• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4343 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ فروردين

شانگهاي در تصرف مرسدس

سامان سعادت

 

 

دور سوم رقابت‌هاي فرمول يك قهرماني جهان در پيست شانگهاي برگزار شد. اين رقابت جذاب كه در برابر ديدگان بيش از دويست هزار علاقه‌مند حاضر در محل مسابقه برگزار شد در نهايت با برتري لوييز هميلتون به پايان رسيد تا اين راننده بريتانيايي موفق به كسب پيروزي در هزارمين گرندپري تاريخ فرمول يك شود. هميلتون همچنين با عبور از خط پايان به عنوان نفر نخست، توانست با دو پيروزي در سه گرندپري امسال به تنهايي در صدر جدول رده‌بندي قرار بگيرد. بعد از هميلتون، ديگر هم‌تيمي او يعني بوتاس به عنوان نفر دوم از خط پايان عبور كرد تا مرسدس به يك پيروزي بزرگ دست يابد. بعد از رانندگان تيم مرسدس، اين سباستين فتل از تيم فراري بود كه در جايگاه سوم قرار گرفت. لوييز هميلتون در رقابت‌هاي فرمول يك شانگهاي، با اينكه از جايگاه دوم كارش را آغاز كرده بود، موفق شد در همان ابتدا از هم‌تيمي‌اش پيش بيفتد و در نهايت بعد از 56 دور و طي مسافت بيش از 305 كيلومتري توانست با زمان 1:32:06.305 عنوان نخست را به دست بياورد. هميلتون با پيروزي در رقابت صبح ديروز، توانست ششمين پيروزي‌اش را در شانگهاي جشن بگيرد و به تنهايي ركورددار برنده شدن در اين پيست لقب بگيرد. بعد از هميلتون بوتاس فنلاندي بود كه با تقريبا 6.5 ثانيه اختلاف نسبت به نفر اول توانست از خط پايان عبور كند و فتل با اختلاف بيش از 13 ثانيه‌اي مسابقه را به پايان رساند. البته در اين رقابت هيجان‌انگيز پير گاسلي از تيم ردبول توانست ركورد سريع‌ترين عبور از يك دور پيست را با زمان 1:34.742 به نام خودش ثبت كند. گاسلي در نهايت به مقامي بهتر از ششمي دست پيدا نكرد.

البته رقابت‌هاي شانگهاي با حواشي‌اي نيز همراه بود. تيم فراري كه حالا در همين سه مرحله برگزار شده حسابي از مرسدس عقب افتاده است، كانون اخبار و حواشي رقابت‌ها بود. گفته مي‌شود در ميانه مسابقه به چالز لكلرك، هم‌تيمي 21‌ساله فتل كه در جايگاه سوم قرار داشته، گفته شده به فتل اجاز عبور بدهد. اين دستور كادرفني به مذاق لكلرك خوش نيامده و اين راننده گرچه به هم‌تيمي‌اش راه داده است، اعتراض خود را به گوش مديران تيم رسانده. لكلرك در پايان رقابت‌ها به رتبه‌اي بهتر از پنجمي دست پيدا نكرد. تيم فراري پيش از مسابقه اعلام كرده بود كه دو راننده‌اش مي‌توانند با هم رقابت كنند اما در شرايط 50-50، اولويت با فتل خواهد بود. مكس ورشتاپن از تيم ردبول بعد از فتل و جلوتر از لكلرك توانست جايگاه چهارم را از آن خود كند.

در پايان دور سوم فرمول يك قهرماني جهان، لوييس هميلتون از تيم مرسدس با دو مقام قهرماني و يك نايب‌قهرماني و كسب 68 امتياز جايگاه نخست را در اختيار دارد. بعد از هميلتون والتري بوتاس با يك قهرماني و دو نايب‌قهرماني و كسب 62 امتياز جايگاه دوم را در اختيار دارد و ماكس ورشتاپن از تيم ردبول با يك مقام سومي و دو مقام چهارمي و كسب 39 امتياز در رده سوم قرار گرفته است. سباستين فتل و لكلرك از فراري نيز در رتبه‌هاي چهارم و پنجم جدول قرار دارند. در رده‌بندي تيمي نيز مرسدس بنز يكه‌تاز بلامنازع رقابت‌هاي امسال است. مرسدس با كسب 130 امتياز بابت سه پيروزي متوالي در استراليا و بحرين و چين اول است. بعد از مرسدس، فراري با 73 امتياز دوم است. دور چهارم رقابت‌ها، 26 آوريل يعني ششم ارديبهشت‌ماه در پيست باكو استارت خواهد خورد و روز 28 آوريل دور نهايي‌اش برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون