• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4369 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۸ ارديبهشت

رييس قوه قضاييه در ديدار با نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي:

دوران آزمون و خطا در نظام جمهوري اسلامي به پايان رسيده است

آيت‌الله ابراهيم رييسي، رييس قوه قضاييه روز چهارشنبه با نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي سراسر كشور ديدار و گفت‌وگو كرد. او معتقد است كه دانشجويان با نگرش‌هاي مختلف سياسي، يك وجه مشترك دارند و آن دغدغه نسبت به مسائل جامعه و آسيب‌هاي اجتماعي است. بي‌ترديد خواسته غايي همه ما داشتن جامعه‌اي مبتني بر ارزش‌هاي الهي است و همگي در اين مسير تلاش مي‌كنيم.

او در ديدار با نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي سراسر كشور به فرمايشات مقام معظم رهبري درباره حركت‌هاي دانشجويي اشاره كرد و گفت: «دانشجوي سياسي، لزوما دانشجويي نيست كه عضو يك حزب يا جريان سياسي باشد بلكه دانشجوي سياسي، دانشجويي است كه جامعه خود را به خوبي بشناسد، نيازهاي جامعه را به درستي درك كند و متناسب با اين شناخت به ايفاي نقش بپردازد.»

رييسي در ادامه با بيان اينكه گام اول انقلاب به لطف و عنايت ‌الهي و به بركت خون شهدا، ايثار ايثارگران، حضور مردم و هدايت‌هاي امام راحل و مقام معظم رهبري با موفقيت طي شده است، خاطرنشان كرد: «گام دوم انقلاب، گام آزمون و خطا نيست و امروز بايد كارها با پويايي، فعاليت مضاعف و نگاه تحولي انجام شود. بر همين اساس و بنا به تعبير رهبر معظم انقلاب اسلامي، حركت ما در دوره جديد دستگاه قضايي نيز «گام تحولي» نام دارد كه براي توفيق در اين مسير، خود را نيازمند هم‌انديشي، همفكري و همكاري با همه افراد و دستگاه‌ها به ويژه جوانان عزيز و دانشجويان گرامي مي‌دانيم و نگاه‌مان همان نگاه حضرت امام محمدباقر(ع) است كه فرمودند بهترين دوستان ما كساني هستند كه كاستي‌ها را به ما بنمايانند.»

او همچنين درباره برخورد با مفاسد هم با تاكيد بر اينكه دستگاه قضايي هيچ خط قرمزي در برخورد با فساد ندارد، ادامه داد: «در اين بخش هم از ظرفيت‌ها و نظارت‌هاي مردمي استفاده خواهيم كرد زيرا معتقديم هر جا مردم به ميدان آمده‌اند، نتايج بهتري را شاهد بوده‌ايم.»رييس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنانش درباره پيشگيري از آسيب‌ها در فضاي مجازي هم گفت: «در خصوص فضاي مجازي اعتقاد ما بر اين است كه اين فضا نبايد جولانگاه افراد مستعد ارتكاب جرم يا سوءاستفاده‌كنندگان شود. در اين زمينه بايد به صورت منطقي و قاطع عمل كنيم.» او با اشاره به حضور زنان در بخش‌هاي مختلف دستگاه قضايي تا سطح ديوان عالي كشور، بر بهره‌مندي بيشتر از بانوان در سطوح گوناگون قوه قضاييه تاكيد كرد. آيت‌الله رييسي همچنين با تاكيد بر لزوم تقنين هر چه بيشتر قوانين حمايتي از بانوان، به نقش زنان در حوزه‌هاي تربيتي و پيشگيري از جرايم اشاره كرد.اين نشست مورد توجه رسانه‌هاي اصولگرا قرار گرفت و آنها مدعي شدند كه «حضور خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف و همچنين نمايندگان تشكل‌هاي اصلاح‌طلب در اين نشست از تفاوت‌هاي بارزي بود كه در اولين نشست رييس جديد قوه قضاييه رخ داد و مورد توجه دانشجويان هم قرار گرفت.» با اين حال اما به نظر مي‌رسد كه تشكل‌هاي دانشجويي كه در اين نشست شركت كرده بودند، عمدتا تشكل‌هاي اصولگرايي بودند و به جز انجمن اسلامي دانشگاه شريف، هيچ تشكل اصلاح‌طلب ديگري در اين نشست حضور نداشت.

گزيده‌اي از سخنان دانشجويان در ديدار با رييسي

محمدامين مهدي‌پور، دبيركل و نماينده جامعه اسلامي دانشجويان: قانوني براي حمايت از تشكل‌هاي انقلابي وجود ندارد و بايد براي آن فكري كرد.

حمزه دستيار، شوراي مركزي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل: امروز سازمان بازرسي حال و روز خوبي ندارد.

عليرضا فيروزي، دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل: آقاي رييسي گاهي بايد سياست‌ورزي كنيد، گاهي بايد به عنوان مدعي‌العموم و نماد عدالت‌خواهي و فساد‌ستيزي قد علم كنيد و عليه برخي از وزرا، نمايندگان و اشخاص مختلف كه فساد كرده‌اند، عمل كنيد.

سيد‌يوسف سلطانيان، دبير انجمن اصلاح‌طلب دانشگاه شريف: مبارزه با فساد نه‌تنها در جامعه بلكه در درون قوه قضاييه بايد عملي شود، چرا كه برخي از قضات امروز دچار فساد هستند و برخي ديگر هم
بر اساس طيف سياسي خود راي مي‌دهند.

محمدرضا آقايي، مسوول بسيج دانشگاه آزاد كرمانشاه: خصوصي‌سازي باعث تحميل هزينه به توليد‌كنندگان، نظام و مردم شده است. اركان قوه قضاييه چه زماني مي‌خواهند مبارزه با فساد در اين سازمان را پيگيري كنند؟ اعتماد اجتماعي مردم در اين زمينه كاهش پيدا كرده است.

علي دهقان، دبير دفتر تحكيم وحدت: آقاي رييسي شما با سرمايه اجتماعي خوبي وارد قوه قضاييه شديد و انتظاري كه از شما داريم اين است كه اين سرمايه اجتماعي ابتدا وارد قوه و سپس وارد نظام شود.

محمدحسين صبوري، دبير جنبش عدالتخواه دانشجويي: بايد مشخص شود در دوره قبلي چه اتفاقاتي افتاده است و بايد با قضات متخلف برخورد كرد. قوه قضاييه بايد امانتدار مردم باشد. اينكه قوه قضاييه
66 حساب به نام رييس سابق داشته باشد و سود آن را خرج ساخت و ساز كند به اعتماد عمومي آسيب مي‌زند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون