• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4315 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۶ اسفند

اگر قاطع بر مواضع خود بمانيم آنها عقب‌نشيني مي‌كنند

اسدالله بادامچيان، دبيركل حزب موتلفه اسلامي در رابطه با تمديد چهارماهه چند دولت اروپايي در مورد FATF گفت: «اگر ايران اسلامي قاطع و مسلّم بر ارزش‌هاي الهي و انساني خود تاكيد كند آنها عقب‌نشيني خواهند كرد.»

او تاكيد كرد: «امريكا و اروپا غرق در بحران‌هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي هستند و ناتوان‌تر از آنند كه بتوانند مشكلات خود را حل كنند. ايران مختلف و ساير كشورهاي مستقل، متكي به ملت خود هستند.» بادامچيان معتقد است: «دولت بايد قاطعانه عمل به تعهدات عقب‌افتاده اروپا را مطالبه كند و از آنها بخواهد به حقوق بشر و اصول دموكراتيك خود كه شعارش را مي‌دهند، عمل كنند.» دبيركل حزب موتلفه اسلامي در ادامه به آنهايي كه خود در سركوب ملت‌ها و كشتار كودكان و مردم بي‌گناه در فلسطين، سوريه، يمن و ميانمار و حمايت از دولت‌هاي جنايتكار و متخلف از حقوق بشر و حقوق بين‌الملل از نظر حقوقي مباشرت مي‌كنند، گفت كه ايران از آنها مي‌خواهد اصول دموكراسي و حقوق بشر را رعايت كنند و دولت نيز بايد پاسخ قاطع و مستدل و قوي به آنها بدهد. او ادامه داد: «امسال دولت با سياست‌هاي غلط مشكلات فراواني را براي مردم پديد آورد و گراني‌هاي روز افزون زندگي را براي مردم سخت كرده است. در همين راستا به جاي اكتفا به چند بسته غذايي براي پايان سال، يك هيات براي حل مشكلات كارگران بيكار، كاركنان و كارمندان تعيين كرده تا به مسائل آنها رسيدگي و شب عيد آنها را شيرين كند.» به گفته بادامچيان، اين دولت بود كه با تصميمات نادرست بازار ارز را به هم ريخت و با سياست‌هاي غلط، صادركنندگان و واردكنندگان را بلاتكليف كرده و اغتشاش در نرخ ارز به وجود آورد. امروز تكليف خريداران و فروشندگان ارز مشخص نيست و دولت بايد فكري براي ثبات در بازار كرده و براي سال آينده، سياست‌ها و تصميمات راهگشا اتخاذ كند.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: «دولت بايد سياست صحيح و اميدبخشي اتخاذ كند تا بخش اقتصادي دولتي و بخش عمومي و مردمي به آساني و اطمينان ارز صادراتي را به سامانه نيما بياورند.»

بادامچيان همچنين با اشاره به پيامدهاي ناهنجار مربوط به تورم طبق آمار مركز آمار و بانك مركزي گفت: «دولت بايد فكري براي بازنگري كاركرد خود در حوزه اقتصاد بكند تا بيش از اين نارضايتي ايجاد نشود. آيا دولت نبايد چاره‌اي براي كاهش مداوم ارزش پول ملي بكند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون