• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4311 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

آخرين تصميمات درباره عرضه مرغ و گوشت تنظيم بازاري

حميد ورناصري، مديرعامل شركت پشيتباني امور دام در جمع خبرنگاران درباره وضعيت تامين نهاده‌هاي توليد يا همان خوراك دام و طيور اظهار كرد: از ابتداي امسال تاكنون، ميزان واردات و تامين نهاده‌هاي توليد افزايش چشم‌گير و قابل توجهي نسبت به همين بازه زماني در سال گذشته داشته كه در برخي موارد به بيش از ۲۵ درصد هم مي‌رسد. اين حجم واردات انجام شده به واسطه پيش‌بيني‌هايي بود كه در پي تحريم‌ها صورت داديم و توانسيتم اثر آن را به حداقل ممكن برسانيم.

وي افزود: از ابتداي امسال تاكنون شرايط خاصي را پشت سر گذاشتيم كه مي‌توان به مشكلات ناشي از حمل و نقل كالا از بندر امام خميني اشاره كرد كه البته با تدابير انديشه شده از سوي شركت پشتيباني امور دام عملا مرغداران و دامداران اين مشكلات را احساس نكردند.

ورناصري اظهار كرد: به طور معمول روزانه بيش از ۲۵۰۰ دستگاه تريلي خروجي بندر است كه عمدتا شامل انواع غلات و خوراك دام و طيور است. اما اين تعداد خروجي تريلي در مقطعي از مهر ماه به حداقل ممكن رسيده بود و در آن مقطع براي حل اين مشكل از محل ذخاير استاني استفاده كرديم كه نياز توليدكنندگان را تامين كنيم.

مديرعامل شركت پشتيباني امور دام كشور درباره وضعيت عرضه گوشت مرغ و قرمز منجمد و گرم تنظيم بازاري اظهار كرد: عرضه گوشت مرغ و گوشت قرمز منجمد و گرم تنظيم بازاري تا پايان تعطيلات نوروزي ادامه خواهد داشت كه با نرخ مصوب خواهد بود؛ به عنوان مثال هر كيلوگرم گوشت گوساله تنظيم بازاري ۲۸ هزار تومان، هر كيلوگرم گوشت مرغ گرم ۱۱۵۰۰ تومان و هر كيلوگرم گوشت قرمز گرم به صورت لاشه حدود ۴۲ هزار تومان خواهد بود.

ورناصري درباره نوسانات قيمت در بازار خوارك دام و طيور و اين محصولات پروتييني تصريح كرد: نرخ ارز اختصاص يافته به واردات خوراك دام و طيور در فروردين ماه سال گذشته ۳۲۵۰ هزار تومان بود كه در اسفند ماه پارسال به ۳۷۰۰ و در فروردين ماه سال جاري به ۴۲۰۰ رسيد و اين نرخ تاكنون تغيير نكرده است و بخشي از دليل افزايش قيمت اين كالاي اساسي ناشي از تغييرات نرخ ارز رسمي كشور بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون