• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4334 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۸ اسفند

محمود واعظي، رييس دفتر رييس‌جمهوري در واكنش به پيشنهاد به استعفاي روحاني از سوي خاتمي:

رييس‌جمهور تا زماني كه مردم بخواهند در مسووليت مي‌ماند

دو هفته گذشته به دليل سفرهاي استاني پايان سال رييس‌جمهوري، خبرنگاران به پاستور دعوت نشدند و از همين رو ديروز بعد از آخرين جلسه هيات دولت، رييس‌جمهوري و جمعي از معاونان و وزرا در جمع خبرنگاران حضور يافتند تا طبق عادت مالوف هر سال، حسن روحاني سخنراني كند و در آخر هم با خبرنگاران دولت خوش و بشي كند و عكس يادگاري بگيرد. بعد هم نوبت محمود واعظي، رييس دفتر و اسحاق جهانگيري، معاون اول شد تا با خبرنگاران عكس دسته‌جمعي بگيرند.

گرچه جهانگيري تمايلي نشان نداد كه در جمع خبرنگاران به سوالات پاسخ دهد اما واعظي باز هم روبه‌روي دوربين‌ها و پشت ميكروفن‌ها ايستاد تا به سوالات پاسخ دهد.

چندي پيش علي صوفي، وزير تعاون دولت اصلاحات در يك گفت‌وگو خبر داده ‌بود كه سيدمحمد خاتمي در ديداري كه با حسن روحاني داشته از او خواسته كه اگر نمي‌تواند مديريت دولت را بهبود ببخشد و مشكلات را حل كند، بهتر است كه استعفا دهد. صحت و سقم اين نقل ‌قول و اين ديدار را با محمود واعظي كه اين روزها تلاش مي‌كند نقش سخنگو را ايفا كند در ميان گذاشتيم.

واعظي در پاسخ به سوال «اعتماد» گفت كه اين نقل قول را تاييد نمي‌كند و توضيح داد:«به نظر من كساني كه روحاني را مي‌شناسند اين نقل قول را هم نمي‌پذيرند. قبلا هم گفته‌ام اگر روحاني در اين مقطع خاص رييس‌جمهوري نبود و صرفا به عنوان يك شخصيت سياسي مطرح بود و شرايط كشور سخت مي‌شد با تمام وجود مي‌آمد و مسووليت مي‌پذيرفت براي اينكه مشكلات مردم حل شود.»

او ادامه داد:«روحاني با تمام وجود به رايي كه مردم به او داده‌اند، وفادار خواهد بود. آقاي رييس‌جمهوري تا زماني كه مشكلات وجود دارد و مردم بخواهند در مسووليت خود مي‌ماند و كار مي‌كند.»

واعظي همچنين تاكيد كرد كه هيچ بحثي در مورد استعفا وجود ندارد و در 5 سال و نيم گذشته هم چنين بحثي مطرح نبوده است.»

او البته در خلال توضيحاتش به گوينده اين خبر نيز مستقيما واكنش نشان داد و گفت:«برخي افراد هستند كه حرف‌هايي را با چند واسطه مي‌شوند، بعد مصاحبه مي‌كنند. بيشتر مي‌خواهند خودشان را مطرح كنند تا اينكه حرفي به مردم بزنند يا خبري بدهند.»

البته تنها كسي كه روز گذشته به سخنان علي صوفي واكنش نشان داد، محمود واعظي نبود بلكه جواد امام، مديرعامل بنياد باران نيز به ايسنا گفت كه «خاتمي سخنگو ندارد و در صورتي ‌كه چنين نظري داشته باشد به صراحت اعلام خواهد كرد.» او همچنين توصيه كرده ‌بود كه «دوستان نظرات خود را به خاتمي نسبت ندهند.»

بازي استعفاي روحاني مدت‌ها پيش از سوي جريان رقيب آغاز شد، كساني كه دايما بر طبل استعفا مي‌كوبيدند در خلال صحبت‌هاي‌شان به حضور يك رييس‌جمهوري نظامي نيز اشاره مي‌كردند اما آنچه اظهارنظر علي صوفي را عجيب جلوه مي‌دهد، طرح موضوع استعفا از سوي يك اصلاح‌طلب است. البته پيش از اين حرف و حديث‌ها سعيد حجاريان، تئوريسين جريان اصلاحات در مقاله‌اي كه براي «اعتماد» نوشت از 4 سناريويي كه در صورت «تشديد وضعيت فعلي» رخ خواهد داد، سخن گفته ‌بود. حجاريان تير 97 گفت كه «اولين پيشنهاد استعفاست؛ يعني روحاني را به استعفا دلالت كنند.»

 

زماني كه اسد وارد حياط رياست‌جمهوري شد، متوجه شدم مهمان كيست

رييس دفتر رييس‌جمهوري همچنين در حاشيه هيات دولت در مورد برخي حواشي ايجاد شده پيرامون استعفاي وزير امور خارجه و عدم حضور او در جلسه ديدار روساي جمهور ايران و سوريه توضيحاتي ارايه داد و گفت: «من زماني كه آقاي اسد وارد حياط رياست‌جمهوري شدند از موضوع مطلع شدم.»

واعظي با تاكيد بر اينكه درباره خود استعفا همه صحبت كردند درباره عدم حضور ظريف در جلسه ديدار روساي جمهور اين دو كشور گفت:«اگر دوستان ما بتوانند شرايطي كه امروز در سوريه وجود دارند را خوب تجسم كنند و مسيري كه رييس‌جمهور سوريه براي آمدن به ايران طي كند را بشناسند و بدانند كه فضا دست چه كسي است، مقداري قضاوت كردن برايشان راحت‌تر مي‌شود. سفر بشار اسد به تهران به دليل مسائل امنيتي سفري بود كه لحظه‌اي درباره آن تصميم‌گيري شد؛ چراكه نه قرار بر آن بود كه در داخل سوريه كسي متوجه شود و در داخل ايران نيز دو، سه نفر بيشتر مطلع نبودند.» او در پايان بار ديگر تاكيد كرد كه نه در نهاد رياست‌جمهوري نه در دفتر رييس‌جمهوري هيچ كس از حضور اسد مطلع نبوده و اين حرفي كه گفته مي‌شود، دفتر رييس‌جمهوري بايد به آقاي ظريف موضوع را اطلاع مي‌داد، درست نيست چراكه بنا به گفته واعظي، او هم همان لحظه‌اي كه اسد وارد حياط رياست‌جمهوري شد، متوجه شده كه مهمان كيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون