• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4315 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۶ اسفند

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره):

توليد روزانه 200 شغل توسط ستاد اجرايي فرمان امام(ره) در كشور

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) از توليد روزانه 200 شغل توسط اين ستاد در كشور خبر داد.

محمد مخبر در آيين بهره‌برداري از فاز دوم طرح توسعه گلخانه 50 هكتاري هيدروپونيك زرنديه به الزامات راهبردهاي توسعه پايدار اشاره كرد و گفت: ضرورتي‌ترين راهبرد توسعه، ساماندهي توليد در كشور است.

وي با تاكيد بر اينكه توليد محور بودن نياز به اولويت‌بندي دارد، افزود: به همين دليل ستاد اجرايي روي كمك به توليد در كشور متمركز شده است.

وي مهم‌ترين نتايج اين تلاش‌ها و تمركز‌ها را ايجاد ۴۰۰ هزار فرصت شغلي دانست كه طي هشت ماه اخير ۴۱ هزار شغل در كشور ايجاد شده است.

مخبر تصريح كرد: بزرگ‌ترين مشكل امروز كشور در حوزه توليد دارو و غذاست و دشمن نيز روي اين دو مقوله نگاه خود را متمركز كرده است و از جمله تهديدات كشور قلمداد مي‌شود.

وي گفت: رهبري در مقوله اقتصاد مقاومتي به خوبي به حوزه غذا و دارو اشاره كرده‌اند.

وي با بيان اينكه اقتصاد مقاومتي يك راهبرد در كشور است كه در بين نخبگان و دست‌اندركاران مورد غفلت واقع شده است، افزود: بالغ بر ۹۵ درصد داروي مورد نياز در كشور قابل توليد و تامين است، اما چهار درصد داروي وارداتي معادل ۳۵ درصد هزينه داروي كشور را به خود اختصاص داده است.

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اينكه ايجاد شهرك دارويي توسط ستاد در دستور كار قرار دارد، گفت: يك داروي ضد سرطان توليد شده توسط ستاد در سال گذشته منجر به كاهش ۱۲۰ ميليارد تومان هزينه از جيب بيماران سرطاني شد و به صرفه‌جويي و جلوگيري از خروج ارز از كشور نيز انجاميد.

وي به تغيير اقليم در دنيا اشاره كرد و افزود: فعاليت در حوزه دانش‌بنيان بايد مورد توجه قرار گيرد و با توليد مبتني بر پيشرفت و تكنولوژي، با كاهش منابع آبي ميزان بهره‌وري را افزايش داد و در بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان امام راحل اين رويكرد در حال اجراست.

مخبر با بيان اينكه كاهش قيمت تمام شده از مزيت‌هاي اقدامات دانش‌بنيان است و چاره‌اي جز انجام اقدامات دانش‌بنيان در شرايطي كه شاهد تغيير اقليم در جهان و ايران هستيم، نيست، بيان كرد: منابع آبي محدود و تامين غذا با تهديد مواجه است، بايد با طرح‌هاي دانش بنيان در حوزه كشاورزي و دامي و حتي در تامين علوفه دام و ساير نيازها به افزايش بهره‌وري كمك كرد.

وي مهم‌ترين امتياز ايران در تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و بيانيه گام دوم رهبري را جوانان تحصيلكرده و نخبه كشور دانست و تاكيد كرد: بايد بستر فعاليت نيروي جوان و تحصيلكرده فراهم شود و اين هنر مديريت كشور است كه بتواند از اين ظرفيت موجود استفاده كند.

وي گفت: در چشم‌انداز فعاليتي ستاد، توسعه كشت گلخانه‌اي حداقل ۱۰۰ هكتار در نظر گرفته شده است و به دنبال ثروتمند كردن مردم و كشور در سايه توليد است، ستاد اجرايي دنبال كار اقتصادي صرف نيست، بلكه در جهت محروميت‌زدايي منطبق با اقتصاد مقاومتي و ايجاد اشتغال با ثروتمند كردن مردم و كشور حركت مي‌كند.

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) افزود: ۳۷۰ سهام شركت‌هاي مختلف كشور از سوي ستاد در چند سال اخير به مردم واگذار شد، ستاد خود را مجموعه توليد بنگاه و واگذاري آن به مردم مي‌داند و سياست ما توانمند كردن مردم است.

مخبر با بيان اينكه مجتمع گلخانه‌اي زرنديه ماهيت دانش‌بنيان و صادراتي دارد كه از مولفه‌هاي اقتصاد مقاومتي محسوب مي‌شود و دنبال آن است كه مردم را ثروتمند كند، اظهار كرد: 10 هزار و 500 طرح در سال ۹۷ با اشتغال حدود ۸۰ هزار نفر اشتغال با سرمايه‌گذاري ۵ هزار ميليارد تومان توسط ستاد اجرايي هدف‌گذاري شده است و اين مجموعه روزانه ۲۰۰ شغل در كشور ايجاد مي‌كند. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون