• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4369 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۸ ارديبهشت

غلامعلي جعفرزاده‌ايمن‌آبادي؛ نايب‌رييس نخست فراكسيون مستقلين ولايي:

خط قرمزمان رياست لاريجاني است

در آستانه برگزاري انتخابات هيات رييسه مجلس در اجلاسيه چهارم، آخرين وضعيت فراكسيون مستقلين چگونه است؟

البته در حال حاضر نمي‌توان با قطعيت در اين رابطه اظهارنظر يا پيش‌بيني كرد. نگاه شخصي بنده كه البته بحث ديگري است، اما آنچه در اين مقطع درباره فراكسيون مي‌توانم بگويم، اين است كه در حال بررسي ائتلاف‌ها هستيم. همچنين ورود مستقل به اين انتخابات را مورد بررسي قرار خواهيم داد و در نهايت همگي مطابق نظر اكثريت در فراكسيون عمل خواهيم كرد.

و نگاه شخصي‌تان به اين انتخابات چيست؟

شخصا در سال آخر با تغييرات اساسي موافق نيستم. هر چه باشد، كساني كه در حال حاضر در مقام رياست، نواب رييس و ديگر اعضاي
هيات‌رييسه مشغول هستند، حدود 3 سال تجربه كسب كرده‌اند و بهتر است همين دوستان در سال آخر نيز كار را ادامه دهند.

منظورتان از ائتلاف چيست؟ اگر بنا به ائتلاف باشد، خواسته شما چيست؟

بحثي است كه اصلا به آن ورود نمي‌كنيم و خط قرمز ما در فراكسيون مستقلين ولايي است، بحث رييس مجلس است اما در مورد باقي كرسي‌ها اصراري نداريم و لااقل در حال حاضر نمي‌توانيم با قاطعيت صحبت كنيم.

در سال‌هاي گذشته اصولگرايان تلاش‌هايي براي ممانعت از تداوم حضور پزشكيان و مطهري در جايگاه نواب رييس داشتند. نگاه فراكسيون مستقلين ولايي به اين دو گزينه چيست؟!

در اين رابطه نيز نظر شخصي بنده لزوما نظر فراكسيون نيست. البته در نهايت بنده نيز تابع نظر فراكسيون خواهم بود اما در حال حاضر، بنده در مجموع با تغييرات چه در كرسي‌هاي نواب و چه در ساير موارد موافق نيستم. شما نظر شخصي بنده را نسبت به آقايان پزشكيان و مطهري مي‌دانيد. مي‌دانيد كه به‌خصوص به آقاي مطهري علاقه شخصي دارم و معتقدم فردي آزاده همچون مطهري بايد در اين كرسي حضور داشته باشد. با اين همه چنانكه گفتم نظرم حفظ وضع موجود است و معتقدم بهتر است حتي پايداري‌هايي مثل اميرآبادي و قاضي‌زاده‌هاشمي هم بمانند تا اينكه بخواهيم وارد رقابت و جنجال شويم. اين نظر شخصي بنده است كه البته سعي مي‌كنم نظر در فراكسيون نيز تامين شود.

فشارهاي سياسي و اقتصادي اخير به كشور، منجر به نوعي همگرايي ميان جناح‌ها شده است. فكر مي‌كنيد شاهد اين اوضاع در مجلس نيز باشيم؟

البته اين شرايط سخت، به‌طور كلي همگرايي را تقويت كرده اما از آنجا كه جناح اقتدارطلب هيچ‌گاه ارزيابي دقيقي از شرايط كشور نداشته، امروز هم بعضا دست به اقداماتي خلاف وحدت مي‌زنند. اما شخصا به ‌دليل اقتصادي خاص كشور، فكر مي‌كنم نبايد چندان به‌ سمت رقابت‌هاي جناحي برويم، چراكه مردم از ما نمي‌پذيرند و مي‌گويند شما دنبال قدرت هستيد. براي مردم فرقي ندارد كه دبير چه ‌كسي است و چه‌ كسي نواب رييس. البته نمي‌توانيم بگوييم به‌ خاطر شرايط كشور، انتخابات برگزار نمي‌كنيم اما دعواها و نشست‌وبرخاست‌ها و افطارها و ناهار و شام دادن‌‌ها جايز نيست و مردم نمي‌پذيرند. مردم هنوز درگير سيل هستند، سفره‌شان خالي است، خانه‌شان زير آب است، گزارش مركز پژوهش‌ها از شرايط معيشتي مردم تكان‌دهنده است و مي‌گويد كه 40درصد جامعه زير خط فقر هستند. بنابراين هر بحثي كه بوي رقابت جناحي بدهد، اوقات مردم را تلخ مي‌كند. اين نظرات شخصي بنده است. شما در ميان مردم هستيد. اگر ببينيد نمايندگان براي انتخاب رييس مجلس مشاجره كردند، نه حل مشكلات مردم، چه مي‌گويند. مي‌گويند به جاي اينكه سر سفره ما با يكديگر بحث كنند، براي سفره خود درگير شده‌اند و اين جايز نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون