• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4374 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲ خرداد

در كلاه آلگري خرگوشي نبود

بانوي پير در آستانه انقلاب

سريه مرادي

 

 

ماسيميليانو آلگري با قهرماني‌هاي پرتعداد داخلي دوران خوب و نسبتا قابل قبولي را با يوونتوس سپري كرد و تنها جاي قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا در كارنامه موفقش با بيانكونري خالي است. آلگري در 5 فصل گذشته 75 درصد بازي‌ها را با يوونتوس برد كه بالاترين درصد پيروزي در بين مربيان اين تيم است. او در سري‌آ با يووه عالي كار كرد و تمام 5 اسكودتوي ممكن در 5 فصل همكاري‌اش با اين تيم به ‌علاوه 4 قهرماني كوپا ايتاليا را براي هواداران كسب كرده و 3 بار موفق به كسب عنوان بهترين مربي سري‌آ شده است. آلگري با يوونتوس در ليگ قهرمانان هم كارنامه بدي نداشته و دوبار حضور در فينال اين تورنمنت نشان از عملكرد مثبت اين تيم دارد. هواداران يوونتوس ديگر تنها به اسكودتو رضايت نمي‌دهند و حالا فقط بردن يوسي‌ال به تورين راضي‌شان مي‌كند. اين موضوع براي مديران يووه هم از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. آنها در اين سال‌ها هدف اصلي‌شان قهرماني در ليگ قهرمانان بوده و حتي براي اين كار متخصص اين تورنمنت؛ كريستيانو رونالدو را هم به خدمت گرفتند، اما او نيز براي بانوي پير چاره‌ساز نشد و اين فصل حتي از كوپا ايتاليا هم دست‌شان كوتاه ماند.

گويا آلگري هر چه در چنته داشته رو كرده و خرگوشي در كلاهش نمانده براي بيرون درآوردن. فصلي كه پشت سر گذاشتيم، مي‌توانست آخرين فرصت آلگري باشد و با توجه به استخدام كريستيانو رونالدو اغلب هواداران شانس يوونتوس را در ليگ قهرمانان از ساير تيم‌ها بيشتر مي‌دانستند، اما از همان ابتداي فصل شاگردان آلگري آنچه انتظار مي‌رفت را به نمايش نگذاشتند.

قهرمان بلامنازع سري‌آ، قهرماني در اروپا را مي‌خواهد و آنيلي در مورد مربي فصل بعد تيمش ريسك نكرد و آلگري بعد از 269 بار همراهي يوونتوس، اين تيم را ترك كرد.

حالا بايد ديد مديران يوونتوس براي فصل آينده چه تصميمي خواهند گرفت.

مائوريتسيو پوچتينو كه موفق شده تاتنهام را به فينال ليگ قهرمانان برساند، اخيرا مدعي شد كه احتمال دارد بعد از فينال ليگ قهرمانان برابر ليورپول، از اسپرز جدا شود. او مي‌تواند يكي از گزينه‌ها براي فصل پيش‌رو باشد.

از جانپيرو گاسپريني، سرمربي موفق آتالانتا هم به عنوان جانشين آلگري نام برده مي‌شود. سرمربي سابق اينتر مربيگري را در يوونتوس آغاز كرد و بين سال‌هاي 1994 تا 2003 سرمربي تيم جوانان بيانكونري بود.

اما مهم‌تر از اين دو اسم كه استخدام‌شان اصلا دور از ذهن نيست، شايعات پيرامون دو نام بسيار بزرگ ديگر است. برخي رسانه‌هاي ايتاليايي از اين مي‌گويند كه مذاكرات با پپ گوارديولا تمام شده است و او فصل آينده را در تورين خواهد بود. برخي ديگر از رسانه‌هاي سرزمين چكمه اما مي‌گويند كه آنيلي با كلوپ به توافق شخصي دست پيدا كرده و به زودي و بعد از فينال ليگ قهرمانان اروپا براي معارفه به تورين مي‌آيد. اما هر دو شايعه يك جاي كارشان مي‌لنگد. گوارديولا و كلوپ، هر دو پروژه‌هاي بسيار بزرگي را در دست دارند و هر دو در به پايان رساندن ماموريت‌هاي‌شان دچار مشكل شده‌اند. كلوپ قرار است براي ليورپول ليگ برتر را ببرد و پپ قرار است با سيتي قهرمان ليگ قهرمانان بشود. اتفاقي كه اين فصل افتاد، برعكس بوده و حتي اگر كلوپ با ليورپول ليگ قهرمانان را هم ببرد، باز هم از او به عنوان يك مربي ياد خواهد شد كه نتوانسته طلسم قهرماني ليورپول را بشكند. از آن سو پپ ماموريت داشت تا سيتي را به عنوان يك ابرقدرت اروپايي جا بيندازد و او در ميسر كردن اين امر بسيار ناكام بوده. پپ نتوانسته در طول سال‌هاي اخير از پس موناكو، ليورپول و تاتنهام بربيايد و حتي به جمع چهار تيم برتر اروپا هم نرسيده است و شواهد و قرائن همه نشان مي‌دهند كه پپ قرار است در سيتي بماند. ضمن اينكه كارنامه اروپايي پپ بعد از بارسا اصلا قابل اتكا نيست. او سه بار با بايرن در نيمه‌نهايي تسليم شده و با سيتي هم سه بار در يك‌چهارم. تيمي كه به دنبال فتح ليگ قهرمانان است، چرا بايد به دنبال چنين سرمربي‌اي باشد؟ يورگن كلوپ هم بعيد است حداقل اين فصل از مرسي‌سايد دل بكند و در ضمن، اگر او بيايد يووه فاتح ليگ قهرمانان خواهد شد؟ تنها دليل حضور پپ و كلوپ مي‌تواند تغيير فلسفه باشگاه يوونتوس باشد. اگر اين اتفاق رخ بدهد، يوونتوس از يك تيم واكنش‌گرا كه به ثبات خط دفاعش معروف است، تبديل به تيمي خواهد شد كه فوتبالي برتر ارايه مي‌دهد. جا انداختن فلسفه بازي پپ يا كلوپ در تيمي مثل يوونتوس حداقل يك فصل زمان خواهد برد و بسيار بعيد است در سال اول حضور اين دو، يووه يك مدعي جدي براي فتح اروپا باشد. اما از سال آينده، يووه به جمع ابرتيم‌هايي اضافه خواهد شد كه فوتبال مالكانه ارايه مي‌دهند و تقابل‌شان با يكديگر جذابيت‌هاي فوتبال را دوچندان مي‌كند.

اين اقدام يوونتوس مي‌تواند سري‌آ را به كل تحت تاثير قرار بدهد و سبك بازي تيم‌ها در اين ليگ را به ‌شدت تغيير بدهد. بايد منتظر ماند و ديد آنيلي با يووه چه كار مي‌كند و اين رييس جسور، مي‌تواند افكاري كه در سرش است را به خوبي پياده كند يا خير. تنها زمان ثابت مي‌كند كه شايعات چه قدر به واقعيت نزديك هستند. سال گذشته بعد از فينال ليگ قهرمانان بود كه صحبت‌هايي مبني بر پيوستن رونالدو به يووه به گوش مي‌رسيد. در ابتدا همه چيز غيرممكن مي‌نمود. اما در كمتر از چند هفته همه چيز جدي شد و براي اولين بار در طول تاريخ تيمي توانست از رئال مادريد يك ابرستاره را بقاپد و به تركيب خود اضافه كند. حالا بعيد نيست با قاپيدن يك مربي مثل گوارديولا يا كلوپ تعداد زيادي از هواداران اين سبك مربيگري به جمع هواداران يووه بپيوندند. هواداراني كه فصل گذشته با پيوستن رونالدو به اين تيم تعدادشان به ‌شدت افزايش پيدا كرد و مي‌بينيم كه آنيلي قصد دارد به سمت بالاتر و فراتر از چيزي كه همين حالا هستند، حركت كند. يوونتوس، در حال تبديل شدن تيمي با طرفداران بين‌المللي بسيار زياد است. تيمي كه در يك دهه توانسته خودش را از سري b به بالاترين سطح ممكن برساند، شايسته تقدير است و بايد منتظر هر اتفاقي در موردش باشيم. كلوپ، گوارديولا، پوچتينو؟ براي تيمي كه توانسته رونالدو را از رئال بگيرد، هيچ غيرممكني وجود ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون