• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4358 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۵ ارديبهشت

انرژي

 

قيمت نفت دوباره افزايش يافت

جديدترين گزارش‌هاي خبري از افزايش دوباره بهاي جهاني نفت در پايان معاملات روز جمعه حكايت دارد.

به گزارش رويترز، بهاي هر بشكه نفت برنت در پايان معاملات پايان هفته گذشته با 10 سنت افزايش به 70 دلار و 85 سنت رسيد. بر اساس اين گزارش، بهاي جهاني نفت پس از پنج هفته افزايش پي درپي با كاهش 2.6 درصدي روبه‌رو شده بود.بهاي نفت وست‌تگزاس اينترمدييت امريكا نيز در پايان معاملات روز جمعه با 13 سنت افزايش
به 61 دلار و 94 سنت صعود كرد.بر اساس اين گزارش، در حال حاضر ارزش سهام در بازارهاي جهاني بورس و همچنين ارزش دلار با كاهش روبه‌رو شده و اين مساله زمينه‌هاي افزايش بهاي نفت را فراهم آورده است.

ممكن است زمان سهميه‌بندي بنزين تغيير كند

مشاور سازمان برنامه و بودجه گفت: موضوع سهميه‌بندي بنزين پروسه‌اي را طي كرده و ممكن است زمان، اشكال و كيفيت اجراي آن تغيير كند و براي تعيين زمان و كيفيت اجراي آن نياز به توافق نظر در دولت داريم.

ابوذر نديمي، مشاور رييس سازمان برنامه و بودجه كشور در مصاحبه با راديو گفت‌وگو درباره تصميم دولت در خصوص بنزين گفت: هر تصميمي ادله‌اي دارد و در خصوص بنزين نيز، نيازمند اعمال يك فرآيند در حوزه تصميم‌گيري هستيم كه بر اساس واقعيت‌هاي مختلفي از جمله واقعيت‌هاي اقتصادي، فرهنگي و قيمت‌گذاري صورت مي‌گيرد و اين واقعيت‌ها سبب شده در چند سال گذشته سهميه‌بندي بنزين صورت نگيرد.او بيان كرد: سهميه‌بندي بنزين پيش از اينكه اجرايي شود، يك نظر كارشناسي محسوب مي‌شود و تا زماني كه اجرا نشده نمي‌توانيم در مورد آن به عنوان يك ضرورت صحبت كنيم. موضوع سهميه‌بندي بنزين پروسه‌اي را طي كرده و ممكن است زمان، اشكال و كيفيت اجراي آن تغيير كند و براي تعيين زمان و كيفيت اجراي آن نياز به توافق نظر در دولت داريم.

لهستان، مجارستان و چك ذخاير استراتژيك نفت خود را باز كردند

پس از قطع عرضه نفت خط لوله دروژباي روسيه به اروپا، سه كشور لهستان، مجارستان و جمهوري چك حدود ۸ميليون بشكه نفت از ذخاير استراتژيك خود برداشت كرده‌اند.

به گزارش رويترز، پس از قطع عرضه نفت خط لوله دروژباي روسيه به اروپا، كشورهاي لهستان، مجارستان و جمهوري چك حدود 8ميليون بشكه نفت از ذخاير استراتژيك خود را به پالايشگاه‌هاي‌شان تزريق كرده‌اند. آلمان و اسلواكي هنوز در مورد آزادسازي ذخاير نفت خود براي مصرف پالايشگاه‌هاي‌شان تصميم‌گيري نكرده‌اند. مقدار نفت ذخيره‌اي كه تا حالا آزاد شده برابر حدود 11 محموله دريايي نفتي است كه از بندر بالتيك روسيه بارگيري مي‌شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون