• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4341 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ فروردين

رييس شوراي عالي استان‌ها تاكيد كرد

فرهنگ ايمني و بحران، بُعد فراموش‌شده ساختار اجرايي

رييس شوراي عالي استان‌ها با تاكيد بر اينكه فرهنگ ايمني و بحران، بُعد فراموش شده ساختار اجرايي و مديريتي كشور است، افزود: بايد شوراها در اين حوزه وظايف خود را به درستي اجرا كنند.

به گزارش ايسنا، مرتضي الويري در نطق پيش از دستور خود در شانزدهمين اجلاس عمومي شوراي عالي استان‌ها با اشاره به وقوع سيل اخير در كشور گفت: در ابتداي سال ۱۳۹۸ در حالي‌كه هنوز ساماندهي و اسكان پايدار زلزله‌زدگان كرمانشاه تمام نشده بود، هياهوي سيل‌زدگان استان‌هاي مختلف در ميهن پيچيد و خسارت‌هاي انساني و مادي بر كشور، ملت را در اندوه فرو برد. بخش عمده خسارت‌هاي سيل ناشي از بر هم زدن قوانين طبيعي است؛ قوانيني كه با تخلفات عمراني، شهرسازي و قطع جنگل‌ها بر هم خورده و لازم است پيش از آنكه از وحشت و حجم تخريبي سيل سخن گفته شود، از انحرافات نامساعد مديريت و آمايش سرزمين صحبت به ميان بياوريم.

او افزود: فرهنگ ايمني و بحران، بُعد فراموش‌شده ساختار اجرايي و مديريتي كشور است. با اينكه سياست‌هاي كلي نظام به عنوان پيشگيري و كاهش خطرات ناشي از سوانح طبيعي و حوادث غيرمترقبه در ۹ بند در سال ۱۳۸۴ ابلاغ شده است، ولي متاسفانه دستگاه‌هاي مختلف ماموريت‌هاي مربوط به خود را دقيق و فني در طول ۱۴ سال انجام نداده‌اند و اين بحران‌ها ناشي از اين بي‌توجهي به سياست‌ها و قوانين است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون