• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4315 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۶ اسفند

دو ميليون و ۳۰۰ هزار تن

توليد گوشت مرغ تا پايان سال

دبير انجمن توليد‌كنندگان جوجه يك روزه كشور از توليد دو ميليون و ۳۰۰ هزار تن گوشت مرغ تا پايان امسال خبر داد.

مصطفي سيد مصطفوي با بيان اينكه توليد جوجه يك‌روزه تا پايان امسال به يك ميليون و 250 هزار قطعه خواهد رسيد گفت: اين در حالي است كه ظرفيت ما تا پايان سال توليد سه ميليون و 400 هزار تن گوشت مرغ و دو ميليارد قطعه جوجه يك روزه است، اما توليد با ظرفيت كامل صورت نمي‌گيرد.

وي اضافه كرد: سالانه 8 ميليون تن واردات مواد اوليه به ارزش 2 تا 2 ونيم ميليارد دلار براي مرغداري‌ها داريم. اين در حالي است كه قيمت نهاده‌ها همچنان رو به افزايش است يعني قيمت ذرت از 840 تومان در سال گذشته به متوسط كيلويي هزار و 300 تومان در سال 97 و كنجاله سويا از كيلويي هزار و 600 تومان در سال گذشته، امسال به كيلويي 3 هزار و 300 تومان افزايش يافته است در حالي كه اگر كنجاله سويا به قيمت مصوب كيلويي 2 هزار و 400 تومان به دست ما برسد مرغ هم با كيلويي 11 هزار تومان به دست مصرف‌كننده خواهد رسيد.

وي با بيان اينكه هم‌اكنون حدود 800 هزار شغل مستقيم در صنعت مرغداري و صنايع وابسته به آن و چند برابر آن نيز شغل غيرمستقيم در اين صنعت وجود دارد گفت: اگر دغدغه تامين مواد اوليه و برخي افزودني‌ها و تنظيم بازار در كنار سياست‌هاي متزلزل صادراتي رفع شود اين صنعت و اشتغال موجود در آن همچنان پابرجا خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون