• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4370 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ ارديبهشت

ضرغامي زير حرفش زد؟

ضرغامي: روحاني به دليل لجبازي جلسات بزرگ‌ترين نهاد سياستگذاري فرهنگي كشور را تشكيل نمي‌دهد

عزت‌الله ضرغامي، يكي از اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي بار ديگر انتقادات تند و تيزي را به دولت و مشخصا به شخص رييس‌جمهور، حسن روحاني مطرح كرد. او در تازه‌ترين ادعاهايش با انتقاد از عدم برگزاري جلسات شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت كه رييس‌جمهور به دليل لجبازي جلسات بزرگ‌ترين نهاد سياستگذاري فرهنگي كشور را تشكيل نمي‌دهد. اما مساله ضرغامي صرفا برگزار نشدن جلسات شوراي عالي انقلاب فرهنگي و دلسوزي براي وضعيت به قول خودش بزرگ‌ترين نهاد سياستگذاري فرهنگي كشور نيست. ماجراي درگيري ضرغامي و روحاني در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به بهمن ماه پارسال برمي‌گردد؛ بعد از سخنراني حسن روحاني در ديدارش با معاونان و مديران وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره حجاب و فضاي مجازي، موج انتقادات به سمت رييس‌جمهور روانه شد. چند روز بعد از آن بود كه در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، ضرغامي كه اين روزها بيش از پيش در كسوت منتقد و فردي راديكال و دايه‌دار مردم ظاهر مي‌شود، خطاب به روحاني گفته: «اين ‏حرف‌ها چه بود كه شما درباره حجاب و فضاي مجازي و فيلترينگ در وزارت ارتباطات گفتيد؟ بعضي از اين سخنان غيرواقعي ‏و برخي ديگر معارض ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي است؟» انتقاد ضرغامي، به روحاني برخورده و با خشم و عصبانيت گفته: «من ‏نبايد به شما پاسخ بدهم، پاشو برو بيرون!» ضرغامي هم پاسخ داده كه شما نمي‌توانيد اعضاي شورا را بيرون كنيد.‎ ‎پس از آن، ‏روحاني جلسه را ترك مي‌كند.

اين بگو مگو به سرعت در فضاي مجازي و ميان كاربران مختلف دست به دست شد اما نه روحاني و نه ضرغامي هيچ‌كدام در اين زمينه اظهارنظر رسمي نكردند و حتي ضرغامي در گفت‌وگويي با شرق مدعي شد كه «قرار شده است كه كسي از بحث و جزييات درون جلسه، چيزي به بيرون از جلسه منتقل نكند؛ من هم چيزي نمي‌گويم. سايرين مي‌توانند روايت‌هاي خود را از جلسه نقل كنند». اما معلوم نيست حالا با گذشت چيزي حدود 4 ماه از آن ادعا چه اتفاق جديدي افتاده كه قرار عوض شده است و ضرغامي در مراسم افطاري انجمن اسلامي فارغ‌التحصيلان ايتاليا اين بحث را باز مي‌كند و ابعاد جديدي از موضوع را مطرح مي‌كند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين مراسم با بيان اينكه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مدتي بي‌صاحب است، گفت: «شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه بايد حداقل يك هفته در ميان جلسه تشكيل دهد و بزرگ‌ترين نهاد سياستگذاري فرهنگي كشور است، متاسفانه در اين دولت كلا بي‌صاحب است.»

او ادامه داد: «جلسات گهگاه يك ماه، دو ماه، سه ماه و حتي چهار ماه تشكيل نمي‌شود و هر چقدر به رييس جلسه تذكر داده مي‌شود كه اين جلسات مهم است رييس‌جمهور مي‌گويد من به دليل اينكه از دو نفر (عزت‌الله ضرغامي و حسن رحيم‌پور ازغدي) خوشم نمي‌آيد و اينها در جلسه تند و صريح صحبت مي‌كنند جلسات را تشكيل نمي‌دهم.»

ضرغامي معتقد است: «فعلا به دليل لج و لجبازي اين جلسات تشكيل نمي‌شود؛ مشخص نيست صاحب اين شورا چه كسي است؟ البته اخيرا رهبر معظم انقلاب تذكر جدي فرمودند كه طبق آيين‌نامه اگر رييس‌جمهور نخواهد جلسه را تشكيل دهد نايب رييس بايد جلسه را برگزار كند.»

اين عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: «اگر رييس‌جمهور مشكلي داشته باشد، گرفتار باشد، مريض باشد و نتواند جلسه را تشكيل دهد، بايد نايب رييس اول (كه رييس مجلس شوراي اسلامي است) آن را برگزار كند. چه در زمان رياست‌جمهوري آيت‌الله خامنه‌اي، مرحوم هاشمي رفسنجاني، آقاي خاتمي و آقاي احمدي‌نژاد اين رويه متداول بود و در اين دولت عجيب و غريب است و تقريبا در 35 سال گذشته چنين اتفاقي نيفتاده است كه جلسات به اين مدت طولاني برگزار نشود.»

به گفته او، آقاي روحاني يك اخلاقي دارد و تا به حال نشده كه يك بار جلسه را بر عهده نايب رييس (چه اول چه دوم) بگذارد. حتي من در يك جلسه اعتراض كردم كه وقتي شما گرفتاريد جلسه را بر عهده نايب رييس بگذاريد و ما نيز قبول مي‌كنيم كه هر چيز در جلسه تصويب شد شما بازنگري بكنيد و اگر دل‌تان خواست مصوب كنيد.

عضور شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطرنشان كرد: «مدت‌هاست جلسات شوراي عالي انقلاب فرهنگي و شوراي عالي فضاي مجازي برگزار نمي‌شود؛ در زمانه‌اي كه اين حوزه به صورت نور در دنيا حركت مي‌كند و هر ساعت فعاليت و اتفاقات جديدي در حوزه سايبري رخ مي‌دهد متاسفانه در كشور ما پنج سال است به دليل همين مديريت پراشكال مرتب در اين حوزه در جا مي‌زنيم.»

اين اظهارات عزت‌الله ضرغامي باز هم اين گمانه را كه ضرغامي براي نشستن بر صندلي رياست‌جمهوري 1400 تلاش مي‌كند، جدي‌تر كرد. به نظر مي‌رسد ضرغامي به دنبال جذب طرفداران براي انتخابات رياست‌جمهوري است و مي‌خواهد احمدي‌نژادي ديگر در عرصه سياست باشد. كاربران شبكه‌هاي اجتماعي و فعالان سياسي معتقدند كه «ضرغامي تلاش مي‌كند با تندروي و درگير شدن با روحاني و تكيه بر سابقه‌اش در سپاه و صدا و سيما خود را به عنوان ليدر و نامزد انتخاباتي آتي بر اصولگرايان و طيف‌هاي مختلف مخالف روحاني‌ - لاريجاني تحميل كند.» ضرغامي كه فعاليت سياسي خود را سال 61 و در سپاه آغاز كرده بود، بعد از 10 سال فعاليتش به عنوان رييس سازمان صدا و سيما در سال 93 از اين سازمان خارج شد و بعد از آن تلاش كرد تا فعاليت‌هاي سياسي‌اش را افزايش داده و بتواند خودش را ميان كانديدهاي رياست‌جمهوري قرار دهد. البته تلاش ضرغامي براي رياست‌جمهوري صرفا گمانه‌زني بود تا اينكه حضور او در ميان كانديداهاي جمنا در انتخابات رياست‌جمهوري 96 تاييد شد؛ هرچند ضرغامي در نهايت از برخي چهره‌هاي جوان جمنا شكست سنگيني خورد. البته ظواهر امر نشان مي‌دهد كه ضرغامي هنوز هم سوداي رياست‌جمهوري در سر دارد و تلاش مي‌كند با انتقاد از منتخب مردم، توجه تندروها جلب كرده و سبد راي‌اش را پر كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون