• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4343 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ فروردين

ترس از كامبك؛ تيم‌هاي مدعي در حال استراحت

عليرضا جوادي

 

 

دور رفت مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا در حالي به پايان رسيد كه فقط يك تيم حضورش را در مرحله نيمه‌نهايي قطعي كرده بود؛ ليورپول با برتري دو گله مقابل پورتو در آنفليد توانست جايگاه خود در مرحله نيمه‌نهايي را قطعي كند. در 3 ديدار ديگر بارسلونا، يوونتوس و تاتنهام توانستند نتايج بهتري از رقباي خود بگيرند و شانس بيشتري نسبت به سايرين داشته باشند.

هفته سي و دوم لاليگا در حالي پيگيري شد كه بارسلونا با برد مقابل اتلتيكو مادريد و ايجاد فاصله 11 امتيازي شانس زيادي براي قهرماني لاليگا پيدا كرد؛ بارسلونا پيش از ديدار با اوئسكا مي‌دانست كه براي قهرماني تنها به كسب 10 امتياز از 7 بازي آينده احتياج دارد و براي همين ارنتسو والورده به بازيكنان اصلي خود براي بازي با تيم انتهاي جدولي اوئسكا استراحت داد. از تركيب اوليه بارسلونا مقابل منچستر يونايتد تنها تراشتگن در اين بازي حضور داشت و والورده بقيه تركيب را با استفاده از بازيكنان نيمكت‌نشين و تيم دوم بارسلونا چيده بود؛ بازگشت عثمان دمبله به عنوان يار ثابت اتفاق ويژه اين مسابقه بود. والورده براي اين مسابقه سوارزو پيكه را به ‌دليل محروميت در اختيار نداشت و مسي، راكيتيچ و سرجي روبرتو را از ليست خط زد. كوتينيو، سمدو، آلبا و آرتور هم كه به اين بازي دعوت شده بودند روي هم رفته تنها 60 دقيقه بازي كردند. بارسلونا بازي را با نتيجه مساوي به پايان رساند ولي در عوض اشتباه فصل گذشته، يعني استفاده از بازيكنان اصلي، پيش از بازي با رم را تكرار نكرد تا بازيكنان فرصت استراحت كافي داشته باشند.

يوونتوس در حالي به مصاف اسپال مي‌رفت كه با توجه به نتيجه هفته گذشته ناپولي با يك مساوي هشتمين قهرماني متوالي خود را در سري ‌آ تثبيت مي‌كرد؛ ترس آلگري از درخشش آژاكس در خانه حريف باعث شد كه بونوچي، كيليني، شزني، رونالدو، ساندرو، برنادرسكي و متوييدي را در تركيب اصلي قرار ندهند و مويسه كين و ديبالا فرصت حضور در تركيب اصلي را پيدا كنند. ديبالا در اين بازي بسيار بد ظاهر شد و نتوانست در حد و اندازه‌هاي بازيكني كه در ابتداي فصل نشان داده بود، ظاهر شود؛ اما در نقطه مقابل مويسه كين باز هم براي يوونتوس گلزني كرد تا از همين حالا خود را به عنوان ستاره آينده بانوي پير معرفي كند. ماسيميليانو آلگري، سرمربي يوونتوس بهتر از هر كسي مي‌داند كه آژاكس در خانه رقبا خطرناك حاضر شده است؛ رئال را در سانتياگو برنابئو شكست داده و با بايرن مونيخ در آليانز آرنا مساوي گرفته است.

در ليگ جزيره، جنگ براي كسب سهميه بالا گرفته و 4 تيم تاتنهام، آرسنال، چلسي و منچستر يونايتد براي كسب رتبه سوم و چهارم تلاش مي‌كنند؛ شانس كسب سهميه براي تاتنهام با توجه به بازي‌هاي آسان باقي‌مانده نسبت به ساير تيم‌ها بيشتر است. تاتنهام در هفته سي و چهارم ليگ برتر انگلستان بايد با هادرزفيلد سقوط‌كرده بازي ‌مي‌كرد و پوچتينو در اين بازي به آلدرويرلد، تيريپر، رز و سون فرصت استراحت داد تا اين تيم در مسابقه روز چهارشنبه مقابل منچستر سيتي از آمادگي كافي برخوردار باشد. آنها با درخشش و هتريك لوكاس مورا توانستند به برد برسند و علاوه‌ بر كسب 3 امتياز، تفاضل خود را افزايش دهند تا از اين جهت نيز خيال خود را راحت كنند. پوچتينو به خوبي مي‌داند كه دست او همانند پپ گوارديولا در نيمكت باز نيست و گاهي مجبور است به بازيكن‌هايي همچون فويت و واكر پيترز فرصت حضور در بازي را بدهد.

مربيان تيم‌هايي كه دست بالا در مرحله يك چهارم نهايي دارند به خوبي از نتيجه دور گذشته ليگ قهرمانان اروپا درس گرفته‌اند و فهميده‌اند كه از 6 مسابقه‌اي كه با پيروزي تيمي در دور رفت به پايان رسيده بود 4 مسابقه با كامبك تيم بازنده همراه شده و اين امكان وجود دارد كه تيم خودشان هم در بازي برگشت با كامبك مواجه شود پس به بازيكنان اصلي خود استراحت دادند تا بازيكنان با يك هفته استراحت به مصاف رقباي خود بروند و بتوانند جواز حضور در نيمه‌نهايي را به دست آورند. البته مربيان بايد بدانند كه استراحت‌هاي بيش از حد به بازيكنان موجب عدم هماهنگي آنها مي‌شود و بايد توازن را ميان استراحت‌ها رعايت كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون