• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4310 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۳۰ بهمن

كوين دورانت، برگ برنده كينگ جيمز

ستاره‌ها از غرب طلوع كردند

سامان سعادت

 

 

شصت و هشتمين جنگ ستارگان NBA بامداد روز دوشنبه در تايم وارنر كيبل آرنا برگزار شد؛ استاديومي واقع در شهر شارلوت در كاروليناي شمالي كه براي دومين بار ميزبان چنين رويداد بزرگي بود. در اين ديدار تيم‌هاي لبران جيمز و يانيس آنتتوكونمپو، دو تيم ستارگان كنفرانس غرب و شرق بسكتبال حرفه‌اي NBA به مصاف هم رفتند و يكي از جذاب‌ترين ديدارهاي چند سال اخير را به نمايش گذاشتند. در اين ديدار كه جمعيتي بالغ بر 20 هزار نفر آن را از نزديك و ميليون‌ها بيننده تلويزيوني از شبكه‌هاي مختلف نگاه مي‌كردند، براي تيم ستارگان غرب، استفن كري، جيمز هاردن، كوين دورانت و پاول جورج به كاپيتاني لبران جيمز بازي را آغاز كردند. در طرف مقابل براي تيم ستارگان شرق، كمبا واكر، كري اروينگ، كوواي لنارد و جوئل امبيد به كاپيتاني يانيس آنتتوكونمپو به عنوان 5 نفر نخست معرفي شدند. مايك بودنهولزر، سرمربي تيم ميلواكي كوچينگ تيم ستارگان شرق را به عهده داشت و مايكل مالون، سرمربي تيم دنور نيز تيم ستارگان غرب را از كنار زمين رهبري مي‌كرد.

بازي با برتري تيم يانيس آغاز شد. ستاره‌هاي شرق با استفاده از اشتباهات حريف در به ثمر رساندن پرتاب‌هاي 3 امتيازي توانستد فاصله خوبي با حريف ايجاد كنند. يانيس به عنوان رهبر و يك ستاره، بازي فوق‌العاده‌اي از خودش به نمايش گذاشت. به طوري كه تيم او در پايان كوارتر اول با نتيجه جالب توجه 53 بر 37 از حريف پيش افتاد. اختلاف 16 امتيازي دو تيم در ادامه بازي و در كوارتر دوم به 3 امتياز كاهش پيدا كرد، چرا كه تيم لبران موفق شد به بازي برگردد و لااقل اجازه ندهد حريف به يكه‌تازي ادامه دهد. بازي در كوارتر دوم پاياپاي دنبال شد و در نهايت اين غربي‌ها بودند كه با نتيجه 45 بر 42 حريف را شكست دادند تا تابلوي نتيجه در تايم وارنر عدد 95 براي تيم يانيس و 82 براي تيم لبران را نشان دهد. اما يك‌چهارم سوم بازي را بايد نقطه عطف ديدار ستارگان شرق و غرب بسكتبال امريكا ناميد. جايي كه ياران لبران با درخشش بازيكنان ذخيره خود يعني كلي تامپسن، دمين ليلارد و بردلي بيل، ستارگان حريف را به بند كشيدند. نتيجه بازي در انتهاي كوارتر سوم نشان از يك كامبك مي‌داد. تيم لبران اين كوارتر را با نتيجه 50 بر 36 به سود خودش برنده شد و در نتيجه كلي با يك امتياز از حريفش پيش افتاد. 132 بر 131. در آغاز كوارتر چهارم همه‌چيز برابر بود. فاصله يك امتيازي، آن فاصله‌اي نبود كه براي تيم كنفرانس شرق قابل جبران نباشد. به دليل همين نزديكي بازي با جذابيت فوق‌العاده‌اي دنبال مي‌شد. در اين وضعيت برابر، آن كسي كه توانست تفاوت‌ها را رقم بزند، كسي نبود جز كوين دورانت. ستاره تيم گلدن‌استيت كه در كوارتر چهارم كولاك كرد و باعث شد تيمش با نتيجه 46 بر 33 تايم چهارم را برنده شود و در نهايت هم با نتيجه 178 بر 164 پيروزي را از آن خودش كند.

در اين ديدار كه تماشاچيان را حسابي سر كيف آورده بود، كوين دورانت توانست عنوان با ارزش‌ترين بازيكن زمين يا همان MVP را از آن خودش كند. كوين با ثبت 31 امتياز و 7 ريباند توانست كمك زيادي به برتري تيمش كند و همين موضوع باعث شد او براي دومين بار جايزه ارزشمند MVP را به دست بياورد. او يك بار ديگر در سال 2012 اين عنوان را به دست آورده بود. پس از پايان بازي شش بازيكني كه بهترين آمار فردي را از خودشان به جا گذاشته بودند نيز معرفي شدند. كوين دورانت با 31 امتياز، امتيازآورترين بازيكن تيم كنفرانس غرب لقب گرفت، اورينگ با 9 ريباند بهترين عملكرد را در اين زمينه براي تميش به ثبت رساند و سيمنز با 7 پاس منجر به گل از اين حيث در صدر بازيكنان تيم لبران قرار گرفت. در طرف مقابل يانيس با 38 امتياز و 11 ريباند بهترين عملكرد را در اين دو پارامتر ثبت كرد و كمبا واكر با 8 پاس منجر به امتياز بهترين پاسور تيم ستارگان شرق معرفي شد.

ديگر ايونت‌هاي آخر هفته ستارگان NBA نيز قبل از بازي ستارگان غرب و شرق برگزار شد؛ رويدادي كه به رقابت‌هاي ديدني چالش مهارت و پرتاب 3 امتيازي و اسلم‌دانك اختصاص داشت. در بخش مهارت كه به بهترين دريبل‌زن‌ها اهدا مي‌شود، جيسون تاتوم، بازيكن 20 ساله تيم بوستون سلتيكز بهترين عملكرد را از خودش به نمايش گذاشت. در بخش پرتاب 3 امتيازي از فواصل مختلف نيز جو هريس از تيم بروكلين نتز توانست بيشترين درصد امتياز را به دست آورد. اين اولين ‌بار است كه هريس اين عنوان را به دست مي‌آورد. از بزرگ‌ترين رقباي هريس در كسب اين عنوان مي‌توان به استفن كري اشاره كرد. كسي كه يكي از بهترين پرتاب‌كنندگان از راه دور NBA به حساب مي‌آيد. در بخش جذاب اسلم‌دانك نيز حاميدو ديالو از تيم اوكلاهاما سيتي‌سنتر توانست با پروازي نمايشي و فوق‌العاده گوي سبقت را از رقبايش بربايد و جايزه نفر اول را به خودش اختصاص دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون