب به مسوولان ابراز داشت: ايشان ضمن برشمردن دستاوردهاي انقلاب اسلامي رهنمودهاي خوبي براي مسوولان ارايه و نقاط قوت و ضعف امور را تبيين كردند.

آيت‌الله حسيني همداني امام جمعه كرج با اشاره به برگزاري جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام كه فردا برگزار مي‌شود، گفت: ان‌شا‌ءالله در اين جلسه بدون تاثيرپذيري از فشارهاي جهاني و وادادگان داخلي براي آن چيزي كه به صلاح كشور در آينده است، تصميم‌گيري شود. او گفت: خيلي بد است كه در اين فضا برخي از مسوولان تهديد مي‌كنند و تصميم‌گيران را در معرض ترديد قرار مي‌دهند. خطيب جمعه كرج با تاكيد بر اينكه برخي از مسوولان اعلام كرده‌اند كه تضمين نمي‌دهيم با امضاي اين معاهده مشكلات اقتصادي حل شود، گفت: دليل اصرار براي تصويب اين معاهده معلوم نيست در مورد برجام نيز تهديد كردند و يكي از آقايان در جلسه‌اي مدعي شد اگر مجلس اين را تصويب نكند بابت هر روز تاخير، كشور بيش از
۱۰۰ ميليون دلار ضرر مي‌كند، ديديم ۲۰ دقيقه‌اي برجام را تصويب كردند و چه شد. نماينده ولي‌فقيه در استان البرز با تاكيد بر اينكه خسارت اين‌گونه معاهده‌ها كاملا مشخص است، گفت: ما بايد صنعت هسته‌اي را دوباره احيا كنيم تا بتوانيم مشكلات كشور را حل كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون