• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4344 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ فروردين

كوتاه از اخبار

رشته‌هايي كه بازار شغلي مناسبي ندارند حذف مي‌شوند

وزير علوم از حذف برخي رشته‌ها به دليل تقاضاي كم در مقطع دكتري و كارشناسي ارشد و نداشتن بازار كار خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، منصور غلامي ديروز در جمع خبرنگاران گفت: براي آنكه بتوانيم برنامه‌هاي وزارت علوم را در كنار ساماندهي پژوهش‌ها پيش ببريم بايد از نظر و ايده صاحبان انديشه و دانشگاهيان بهره بگيريم. او با بيان اينكه وزارت علوم سعي مي‌كند تا موضوعات و چالش‌هاي پيش روي كشور را برطرف كند، اظهار كرد: سال گذشته به كمك دانشگاهيان چندين برنامه متعدد در حوزه ساماندهي ريزگردها، مسائل و موضوعات مربوط به زلزله و خشكسالي درياچه اروميه مطرح شد و امسال هم با توجه به سيل اخيري كه در كشور به وقوع پيوسته است، گروه‌هاي علمي دانشگاهي وارد عمل شده‌اند.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري درباره رشته‌هاي حذف شده از دانشگاه‌ها بيان كرد: برخي رشته‌هاي ما كم‌طرفدار هستند و در مقطع ارشد و دكتري تعداد كمي از دانشجويان را مورد پذيرش قرار مي‌دهند كه بر اين اساس اين رشته‌ها حذف شده‌اند زيرا بازار شغلي مناسبي براي‌شان وجود نداشته است. غلامي گفت: البته وزارت علوم تلاش دارد تا تمام رشته‌هاي دانشگاهي همچنان تدريس شوند اما بايد توجهي هم به بازار كار مناسب آنها داشته باشيم.

هشدار سازمان هواشناسي كشور درخصوص ورود سامانه بارشي

سازمان هواشناسي در اطلاعيه‌اي در خصوص ورود سامانه بارشي از سمت شمال غرب هشدار داد.

به گزارش ايلنا، در متن اطلاعيه سازمان هواشناسي آمده است؛ از بعدازظهر سه‌شنبه سامانه بارشي از سمت شمال غرب وارد كشور شده و به تناوب تا اوايل هفته آينده در كشور سبب بارش باران گاهي با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شديد خواهد شد. براين اساس وضع هواي كشور طي روزهاي چهارشنبه تا جمعه به شرح زير پيش‌بيني مي‌شود:

چهارشنبه ۹۸/۰۱/۲۸: بارش باران برخي نقاط با رگبار و رعد و برق موقت در استان‌هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، كردستان و وزش باد شديد در استان‌هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، كردستان، همدان، مركزي، كرمانشاه، زنجان، اردبيل و گيلان (سرعت باد بين ۴۵ تا ۷۰ كيلومتر بر ساعت پيش‌بيني مي‌شود. (پنجشنبه بعدازظهر ۹۸/۰۱/۲۹ تا روز جمعه ۹۸/۰۱/۳۰: بارش باران گاهي با رگبار و رعدوبرق در استان‌هاي لرستان، جنوب شرق ايلام، شمال و شرق خوزستان و شمال غرب چهارمحال و بختياري.

به هموطنان عزيز اين مناطق هشدار داده شده و توصيه مي‌شود از آخرين پيش‌بيني و هشدارهاي جوي اطلاع يافته و با رعايت نكات ايمني از خسارات احتمالي اجتناب كنند. به سازمان‌هاي مسوول توصيه مي‌شود تمهيدات لازم را براي كاهش خسارات احتمالي ناشي از وزش باد شديد به خصوص در ترددهاي جاده‌اي و رخداد سيلاب‌هاي ناگهاني و موقت در مسيل‌هاي كوهستاني مناطق ياد شده، به‌كار گيرند.

سازمان نوسازي مدارس:

مدارس خشتي برچيده مي‌شود

داريوش ورناصري، معاون فني و نظارت سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور بدون اشاره به آمار، گفت: مدارس خشتي و گلي تا پايان شهريورماه 1398 در تمامي استان‌ها به‌طور كامل برچيده مي‌شود.

به گزارش ايرنا، ورناصري در آيين تكريم و معارفه مديران كل پيشين و جديد نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كهگيلويه و بويراحمد در ياسوج اظهار داشت: مهم‌ترين برنامه‌ها و سياست‌هاي امسال سازمان نوسازي شامل حذف سيستم‌هاي گرمايشي نفت‌سوز و گازسوز غيراستاندارد، صنعتي‌سازي مدارس با رويكرد توجه به معماري اسلامي و ايراني، ساخت و گسترش مدارس سبز و تكميل فضاهاي آموزشي نيمه‌تمام است.

او افزود: سازمان نوسازي كشور آماده پرداخت 50 درصد هزينه خريد سيستم‌هاي گرمايشي پيشرفته و جديد براي مدارس است و مابقي نيز بايد از محل اعتبارات استان‌ها تامين شود.

معاون فني و نظارت سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور بيان كرد: تحقق برنامه‌ها و سياست‌هاي امسال اين سازمان علاوه بر رصد شدن دقيق جزو ملاك‌هاي ارزيابي عملكرد استان‌ها نيز محسوب مي‌شود.

ورناصري عنوان كرد: هر استاني كه بتواند اين برنامه‌ها و سياست‌ها را بهتر اجرا كند اعتبارات ملي بيشتري نيز در سال 1399 به آن اختصاص مي‌يابد.

او ابراز داشت: مكان‌يابي مناسب براي ساخت‌وساز مدارس جديد با جديت و حساسيت خاصي از سوي استان‌ها رعايت شود.

ورناصري گفت: مديركل جديد نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كهگيلويه و بويراحمد تلاش و پيگيري لازم براي ارتقاي كيفي فضاهاي آموزشي اين استان را مدنظر قرار دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون