• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4334 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۸ اسفند

حسين هدايتي در دفاعياتش در پنجمين جلسه دادگاه مطرح كرد

چوب اسمم را مي‌خورم

قاضي مسعودي‌مقام: ۳ نفر از متهمان بانك سرمايه به ۲۰ سال حبس محكوم شدند

پنجمين جلسه رسيدگي به اتهامات حسين هدايتي و ۱۰ متهم ديگر به اخلال در نظام اقتصادي صبح روز گذشته برگزار شد. به گزارش ايسنا، قاضي مسعودي‌مقام در ابتداي اين جلسه از هدايتي پرسيد: «دفاعيات ديگري داريد؟» و هدايتي پاسخ داد: «بله».

حسين هدايتي در ادامه با رد كيفرخواست گفت: «بنده حسين هدايتي‌دولابي، توليد‌كننده هستم و به نظر بنده اخلالگر در نظام اقتصادي كسي است كه منابع ارزي كشور را به تاراج برده است. سكه، طلا و ارز گرفته و منابع كشور را از بين برده است. بنده نه ارز ۴۲۰۰ توماني گرفتم و نه واردات داشتم. در ۴۰ سال فعاليت اقتصادي در حوزه كشاورزي، توليد، به‌ويژه پرورش ميگو يار نظام بودم و در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشتم.»

او ادامه داد: «در تاريخ ۸/۳/ ۱۳۹۷ پرونده بنده در شعبه ۹ دادگاه كيفري تشديد شد و به اتهام مشاركت و اخلال در نظام اقتصادي به دادگاه ويژه جرايم اقتصادي ارسال شد. اين پرونده قبل از استجازه از مقام معظم رهبري تشكيل شده و مشمول اين استجازه نمي‌شود. من تلفني از كميسيون حقوقي مجلس استعلام گرفتم و آنها گفتند اين پرونده مشمول استجازه رهبري نمي‌شود.»

او گفت: «۲۰ سال است بزرگ‌ترين پرورش‌دهنده ميگو هستم و به همين دليل شركت پست عكس بنده را به عنوان بزرگ‌ترين توليد‌كننده ميگو تمبر كرده است.»

هدايتي همچنين خطاب به نماينده دادستان گفت: «شما در مورد همسر و فرزند من در جلسات دادگاه مطالبي را بيان كرديد و گفتيد همسرم تابعيت كانادا دارد. قرار بود مدرك بياوريد، چه شد؟ بايد آنها را ثابت كنيد. ايشان گفتند من وام گرفتم و آن را در ورزش جهت كسب شهرت هزينه كردم. دم من گرم كه وام گرفتم و براي ورزش كشور هزينه كردم.»

او در بخش ديگري از دفاعياتش گفت: «بنده در بخش ورزش از سال 82 تا 94 هزينه كردم. در كيفرخواست آمده است كه بنده 30 ميليارد تومان به ورزش داده‌ام كه اشتباه است، بلكه 250 ميليارد تومان به 14 فدراسيون ورزشي به پاس كار خير و توسعه ورزش كمك كرده‌ام.»

او خاطرنشان كرد: «وزير وقت ورزش و رييس كميته المپيك من را دعوت مي‌كردند و كمك مي‌خواستند، بنده هم اين كار خير را انجام مي‌دادم و به آن افتخار مي‌كنم. ۱۳ هزار زنداني را آزاد كرده‌ام كه اسناد آن هم موجود است حال به من اخلالگر نظام اقتصادي مي‌گويند.»

هدايتي ادامه داد: «من به يك مداح هم پول نداده‌ام اگر يك ريال داده‌ام مدارك آن را بياوريد. مداحان و ذاكراني كه به منزل من مي‌آمدند يك ريال هم از من پول نگرفته‌اند. من با آنها از دوران جنگ دوست بوده‌ام و آنها نه از من و نه از كس ديگري پول دريافت نمي‌كردند.»

اين متهم همچنين گفت: «آقاي تاج از بنده ۲ ميليون دلار پول گرفته است كه آن را هم تاييد كرد. چند بار به آقاي تاج گفتم كه از سپاه و دادستاني مجوز بگير كه از من پول مي‌گيري اما او گفت كه بنده اسم سه نفر را براي دريافت پول معرفي كرده‌ام كه آنها گفته‌اند فقط از حسين هدايتي پول بگير. آقاي تاج، حقوق كي‌روش، پول لباس تيم ملي و ۵ هزار دلار پاداش اعضاي تيم ملي را از من گرفت.» اين متهم همچنين گفت: «به خاطر گرفتن وام با وثيقه به من اخلالگر مي‌گويند.‌ اي كاش مي‌شد مسائل جبهه مقاومت و مسائل داعش را عنوان كنم.» هدايتي خطاب به قهرماني نماينده دادستان گفت: «من خواهش مي‌كنم شما سراغ كابين ورزشكاران نرو، من به آقاي قاضي قول دادم تا بدهي‌هايم را صاف كنم.»

او در بخش ديگري از سخنانش گفت: «من مثل برادر رييس‌جمهور ترسي از اسم بردن افراد ندارم. چرا دادگاه برادر رييس‌جمهور به كيفري دو مي‌رود و غير علني است اما براي من علني برگزار مي‌شود؟»

هدايتي ادامه داد: «يك چك از مجيد ... كه يكي از بدهكاران بانك سرمايه است و در زندان به سر مي‌برد را خرج كردم. پنج دست گشته تا به دست بابك زنجاني رسيد و او از بانك سرمايه شعبه كيش وام گرفته است. معاون دادستان گفت كه پول آن چك را بدهم ولي من به او گفتم فرصت بدهيد چون هنوز پول را وصول نكرده بودم.»

اين متهم به اخلال در نظام اقتصادي كشور گفت: «شخصي كه تهيه‌كننده فيلم امام علي(ع) بوده هم مبلغ هشت ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان از من گرفته است. من بيش از ۲۵۰ ميليارد تومان چك از مردم دارم. اموالم را غارت مي‌كنند، كارگرانم بيكار مي‌شوند به دليل اينكه من در زندان هستم. شما زورتان فقط به من مي‌رسد. آيا اخذ تسهيلات را مي‌شود با خريد ارز و دلار و سكه يكي كرد؟ قطعا نمي‌شود. انتساب اتهام پولشويي به من درست نيست.»

هدايتي گفت: «آيا بنده سوء‌نيت دارم در حالي كه پيشينه مردمي مرا مي‌دانيد كه همواره جهت حمايت از مردم بي‌بضاعت اقدامات عام‌المنفعه داشتم. بنده دوستاني دارم كه هزاران ميليارد تومان بدهي دارند ولي در جامعه آزادانه قدم مي‌زنند. من چوب اسمم را مي‌خورم.‌ اي كاش يك وقت خصوصي مي‌داديد تا افرادي را معرفي كنم كه در لندن كازينو دارند ولي من كه براي اين كشور خدمت كردم فقط براي ۵۰۰ ميليارد تومان بايد به زندان بروم.»

قاضي در پاسخ به اين سخنان هدايتي گفت: «آن موارد در دادگاه صالحه رسيدگي مي‌شود و ارتباطي به اين دادگاه ندارد. پولشويي يك جرمي است كه از آن عايدي حاصل مي‌شود. اگر ثابت شود كه عايدات حاصل از جرم نزد افراد است، اگر عالم باشند قابل تعقيب است اما اگر عالم نباشند مرجع قضايي بايد تكليف عايدات حاصل از جرم را مشخص كند.»

بعد از اين سخنان هدايتي، نماينده دادستان با قرار گرفتن در جايگاه نكاتي را در جواب هدايتي مطرح كرد و در بخشي از آنها گفت: «با قاطعيت عرض مي‌كنم، فعاليت اقتصادي شما در حد صفر است. تنها شركت فعال شما كه بسيار محدود هم هست مربوط به استيل آذين است. در مورد ميگو هم هيچ مدركي موجود نيست.» همچنين قاضي مسعودي‌مقام در حاشيه پنجمين جلسه رسيدگي به اتهامات حسين هدايتي در جمع خبرنگاران در رابطه با صدور حكم مديران بانك سرمايه گفت: «حكم ۳ نفر از اعضاي هيات‌مديره بانك سرمايه يعني علي بخشايش، محمدرضا توسلي و كاظمي صادر شده است. هر سه اين متهمان به ۲۰ سال حبس، تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومي و محروميت از مشاغل دولتي به طور دايم محكوم شده‌اند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون