• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4372 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳۱ ارديبهشت

گوگل استفاده گوشي‌هاي هواوي از اندرويد را محدود كرد

واكنش هواوي: نگران نباشيد

پس از آنكه دونالد ترامپ هواوي و شركت‌هاي تابعه آن را در فهرست سياه تجاري ايالات‌متحده قرار داد، گوگل محصولات اين شركت غول ارتباطاتي را از برخي آپديت‌هاي امنيتي و فني اندرويد محروم كرده است. گوگل محصولات شركت غول ارتباطاتي هواوي را از برخي آپديت‌هاي امنيتي و فني اندرويد محروم كرده و از اين پس گوشي‌هاي هوشمند اين كمپاني با سيستم ‌عامل اندرويد نمي‌توانند به اپ‌هاي گوگل از جمله يوتيوب، جي‌ميل و گوگل‌پلي استور دسترسي داشته باشند.

اين تصميم پس از آن گرفته شد كه چند روز قبل دونالد ترامپ، رييس‌جمهور امريكا هواوي و شركت‌هاي تابعه آن را در فهرست سياه تجاري ايالات‌متحده قرار داد.

كارشناسان بر اين باورند كه اگر گوگل همكاري خود را با هواوي پايان دهد، اين كمپاني چيني براي ادامه فعاليت‌هاي تجاري خود در خارج از چين با مشكلات بسياري روبه‌رو خواهد شد، به‌طوري كه ديگر نمي‌تواند اسمارت‌فون‌هاي هواوي اندرويدي را با سيستم ‌عامل اندرويد به‌روزرساني كند. به گزارش اسكاي‌نيوز، به اين ترتيب هواوي محدود به استفاده از سيستم عاملي تحت عنوان
Android Open Source Project
خواهد بود كه دربرگيرنده اپليكيشن‌هايي چون جي‌ميل، گوگل‌مپس، يوتيوب و گوگل فوتوز نيست.

هواوي در واكنش به قطع روابط خود با گوگل كه به دستور رييس‌جمهور امريكا صورت گرفت، بيانيه‌اي را منتشر كرده كه مي‌تواند بسيار حائزاهميت باشد. شركت هواوي (Huawei) سهم قابل‌توجهي در توسعه و رشد اندرويد در سراسر جهان دارد. به عنوان يكي از شركاي كليدي جهاني Android، ما با همكاري پلتفرم منبع باز آنها براي توسعه يك اكوسيستم كه به نفع هر دو كاربران و صنعت است، كار كرديم.

اگر از كاربران محصولات هواوي هستيد بايد بگوييم كه نگران نباشيد چون تحريم گوگل شامل گوشي‌هاي فعلي هواوي نمي‌شود.

هواوي (Huawei) همچنان به ارايه
به‌روز رساني‌هاي امنيتي و خدمات پس از فروش به تمام محصولات موجود در گوشي‌هاي هوشمند و تبلت اين شركت ادامه مي‌دهد، چه براي محصولاتي كه در بازار جهاني فروخته شده يا هنوز در انبار موجود است. ما براي ساخت يك اكوسيستم نرم‌افزاري ايمن و پايدار همچنان
به منظور ارايه بهترين تجربه براي همه كاربران در سطح جهان ادامه خواهيم داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون