• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4334 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۸ اسفند

رييس‌جمهوري:

به رهبري پيشنهاد كردم كه فرماندهي جنگ اقتصادي را برعهده بگيرند

حسن روحاني، رييس‌جمهوري صبح دوشنبه در حاشيه آخرين جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران با تبريك به مناسبت فرا رسيدن ايام ولادت امام علي(ع) و همچنين نوروز باستاني به مردم ايران به بيان نكاتي درباره آنچه در سال ۹۷ در كشور گذشت پرداخت. روحاني در خلال اين سخنراني تاكيد كرد: «چند بار خدمت مقام معظم رهبري رسيدم و اعلام كردم كه آيا قبول داريد كه شرايط امروز، شرايط جنگ رواني و اقتصادي است و ايشان آن را تأييد كردند، همچنين مطرح كردم كه آيا قبول داريد كه در شرايط جنگ، كشور نيازمند فرمانده است كه همانند دوران جنگ تحميلي بتواند امور را هدايت و مديريت كند و پيشنهاد كردم كه فرماندهي جنگ را خود مقام معظم رهبري برعهده بگيرند و دولت با همه توان تابع اجراي فرامين ايشان باشد كه ايشان فرمودند شرايط جنگي نيازمند فرمانده است و اين فرماندهي را رييس‌جمهور بر عهده داشته باشد. امروز براي رفع مشكلات ساختاري هم وارد عمل شده‌ايم و اقداماتي در دستور كار قرار گرفته است و با دستور مقام معظم رهبري، جلسه سران قوا و شوراي هماهنگي اقتصادي تشكيل شده و تصميماتي اتخاذ كرديم كه لازم‌الاجراست.»

بخش‌هاي ديگري از سخنان ديروز رييس‌جمهوري را در زير مي‌خوانيد.

در سختي‌ها و مشكلات هم دشمنان همه توان خود را عليه ملت ايران به ‌كار گرفتند و هم شاهد نامهرباني‌هايي از سوي طبيعت بوديم؛ در تابستان ۹۷ مردم از لحاظ آب و برق در برخي ساعات و هفته‌ها در مضيقه بودند.

اگر در سال ۹۷ مشكلاتي وجود داشته، دولت به فكر بوده و اين‌گونه نيست كه برخي مي‌گويند دولت به مشكلات مردم توجه نمي‌كند. دولت در جهت برطرف كردن مشكلات مردم طرح‌هاي بسياري را در سال جاري اجرا كرد و همه توان و تلاش خود را براي حل مشكلات كشور به كار گرفت و اين راه را در سال ۹۸ نيز ادامه خواهد داد.

مشكل ديگر ما در سال ۹۷ دشمنان قسم‌خورده‌اي بودند كه با همه توان آمدند تا جلوي پيشرفت كشور و زندگي عادي مردم را بگيرند. ... امريكايي‌ها فكر مي‌كردند كه اگر تحريم‌ها و فشارها به ملت ايران را افزايش دهند مي‌توانند به ايران و تهران بازگردند و به مردم ما مسلط شوند اما دستيابي به اين هدف امكان‌ناپذير است.

مسير و قله ما روشن بود و به برخي از اين قله‌ها رسيديم ولي راهزنان به ما حمله كردند و مسير و نظم حركت ما كمي متوقف و كار ما هم كمي سخت شد. امريكا، صهيونيست و ارتجاع منطقه دست به دست هم دادند تا انتقام ۴۰ ساله خود را از ما بگيرند.

بخش‌هاي مختلف دولت به خصوص بانك مركزي تلاش كرد و ما تا حدي توانستيم قيمت ارز را كنترل كنيم و در اين زمينه يك مهار نسبي انجام شد. البته اين بدان معنا نيست كه قيمت ارز متعادل است و ما به نقطه مطلوب رسيده‌ايم اما دشمن مي‌خواست تورم ما روزانه بالا برود. در شهريور و مهر ما در زمينه تورم مشكلات زيادي داشته‌ايم اما توانستيم رشد تورم ماهانه را كنترل كنيم.

امسال فشار و سختي به مردم وارد شد و مردم سالي را با سختي و فشار گذراندند اما دولت تمام توان خود را به كار گرفته و مي‌گيرد و ما نسبت به آينده بسيار اميدواريم. وظيفه رسانه‌ها هم ايجاد اميد و وحدت بيشتر است، زيرا با اين دو اصل مي‌توانيم از سختي‌ها عبور كنيم.

در سال جاري در چندين مقطع توانستيم در دادگاه‌هاي بين‌المللي از جمله دادگاه لاهه و اروپا چندين رأي عليه امريكا بگيريم و همين راه را در سال آينده نيز ادامه خواهيم داد.

اقدامات امريكا عليه حكومت ايران و حتي عليه فناوري هسته‌اي نيست، بلكه عليه سلامت مردم، محيط زيست، زندگي عادي مردم و مواد غذايي و دارويي مورد نياز مردم ايران است.

اميدوارم در سال آينده با وحدت و هماهنگي بيشتر بتوانيم شرايط بهتري را فراهم ‌سازيم و دشمن را از مسير و اقدامات ناروايي كه انجام شده، مأيوس كنيم.

هر چه لعنت داريد بر كسي بزنيد كه اين شرايط را بر كشور تحميل كرده است و امريكايي‌ها، صهيونيست‌ها و ارتجاع منطقه مسببان ايجاد اين شرايط هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون