• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4334 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۸ اسفند

عدد و رقم

۴۷ درصد

قيمت مرغ در بازار بالاتر از نرخ مصوب

در حالي كه دادستان تهران به تازگي اعلام كرده كه هر كيلوگرم گوشت مرغ براساس نرخ مصوب ستاد تنظيم بازار نهايتا بايد ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مردم برسد و با گران فروشان برخورد مي‌شود، هم‌چنان اين محصول پروتئيني در بازار ۵۵۰۰ تومان گران‌تر از نرخ اعلام شده فروخته مي‌شود و اين يعني گران‌فروشي ۴۷درصدي!

عباس جعفري دولت‌آبادي درباره برخي از نابساماني‌ها در بازار گفت: جلسه‌ بسيار مفصلي در دادسراي تهران براي مقابله با گران فروشي تشكيل داديم و مقرر شده با فروشندگان گوشت مرغ بالاتر از نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برخورد كنيم.

اين اظهارات در حالي مطرح مي‌شود كه قيمت گوشت مرغ در بازار همچنان بالا است و كيلويي ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان عرضه مي‌شود.

۸۱ هزار ميليارد تومان

حمايت دولت از صندوق‌هاي بازنشستگي و حمايتي

وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي گفت: با بودجه‌اي كه براي صندوق‌هاي بازنشستگي و حمايتي در نظر گرفته شده است اين اطمينان به وجود آمده كه اين صندوق‌ها دچار كسري نشوند.

محمد شريعتمداري در حاشيه جلسه ديروز هيات دولت با اشاره به اينكه حل مشكلات اقشار تحت پوشش نهادهاي حمايتي، دارندگان درآمد ثابت و بازنشستگان مورد تاكيد دولت و رييس‌جمهور است اظهار كرد: دولت اعتقاد دارد در سال ۹۸ به اين اقشار بايد كمك بيشتري شود.وي با اشاره به اينكه مقررات حاكم در اين زمينه در سال ۹۸ مقررات بسيار بهتري است تصريح كرد: دولت حمايت ۸۱ هزار ميليارد توماني از صندوق‌هاي بازنشستگي و حمايتي دارد و اين حمايت اين اطمينان را به وجود آورده كه اين صندوق‌ها دچار كسري نشوند.

 

چهار هزار دستگاه

افزايش توليد خودرو

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: ميزان توليد 2 خوروساز بزرگ كشور چند ماه پيش 1200 تا 1500 دستگاه در روز بود اما با اقدامات و اصلاحات انجام شده ميزان توليد اكنون از چهار هزار دستگاه در روز عبور كرده است. رضا رحماني ديروز در حاشيه آخرين نشست هيات دولت در سال 97، در جمع خبرنگاران درباره پرداخت تسهيلات به قطعه‌سازان اظهار داشت: قرار بود چهار هزار ميليارد تومان به قطعه‌سازان پرداخت شود كه تاكنون بيش از سه هزار ميليارد تومان پرداخت شده است.وي اضافه كرد: البته اقدامات ديگري نيز انجام شده كه از جمله آنها مي‌توان به آغاز اصلاحات ساختاري و مديريتي، فروش املاك مازاد و داخلي‌سازي قطعات وارداتي اشاره كرد كه آثار مثبت اجراي اين طرح‌ها را نيز مشاهده مي‌كنيم. وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: با افزايش توليد خودرو، توان خودروسازان براي ايفاي تعهدات افزايش يافته و ميزان تحويل خودرو چند برابر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون