• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4372 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳۱ ارديبهشت

بهرام پارسايي، نماينده اصلاح‌طلب شيراز:

مافياي خودرو در اكثر نقاط نيرو دارد

نماينده مردم شيراز در مجلس گفت: شنيدن اتهامات روز گذشته از صحن علني مجلس برايم خيلي عجيب و غيرقابل باور بود. به گزارش ايسنا، بهرام پارسايي در جلسه علني روز گذشته مجلس شوراي اسلامي، در تذكري نسبت به انتقادات روز يكشنبه برخي نمايندگان در جريان رسيدگي مجلس به طرح ساماندهي صنعت خودرو گفت: ديروز چندتا از همكاران چند اتهام به بنده و صحن مجلس زدند. وي گفت: در مورد اول به بنده اتهام زدند كه پنج، شش بار در كميسيون صنايع و معادن و كميته‌هاي اين كميسيون راجع به طرح ساماندهي صنعت خودرو حضور داشتم در حالي كه از تاريخ 2/۱۱/97 كه طرح به كميسيون صنايع ارجاع شد، براساس مستندات موجود، بنده را به هيچ‌يك از جلسات دعوت نكردند و حتي در يك مورد هم كه بنده را دعوت كردند، جلسه تشكيل نشد كه چرايي تشكيل نشدن اين جلسه قابل رسيدگي است.

اين عضو كميسيون اصل 90 مجلس ادامه داد: در اتهام ديگري گفتند طرح مذكور در خارج از مجلس بسته شده و كساني كه پشت تدوين آن بودند، اعتراف كرده و هم‌اكنون در زندان به سر مي‌برند. براي بنده خيلي جالب است طرحي كه ۲۱۶ نماينده مجلس در صحن علني آن را امضاء كرده‌اند، حالا ادعا شود كه نادانسته و بي‌اطلاع طرح مذكور را امضاء كرده‌اند. نماينده اصلاح‌طلب مردم شيراز گفت: موافقت صحن علني با پيشنهاد اضافه شدن تبصره 3 به ماده 6 طرح مبني بر تكليف شركت‌هاي خودروسازي براي اعلام قيمت تمام شده، درصد سود و قيمت قطعي در هنگام فروش خودرو به شوراي عالي رقابت نشان از هوشمندي و شناخت نمايندگان از وضعيت جامعه داشته و با اطلاع و آگاهي از اين مساله به اين پيشنهاد راي دادند.

پارسايي با بيان اينكه مافياي خودرو در اكثر مراكز كشور نيرو دارد، ادامه داد: در مقطعي از زمان مديركل امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت، رييس سازمان حمايت از توليدكننده و مصرف‌كننده و موارد متعدد ديگري عضو هيات‌مديره شركت‌هاي خودروساز بودند و از روزي كه بنده دردفاع ازحقوق ملت و مصرف‌كنندگان پا به عرصه خودروسازي گذاشتم، پي همه تهمت‌ها و اتهامات را به تن ماليدم اما شنيدن اتهامات روز گذشته از صحن علني مجلس برايم خيلي عجيب و غيرقابل باور بود. وي گفت: حاميان فشل صنعت خودروسازي اين پنبه را از گوش خود بيرون كنند كه مي‌توانند بنده را با اتهام، تهمت و تهديد از ميدان به‌در كنند. گزارش اين موضوع در كميسيون اصل ۹۰ در حال نهايي شدن است و به زودي همه موارد در صحن علني مجلس قرائت خواهد شد.

اين عضو كميسيون اصل 90 مجلس از هيات تحقيق و تفحص از علل ناكارآمدي شركت‌هاي خودروساز داخلي هم خواست تا بررسي كنند مديران سفارشي چه‌كساني هستند، علاوه بر آن، علت تبعيض در پرداخت بدهي قطعه‌سازان مشخص شود. نماينده مردم شيراز در مجلس در پايان خاطرنشان كرد: در حالي كه بدهي برخي قطعه‌سازان نقدا توسط خودروسازان پرداخت مي‌شود، برخي ديگر مجبور به تعديل نيرو به دليل انباشته شدن مطالبات‌شان توسط خودروسازان شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون