• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4370 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ ارديبهشت

ظريف:

جنگي در منطقه رخ نخواهد داد

«محمد جواد ظريف» وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران گفت: يقين داريم آن‌طور كه مقام معظم رهبري هم فرمودند جنگي در نخواهد گرفت چون نه ما خواهان جنگ هستيم و نه كسي اين تصور يا توهم را دارد كه بتواند در منطقه با ايران مقابله كند، اما لازم است حركت‌هاي خطرناك داخل امريكا براي مردم اين كشور روشن شود. ظريف روز شنبه و پيش از ترك پكن در پاسخ به سوال ايرنا افزود: واقعيت اين است كه ترامپ رسما گفته و مجددا به‌تازگي هم تاكيد كرده كه خواهان جنگ نيست اما افرادي اطراف وي نشسته‌اند و به بهانه اينكه مي‌خواهند امريكا را در برابر ايران قدرتمندتر كنند او را به سمت جنگ سوق مي‌دهند.

وي اظهار داشت: آنچه در سفر نيويورك به عنوان «تيم ب» مطرح كردم، يك واقعيت است و همه مردم هم از آن خبر داشتند اما به خاطر فضاي رواني حاكم بر جامعه امريكا كمتر كسي جرات طرح اين موضوع را داشت.

وزير امور خارجه ايران خاطرنشان كرد: آنچه به‌عنوان سياست «اول امريكا» در اين كشور مطرح شده، در حال تبديل به يك سياست «اسراييل اول» يا برخي «حكام مرتجع منطقه اول» است و منافع اينها هم از طريق قدرت مالي و تبليغات به دولت امريكا تحميل شده و آنها در حال حاكميت پيدا كردن هستند.

ظريف با بيان اينكه «آينده برجام دراختيار جامعه بين‌المللي است»، تصريح كرد: جامعه جهاني تاكنون از برجام حمايت كرده اما حمايت‌ها بيشتر به صورت بيانيه و اعلام مواضع سياسي بوده اما لازم است اين اعلام مواضع سياسي به اقدامات عملي اقتصادي كه مردم ايران بتوانند از برجام منافع‌شان را برداشت كنند، تبديل شود.

وي گفت: ما چهار دور از كميسيون مشترك برجام براي اقداماتي كه بايد انجام دهند تعهد گرفتيم و فكر مي‌كنم اكنون وقت آن رسيده كه كميسيون مشترك هم به تعهداتش عمل كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون