• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4373 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱ خرداد

خبر

وزير بهداشت: جامعه بين‌الملل امريكا را بازخواست كند

گروه اجتماعي| وزير بهداشت كه براي شركت در هفتاد و دومين مجمع جهاني سلامت به ژنو سفر كرده، با هشدار نسبت به تاثير جدي تحريم‌هاي امريكا بر سلامت ملت ايران گفت: «تحريم‌هاي يك‌جانبه و ناعادلانه قطعا بر تلاش‌هاي پوشش همگاني سلامت در زمينه دسترسي به داروها، خدمات پيشرفته مراقبت بهداشتي و تكنولوژي خصوصا بر افرادي كه از بيماري مزمن رنج مي‌كشند، اثر مي‌گذارد. ما از سازمان جهاني بهداشت درخواست مي‌كنيم كه تاثير اين تحريم‌ها در راه دسترسي به پوشش همگاني سلامت را مورد ارزيابي قرار داده و اقدامات لازم را از طريق سازمان ملل متحد و در نشست مقامات بلندپايه در زمينه پوشش همگاني سلامت كه در شهريور سال جاري برگزار خواهد شد، انجام دهد. تحريم‌ها و اقدامات يك‌جانبه تهديدآميز، آسيب‌هاي زيادي به افراد بي‌گناه نيازمند مايحتاج ضروري نظير دارو و تجهيزات پزشكي، وارد مي‌كند و به‌طور تبعيض‌آميز، افراد آسيب‌پذير در ايران را قرباني مي‌كند. بنابراين ما از جامعه بين‌المللي مي‌خواهيم كه ايالات متحده امريكا را به خاطر اقدامات غيرقانوني مستمر كه نوعي جنايت عليه بشريت است، مورد بازخواست قرار دهد.»

به گزارش مهر، سعيد نمكي در ادامه صحبت‌هايش از بيماري‌هاي غيرواگير به عنوان يكي از چالش‌هاي اصلي جهاني ياد كرد و افزود: «در ايران سالانه ۳۸۰ هزار مرگ به دليل بيماري‌هاي غيرواگير اتفاق مي‌افتد كه نيمي از اين مرگ‌ها به دليل بيماري‌هاي قلبي و عروقي است . سه روز قبل، با حمايت قاطع رييس‌جمهور، مردم و سازمان‌هاي مردم‌نهاد، يك كمپين در زمينه كنترل فشارخون راه‌اندازي كرديم كه هدفش كنترل موثر فشارخون بيش از دو ميليون نفر است و بر اين باوريم كه تقويت سيستم‌هاي بهداشتي عادلانه‌ترين، موثرترين و پايدارترين ابزار براي دستيابي به اهداف سه‌گانه سيزدهمين برنامه عمومي كار سازمان جهاني بهداشت است . علاوه بر اين، وزير بهداشت از تداوم همكاري دارويي ايران و سوييس به دنبال راه‌اندازي كانال مالي بين ايران و سوييس خبر داد و در حاشيه ديداري كه با وزير بهداشت كشور سوييس داشت، «آلن برسه»؛ وزير بهداشت كشور سوييس هم گفت: «در شرايط فعلي كه فشارهايي به ايران وارد شده، بايد بررسي شود كه تا چه ميزاني مي‌توان اين همكاري‌ها را گسترش داد و از ايران مي‌خواهيم كه به كميته‌اي كه به كشورهاي آسيب‌پذير منطقه آسيا در زمينه‌هاي بهداشتي كمك مي‌كند، ملحق شود.»

اولين افتتاح براي توسعه پايدار استان‌هاي مرزي

گروه اجتماعي| طرح‌هاي توسعه منابع آب و خاك در 12 استان مرزي كشور يكي از راهبردهاي دولت حسن روحاني براي تامين آب مورد نياز شرب، كشاورزي و صنعت بود كه با چالش‌هاي فراواني از سال 93 و با هزينه 270 هزار ميليارد ريال اجرايي شدند. اين طرح‌ها در استان‌هاي سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي، خراسان رضوي، خراسان شمالي، گلستان، اردبيل، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، كردستان، كرمانشاه، ايلام و خوزستان طراحي شده‌اند و طراحان مي‌گويند اين طرح‌ها قرار است به بهبود استانداردهاي زندگي مردم، كاهش فقر، توزيع مناسب درآمد و تقويت هويت ملي و تعلق سرزميني در استان‌هاي مرزي كمك كنند. به گزارش روابط عمومي وزارت نيرو، طرح‌هاي توسعه منابع آب و خاك استان آذربايجان‌غربي شامل 8 پروژه در قالب 4 طرح با حضور رييس‌جمهوري به بهره‌برداري رسيد. توسعه بهره‌برداري از رودخانه ارس در محدوده آذربايجان غربي، سد سيلوه و شبكه‌هاي آبياري و زهكشي، طرح سد و نيروگاه سردشت و طرح غازان از ديگر پازل‌هاي طرح دولتند. به اين ترتيب قرار است 16 هزار هكتار از اراضي منطقه به زير كشت برود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون