• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4311 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

واكنش حناچي به ساخت‌و سازها در تهران:

شهر نبايد تبديل به كارگاه ساختماني شود

پيروز حناچي، شهردار تهران با تاكيد بر اينكه نبايد همه شهر تبديل به يك كارگاه ساختماني بشود، گفت: بايد تعادل را در توسعه شهر رعايت كنيم.

پيروز حناچي در حاشيه سه‌شنبه بدون خودرويي ديگر در مورد كارگاه‌هاي عمراني موجود در شهر گفت: بايد به گونه‌اي رفتار كنيم كه هم شهر قابل زندگي و هم قابل سرويس دادن به مردم باشد و ‌بايد منافع هم به شكل متعادل و عادلانه بين همه شهروندان توزيع شود.

وي در پاسخ به سوالي در مورد سخنان برخي اعضاي شوراي شهر مبني بر اينكه هزينه‌ها در تهران بايد بالا برود تا از مهاجرت جلوگيري شود، گفت: من اين سخنان را اين‌گونه اصلاح مي‌كنم كه هر كسي در شهر بيشتر از امكانات استفاده مي‌كند بايد هزينه‌اش را بپردازد و اين روش را اگر در شهر حاكم كنيم منطقي‌تر خواهد بود.

به گفته شهردار تهران، اساس شهرها در دنيا اين است كه به غير از مسائل حاكميتي همچون ايجاد و توسعه حمل و نقل عمومي مابقي موارد ‌بايد از هزينه‌هاي عمومي شهر تامين شود.

حناچي همچنين افزود: ايده‌آل دولت اين است كه با ماليات كشور را اداره كند و ايده‌آل شهرداري‌ها هم اين است كه با دريافت عوارض در ازاي ارايه خدمات، بتوانند هزينه‌ها را اداره كنند و اگر اين محقق نشود شاهد عدم تعادل در شهر خواهيم بود.

شهردار تهران در مورد جولان موتوسيكلت‌هاي كاربراتوري در شهر گفت: ۱۸ درصد آلودگي تهران مربوط به موتورهاي كاربراتوري است و ايده‌آل ما اين است كه موتورهاي موجود و موتورهايي كه بعدا وارد بازار مي‌شوند، كاربراتوري نباشند و در بهترين حالت برقي باشند كه در تلاش هستيم طرح‌هاي پايلوت تبديل موتورهاي موجود كاربراتوري _ بنزيني به برقي را دنبال و از سويي ديگر شرايط اقتصادي و صنعتي را به‌گونه‌اي ايجاد كنيم كه موتورهاي برقي راحت‌تر در اختيار مردم قرار گيرند.

وي ادامه داد: براساس قانون براي ورود هر موتور به بازار ‌بايد ۷ موتور اسقاط شود كه همين نكته در دولت به دليل شرايط اقتصادي و تحريم مورد تجديد نظر است.

حناچي با اشاره به ضرب‌المثل «كس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من» راهكار حل آلودگي هوا را مردم دانست و گفت: خبر خوب اين است كه امسال به دلايل جوي و تلاش همكارانم در حوزه حمل و نقل و پليس راهور كه كنترل معاينه فني را در دستور كار قرار داده بودند، مشاهده كرديم كه ۲۰ درصد آلودگي به خصوص در مورد ذرات معلق كمتر شود اما اگر همه كمك كنيم مي‌توانيم اين نقص را جبران كنيم. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون