• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4309 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ بهمن

نابغه اسنوكر ايران از رسيدن به فينال باز ماند

وفاييِ شگفتي‌ساز

حميد رعنا

 

 

برترين اسنوكربازهاي جهان در شهر ولز گردهم آمدند تا با يكديگر رقابت كنند؛ رقابتي كه نماينده ايران در آن خود را به عنوان يك شگفتي‌ساز معرفي كرد؛ اما در يك قدم مانده به تكميل شگفتي بزرگ كم آورد و نتوانست روياي خود را محقق كند. حسين وفايي كه شروعي توفاني در مسابقات جايزه بزرگ اسنوكر ولز داشت، پس از كسب چهار برد عالي مقابل رقباي خود به ايستگاهي رسيد كه در آن بايد با نيل روبرتسون مرد شماره يك سابق جهان از شهر لستر انگلستان ديدار مي‌كرد. وفايي در مرحله يك‌هشتم نهايي دست به كار بزرگي زد و توانست سلبي، نفر اول اسنوكر جهان را با حساب ۴ بر ۳ شكست دهد و شگفتي‌ساز شود. بيلياردباز كشورمان در ادامه موفق شد دونالدسون ديگر چهره سرشناس مسابقات را نيز با نتيجه 5 بر يك شكست داده و به مرحله نيمه‌نهايي راه يابد. در سمت ديگر بازي‌ها نيل روبرتسون يكي از برترين‌هاي اين رشته و مافلين با يكديگر رقابت كردند و روبرتسون به پيروزي دست يافت تا حريف وفايي در مرحله ماقبل فينال شود.

در پايان مرحله يك‌چهارم حسين وفايي، نيل روبرتسون، استوارت بينگهام و جو اوكانر به عنوان چهار اسنوكر‌باز راه‌يافته به مرحله نيمه‌نهايي معرفي شدند كه براي فيناليست شدن بايد با يكديگر رقابت مي‌كردند و اين در حالي بود كه تا به اينجاي كار بزرگاني چون روني ساليوان و هيگينز و سلبي همگي از دور مسابقات كنار رفته‌ بودند.

حريف ۳۷ ساله وفايي در نيمه‌نهايي كه در گذشته سابقه رسيدن به رنكينگ يك جهان را هم دارد، در اولين بازي خود در مسابقات ولز موفق شد مقابل جوردن بروان ركورد استثنايي برك (break) ۱۴۷ را به جا بگذارد؛ يعني در يك نوبت ۱۴۷ امتياز پياپي گرفت. او علاوه بر اين ۱۲ سال قبل نيز موفق شده بود عنوان قهرماني مسابقات ولز را به دست آورد. تنها رويارويي وفايي و روبرتسون به سال گذشته و مسابقات مقدماتي پكن بازمي‌گشت كه وفايي با نتيجه 3 بر 5 مغلوب حريف خود شده بود. تقابل دوم آنها اين‌بار در ولز در حالي برگزار شد كه سايت‌هاي بين‌المللي اسنوكر از حسين به عنوان رقيبي خطرناك ياد كردند كه توانسته نفر اول جهان را شكست دهد.

وفايي كه رنكينگ ۳۷ جهان را دارد در اين مسابقات عملكرد قابل قبولي داشت و با شكست 4 بر 3 مارك سلبي همه را شگفت‌زده كرد و اميدواري‌ها را براي رسيدن به فينال افزايش داد؛ اما انگار در مقابل رابرتسون خودباوري و تمركزي كه در زمان بازي با سلبي و دونالسون داشت را از دست داد و در نهايت با حساب ۶ بر صفر شكست خورد و از رسيدن به فينال اين مسابقات بازماند تا نتواند روياي خود را محقق كند.

در ديگر بازي مرحله نيمه‌نهايي استوارت بينگهام، قهرمان اين مسابقات در سال ۲۰۱۷ و جو اوكانر انگليسي رو در روي هم قرار گرفتند تا ديگر فيناليست مسابقات و حريف رابرتسون مشخص شود. اين درست كه كانر در رتبه ۱۰۳ جهان قرار دارد اما موفق شد در اين مسابقات جان هيگينز، مدافع عنوان قهرماني را شكست دهد و خود را به مرحله نيمه‌نهايي برساند. او كه در سال ۲۰۱۸ قهرمان مسابقات اسنوكر آماتورها شده بود اميد داشت تا در اولين ديدار خود مقابل بينگهام از سد او نيز عبور كند؛ اما استوارت بينگهام با‌تجربه‌تر از آن بود كه تسليم كانر شود و در نهايت ۶ بر ۲ حريف انگليسي خود را شكست داد و به فينال رسيد.

اين 4 اسنوكرباز تا به حال در مسابقات مختلف اسنوكر مبالغي را به عنوان جايزه برنده شده‌اند كه سهم روبرتسون 3 ميليون و ۹۰۰ هزار پوند، بينگهام 2 ميليون و ۵۷۰ هزار پوند، وفايي ۱۷۵ هزار پوند و كانر ۴۱ هزار پوند بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون