• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4358 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۵ ارديبهشت

از فيلم‌هاي ايراني تا نمايش عكس‌هاي ادري هپبورن

پيشنهاد مفتون اميني براي نمايشگاه كتاب

گروه فرهنگ و هنر

ادامه حضور بين‌المللي سينماي ايران با حضور ده‌ها فيلم در دانشگاه كاليفرنيا، پيشنهاد تازه يك شاعر براي مهار ازدحام جمعيت در نمايشگاه كتاب و برگزاري يك نمايشگاه عكس‌هاي يك بازيگر هاليوودي، خبرهايي هستند كه مي‌خوانيم.

نمایش فیلم‌های ایرانی در دانشگاه کالیفرنیا

در ادامه حضور جهاني سينماي ايران، اين‌بار دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس (یو‌سی‌ال‌ای) طبق سنت هر ساله، میزبان مجموعه‌ای از فیلم‌های بلند، مستند و کوتاه از سینمای ایران است. در این رویداد سینمایی که امسال سی‌امین دوره خود را از ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) آغاز کرده و تا ۷ مه (۱۷ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت فیلم‌های «مغزهای کوچک زنگ زده» از هومن سیدی، «مارموز» به کارگردانی کمال تبریزی، «تهران: شهر عشق» از علی جابر انصاری، «بمب، یک عاشقانه» از پیمان معادی، «بی سایه» ساخته ابوالفضل صفاری، «خشت و آینه» از ابراهیم گلستان و «هندی و هرمز» از عباس امینی روی پرده می‌روند. گفتني ‌است مستندهای «خانه سیاه است» از فروغ فرخزاد، «سرنوشت» از سحر خوشنام، «پیش از پایان تابستان» از مریم گورماغ تیغ (سويیس و فرانسه)، «علی آقا» به کارگردانی کامران حیدری (ایران، سويیس) و «اهل آب» از آزاده بیزار گیتی و در کنار فیلم‌های کوتاه «تاریکی» ساخته سعید جعفریان، «موقت» از بهنام آزادی، «آغاز فصل سرد» از مهین دیهیم، «بوی شمعدانی» از نغمه فرزانه و «فیروزه‌ای» به کارگردانی روزبه میثاقی دیگر فیلم‌های حاضر در این رویداد سینمایی هستند.

پيشنهاد جالب يك شاعر به نمايشگاه كتاب

مفتون امینی، شاعر شناخته شده‌ كشورمان گفته ‌است كه بهتر است براي جلوگيري از ازدحام جمعيت ناآشنا با كتاب، محدودیت‌هایی را برای حاضران در اين نمایشگاه ایجاد کنند تا علاقه‌مندان واقعی در نمایشگاه حضور داشته باشند؛ مثلا بلیت بفروشند. اميني گفته ‌است كه عده‌ای برای سرگرمی به نمایشگاه می‌آیند تا رفقای‌شان را ببینند و بگردند. به نظرم برای اینکه نمایشگاه پاتوق فرهنگی شود بد نیست آن را پولی کنند و بلیت بفروشند. در واقع برای آمدن مردم محدودیتی قائل شوند. با این پول هم می‌توانند خرج سالانه نمایشگاه را تامین کنند یا به سمت امور مربوط به زیرساخت‌ها بروند. البته برای دانشجویان و پژوهشگران بلیت رایگان بدهند. همچنین استراحتگاهی کافی‌شاپ مانند درست کنند برای اینکه افراد غذایی بخورند و استراحت کنند و کتاب بخوانند. با این کار به نمایشگاه سر و سامان می‌دهند.

هپبورن در قاب عكس‌هايش

عکس‌های شخصی، لباس‌ها و برخی لوازم یادگاری از فیلم‌های مطرح «آدری هپبورن» در نمایشگاهی در شهر «بروکسل»، به‌ مناسبت نودمین سالروز تولد این هنرپیشه به نمایش گذاشته خواهد شد. این نمایشگاه که توسط «شان هپبورن فرر» پسر این هنرپیشه برگزار می‌شود، لوازم مربوط به برخی پروژه‌های مطرح این هنرپیشه از جمله فیلم «تعطیلات در رم» را که جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برایش به ارمغان آورد، به نمایش عمومی می‌گذارد. نامه‌های بشردوستانه‌ این هنرپیشه نیز ازجمله آثاری هستند که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون