• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4333 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۷ اسفند

خبر كوتاه

161 رستوران بين راهي در برنامه سلامت نوروزي پلمب شد

محسن فرهادي، معاون مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت گفت: در بازرسي‌هاي برنامه سلامت نوروزي مركز سلامت محيط و كار تاكنون 1946 محل متخلف بهداشتي به مراجع قضايي معرفي و 677 محل متخلف نيز پلمب شدند كه از اين تعداد 161 مورد مربوط به رستوران‌هاي بين‌راهي بوده است. محسن فرهادي روز يكشنبه درباره بازرسي بهداشت محيط در برنامه سلامت نوروزي افزود: 139 هزار و 123 مورد بازرسي بهداشت محيط از مراكز تهيه و توزيع و طبخ با اولويت رستوران‌ها، قنادي‌ها و اماكن بين راهي، پايانه‌هاي مسافربري و سرويس‌هاي بهداشتي در 4 روز اول برنامه بهداشت محيط در سلامت نوروزي انجام شد كه از اين تعداد، 3 هزار و 809 مورد از اماكن بين راهي بازرسي بهداشت محيطي شده است. ايرنا

 

اختصاص يك مركز بازپروري ويژه براي معتادان داراي بيماري خاص

سردار اسكندر مومني، دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور از اختصاص يك مركز بازپروري ويژه براي پذيرش معتادان داراي بيماري خاص خبر داد.

سردار مومني اظهار كرد: در سخنراني سران كشور‌ها كه امريكايي‌ها هم در آن جلسه حضور داشتند، اعلام كردم كه در راستاي مبارزه با مواد مخدر و قاچاق آن و درگيري با اشرار، ۳۸۰۰ نفر از جوانان ما به شهادت رسيدند و همچنين ۱۸ نفر در سال جاري شهيد شدند.

وي با اشاره به كشت و توزيع سالانه ۱۰ هزار تن موادمخدر در افغانستان، افزود: اين در حالي است كه در ايران ۸۰۰ تن مواد مخدر كشف مي‌شود و در جاي ديگر ۲۰۰ تن و ساير كشور‌ها هم در راستاي مبارزه با مواد مخدر كم‌كاري مي‌كنند كه من‌ گفتم اگر اين روند ادامه يابد، جمهوري اسلامي ايران در روند اجراي كار‌هاي خود تجديدنظر خواهد كرد و صرفا به رسيدگي موارد داخلي خواهد پرداخت.

سردار مومني تصريح كرد: نگاه ما به معتادان نگاه انساني است، هرگز اين افراد را عناصر زائد نمي‌دانيم، اين افراد نبايد زير بوته‌ها بخوابند و سرپناه نداشته باشند، بايد مراكزي وجود داشته باشد تا در آنجا به اين افراد رسيدگي شود. وي افزود: مراكزي كه در حال حاضر فعال هستند، مسائل درمان و رسيدگي به معتادان را در دستور كار خود قرار دادند.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور بيان كرد: كساني كه منع پذيرش دارند بايد درمان شوند و بايد يك مركز از ميان مراكز موجود براي منع پذيرشي‌ها اختصاص يابد. سردار مومني خاطرنشان كرد: بيش از ۳۴ هزار نفر در مراكز ما درمان و بستري شدند. باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون