• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4359 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۶ ارديبهشت

از بخت بلند وودي آلن در ايتاليا تا جايزه فيلم درساژ

«والتر بنيامين» در تئاتر جان مي‌گيرد

گروه فرهنگ و هنر

محمد رضايي‌راد به‌زودي نمايشي براساس آخرين شب زندگي والتر بنيامين فيلسوف و نظريه‌پرداز قرن بيستم روي صحنه مي‌آورد. ايتاليا اعلام كرد فيلم «يك روز باراني در نيويورك» جديدترين ساخته وودي آلن با وجود تحريم از سوي آمازون در اين كشور به نمايش درمي‌آيد. همچنين فيلم سينمايي درساژ جايزه برگزيده جشنواره‌ شرقي ژنو را دريافت كرد.

«فرشته تاريخ» اجرا مي‌شود

«فرشته تاريخ» عنوان تازه‌ترين نمايشنامه محمد رضايي‌راد پس از اجراي نمايش «فعل» است كه با رويكردي آزاد به روايت آخرين شب از زندگي والتر بنيامين فيلسوف و نظريه‌پرداز مشهور آلماني مي‌پردازد. بنيامين از چهره‌هاي متفاوت تاريخ فلسفه در قرن بيستم است كه با وجود عمر كوتاه و مرگ زودهنگامش، تاثير عميقي بر بسياري از روشنفكران، هنرمندان و نظريه‌پردازان پس از خود داشته است.تمرين و آماده‌سازي نمايش «فرشته تاريخ» به نويسندگي و كارگرداني محمد رضايي‌راد كه از پاييز سال گذشته آغاز شده، اكنون به مراحل نهايي رسيده و گروه اجرايي اين نمايش اكنون در انتظار طي شدن مراحل اداري و كسب مجوزهاي لازم براي آغاز رسمي تبليغات و پيش‌فروش بليت‌هاي خود هستند.اين نمايش با نگاهي به آرا و انديشه‌هاي والتر بنيامين به روايتي از آخرين شب زندگي اين انديشمند بزرگ اروپايي و تلاش او براي نجات خود مي‌پردازد.با ظهور فاشيسم و به قدرت رسيدن نازيسم در اروپا، بنيامين نيز همچون بسياري از روشنفكران آلماني راه تبعيدي خود خواسته را در پيش مي‌گيرد و ابتدا مدتي را در فرانسه ساكن مي‌شود.

ايتاليايي‌ها تن به تحريم وودي آلن نمي‌دهند

به گزارش مهر به نقل از ورايتي، پس از اينكه آمازون از اكران فيلم «يك روز باراني در نيويورك» ساخته وودي آلن خودداري كرد، اكنون ايتاليا اعلام كرده پاييز امسال اين فيلم را به نمايش درمي‌آورد.آمازون چندي پيش تصميم گرفت اين فيلم را در قفسه‌ها نگه دارد و روابط كاري‌اش را با كارگردان كهنه‌كار قطع كند و به همين دليل اين كمدي رمانتيك كه با بازي تيموتي شالامه، ال فانينگ، سلنا گومز و جود لاو ساخته شده امكان نمايش پيدا نكرد. اكنون از طريق يك واسطه اين فيلم در ايتاليا ديده خواهد شد.كمپاني «لاكي رِد» ايتاليا اعلام كرده اين فيلم از
۳ اكتبر ۲۰۱۹ در سينماها اكران خواهد شد.

«درساژ» برگزيده‌ جشنواره‌ شرقي ژنو

فيلم «درساژ» به كارگرداني پويا بادكوبه در ادامه حضورهاي بين‌المللي خود، با شركت در بخش رقابتي فيلم‌هاي بلند چهاردهمين جشنواره فيلم‌هاي شرقي ژنو، برنده جايزه طلايي بهترين فيلم سينمايي شد. به گزارش ايسنا، ‎«درساژ» به تهيه‌كنندگي روح‌الله برادري و سميرا برادري پيش از اين در جشنواره‌هاي متعدد جهاني حضور داشته و جوايزي از جمله جايزه ويژه هيات داوران برلين و سيمرغ بهترين فيلم اول جشنواره جهاني فجر را دريافت كرده است. ‌‎در اين فيلم سينمايي علي مصفا، شبنم مقدمي، هوشنگ توكلي، عليرضا ثاني‌فر، عليرضا آقاخاني، سيامك اديب، جلال فاطمي، لويي سيفي، يسنا ميرطهماسب، باسط رضايي، به‌آفريد غفاريان، شايان فصيح‌زاده، رامبد مطلبي و با معرفي نگار مقدم به ايفاي نقش مي‌پردازند.

پخش بين‌المللي فيلم درساژ را نسرين ميرشب برعهده داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون