• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4321 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۳ اسفند

پيكر 2 سرباز مرزبان گرفتار سيلاب كشف شد

مركز اطلاع‌رساني مرزباني سيستان‌وبلوچستان اعلام كرد كه پيكر «علي هلاكويي» و «مجتبي يزدان» سرباز وظيفه هنگ مرزي ميرجاوه كه بر اثر سيلاب جان خودشان را از دست داده بودند، كشف شد. در اطلاعيه اين مركز آمده است: ظهر شنبه با توجه به بارش شديد باران و نزولات آسماني در حوزه هنگ مرزي ميرجاوه، سه نفر از مرزداران اين يگان حين حراست از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران در سيلاب گرفتار و مفقود شدند.

پس از وقوع باران شديد در سيستان‌وبلوچستان و جاري شدن سيل در مسيل‌ها، سه نفر از مرزداران غيرتمند و مجاهد كه در حال پاسداري از سرحدات كشور بودند در يكي از مقرهاي پاسگاه تهلاب هنگ مرزي ميرجاوه بر اثر گرفتار شدن در سيل مفقود شدند.

براساس اطلاعات دريافتي، در ساعات اوليه حادثه علاوه بر مرزداران غيور، نيروهاي امدادي، تيم غواصي هلال‌احمر، سپاه، مرزنشينان و مسوولان سيستان‌وبلوچستان و شهرستان با مديريت و تدابير لازم و به همراه فرمانده مرزباني استان در محل حاضر و به صورت هوايي و زميني پايش منطقه را در دستور كار خود قرار دادند. با پيگيري و پايش عملياتي منطقه سرانجام جسد يكي از مرزداران به هويت گروهبان يكم «محمد نوري» اهل شهرستان زابل كشف شد.

براساس اعلام اداره كل هواشناسي سيستان‌وبلوچستان در 2 بازه زماني 13 تا 15 و 21 تا 24 بهمن ماه اين استان شاهد ريزش بارندگي شديد همراه با سيلاب و طغيان رودخانه‌هاي فصلي بود.

همچنين 23 بهمن در زاهدان و شمال سيستان‌وبلوچستان بروز پديده توفان گرد و خاك همراه با اختلال تردد جاده‌اي و هوايي در اين مناطق مشكلاتي ايجاد كرد. سيستان‌وبلوچستان به لحاظ شرايط جغرافيايي و وسعت زياد در برخي مواقع همزمان چندين پديده از جمله توفان، خشكسالي، بارندگي، سيل و مواج شدن دريا را تجربه كرده است. ايرنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون