• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4344 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ فروردين

رييس مركز مديريت بيماري‌هاي وزارت بهداشت:

موردي از بيماري واگير در مناطق سيل زده نداشتيم

محمدمهدي گويا رييس مركز مديريت بيماري‌هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: مواردي از بيماري‌هاي واگير از طريق آب و غذا در مناطق سيل‌زده گلستان، لرستان و خوزستان گزارش نشده است.

به گزارش ايرنا، گويا همچنين افزود: با گرم شدن هوا ممكن است اين بيماري‌ها شيوع يابد كه همكاران ما تلاش مي‌كنند آب مصرفي سالم را به دست مردم برسانند.

وي گفت: شيوع بيماري‌هاي ناشي از حشرات كه به انسان منتقل مي‌شود با گرم شدن هوا در مناطق سيل‌زده وجود دارد و بايد مراقب افزايش سالك و حشرات جونده باشيم.

گويا اضافه كرد: بيشترين نگراني در مناطق سيل‌زده، شيوع بيماري‌هاي واگير از طريق آب و غذاي آلوده است؛ براين اساس مردم سيل‌زده با تيم‌هاي بهداشتي و درماني همكاري كنند تا اين بيماري‌ها افزايش نيابد.

وي ادامه داد: كمك و همكاري مردم سيل زده با تيم‌هاي بهداشتي و درماني مستقر در اين مناطق براي جلوگيري از شيوع بيماري‌هاي واگير بسيار مهم است و بايد با همكاري مردم سيل زده اجازه ندهيم اين بيماري‌ها افزايش يابد.

وي اضافه كرد: آب‌هايي كه بين مردم توزيع مي‌شود از طريق همكاران آب و فاضلاب شهري و روستايي مراكز بهداشتي و درماني كنترل مي‌شود و اين كار به صورت مداوم ادامه مي‌يابد.

گويا گفت: لازم است آب با سلامت تضمين شده به دست مردم برسد، اگر مردم سيل‌زده از آب آشاميدني و حتي پخت و پز مطمئن نبودند، آن را استفاده نكنند يا بجوشانند و سپس مصرف كنند.

رييس مركز مديريت بيماري‌هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: شست‌وشوي ميوه و سبزيجات نيز با آب سالم بسيار اهميت دارد زيرا بيماري‌هاي عفوني مانند وبا از اين طريق منتقل مي‌شود و مردم بايد كاملا مسائل بهداشتي را رعايت كنند. گويا افزود: ضرورت دارد مردم اين مناطق براي پيشگيري از بيماري‌هايي اعم از سالك، مالاريا و ديگر مواردي كه ناشي از حيوان گزيدگي است، آموزش ببينند و مراكز بهداشتي بايد نكات مهم را در اين زمينه به مردم اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون