• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4321 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۳ اسفند

توضيح ضرغامي درباره خروج آرشيو صداوسيما در دوران رياستش

شايعه است!

انتقال آرشيو صداوسيما به خارج از كشور اين روزها سروصداي زيادي به راه انداخته است و بسياري از نگاه‌هاي انتقادي را متوجه دوران رياست ضرغامي كرده است.

عزت‌الله ضرغامي، رييس پيشين سازمان صداوسيما ماجراي خروج آرشيو از صداوسيما در دوره مديريت خود را شايعاتي بي‌اساس دانست و گفت: «اين مطلب را براي اولين بار در توييت دوست عزيزمان آقاي حسام‌الدين آشنا ديدم و به ايشان گفتم وزارت اطلاعات دولت فعلي را قبول دارم و از آنها درخواست مي‌كنم با همه وجود درباره شايعاتي كه مطرح مي‌شود تحقيق و تعقيب كنند.»

به گزارش ايسنا، او ادامه داد: «روشن كنند اصلا درباره چه چيزي حرف مي‌زنند. هر نظري كه دستگاه اطلاعاتي درباره بنده و حتي مدير قبل آرشيو بدهد همه را مي‌پذيريم. به اين طور شايعات بي‌اساس نبايد توجه كرد، چون بي‌اساس است و ارزش خبري ندارد.»

ضرغامي با تاكيد بر اينكه در طول اين مدت هيچ‌گونه برگه، اطلاعات، تماس تلفني و اطلاع‌رساني در ارتباط با مساله آرشيو و مسائلي كه مطرح مي‌كنند، به او ارايه نشده است، گفت: «نه تنها اين مسائلي كه مطرح مي‌كنند با من مطرح نشده است، بلكه با رييس وقت آرشيو هم مطرح نشده است؛ به نظرم اين بحث خوب است توسط دستگاه‌هاي اطلاعاتي روشن شود.»

او معتقد است: «وزارت اطلاعات وظيفه دارد اين موارد را بررسي كند. اصلا چنين چيزي معلوم نيست اتفاق افتاده يا نه كه در دوره ما هم باشد.»

ضرغامي درباره آرشيو صداوسيما و نحوه استفاده از آن در دوره رياستش در رسانه ملي گفت: «آرشيو مهجوري بود كه هيچ استفاده‌اي از آن نمي‌شد. در يك سال اول حضور من، تصاويري منتشر شد كه تاكنون ديده نشده بود و اصلا فضاي هنري و نمايشي ما با آن تصاوير دگرگون شد؛ به ويژه تصاويري كه احساس مي‌شد قابل پخش نيست و تقريبا هر آن چيزي كه مطرح مي‌كردند قابل پخش نيست، ما آن را قابل پخش كرديم.»

رييس اسبق سازمان صدا و سيما سپس درباره ماجراي خروج آرشيو از سازمان صدا و سيما گفت: «درباره‌ شايعاتي كه اخيرا من متوجه شده‌ام، هيچ گونه تلفن و اطلاع‌رساني از سوي دستگاه‌هاي مسوول و همچنين بازخواست و سوالي از من نشده است و حتي كسي از مدير وقت آرشيو هم بازخواستي نكرده است. بنابراين نمي‌دانم اين شايعات چگونه مطرح شده و من تعجب مي‌كنم كه يك مقام مسوول چرا با وجود شعارهايي كه مي‌دهد كه ما آمده‌ايم پرونده‌سازي‌ها را جمع كنيم، خودش به اين مسائل دامن مي‌زند.»

ضرغامي با اشاره به توييت حسام‌الدين آشنا در اين زمينه ادامه داد: «من در پاسخ به آن توييت اعلام كردم كه هر آنچه وزارت اطلاعات دولت فعلي بگويد، به نظرم همان روشنگري است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون