• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4375 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۴ خرداد

گلزن برتر تيم زنان ملوان در گفت ‌و گو با «اعتماد»:

نگاه به فوتبال بانوان بايد عوض شود

علي ولي‌اللهي

 

 

زنان هوادار ملوان در بازي زنان ملوان و همياري اروميه، ركورد حضور تماشاگران در ليگ بانوان را شكستند. انزلي‌چي‌ها با حضور 5000 نفري و ساختن طرح موزاييكي به حمايت از تيم محبوبشان در «سن‌سيروس» پرداختند و صحنه‌هايي فوق‌العاده را خلق كردند كه سوژه تمام رسانه‌ها شده است. اين بازي با پيروزي دو بر صفر ملوان به پايان رسيد. هر دو گل ملوان را سارا قمي خانم گل فصل قبل رقابت‌هاي ليگ برتر به ثمر رساند. سارا قمي كه يكي از ستاره‌هاي بازمانده ملوان است هم‌اكنون با 30 گل زده در دوره دوم جدول برترين گلزنان اين فصل ليگ برتر بانوان حضور دارد. به بهانه حضور چشمگير هواداران ملوان و درخشش اين بازيكن چند دقيقه‌اي با او همكلام شديم.

 

بازي تيم ملوان با همياري اروميه ركورد حضور تماشاگران ليگ برتر بانوان را شكست. از اين بازي و حال و هواي استاديوم بگوييد.

اين اولين تجربه ما در سن‌سيروس با چنين جوي بود. هواداران ما براي تيم سنگ تمام گذاشتند. خوشبختانه در بازي اين هفته بيش از 5000 تماشاگر خانم در استاديوم حضور داشتند؛ اتفاقي كه در فوتبال بانوان بي‌سابقه بوده است. جالب است كه هواداران ما هر هفته ركورد قبلي خودشان را مي‌شكنند. اين تجربه، تجربه بسيار خوبي براي مايي كه داريم در ايران بازي مي‌كنيم و تماشاچي به اين تعداد را نديده بوديم به حساب مي‌آيد. ما هم خدا را شكر توانستيم بازي را با دو گل برنده شويم و دل اين همه هوادار خانمي كه به استاديوم آمده بودند را شاد كنيم.

هم تيم ملوان و هم هواداران اين تيم به خوبي نشان دادند كه ليگ برتر بانوان پتانسيل بسيار بالايي دارد براي جذب مخاطب و اسپانسر. از اين پتانسيل چطور مي‌توان استفاده كرد؟

با توجه به شرايطي كه در انزلي يا در برخي شهرهاي ديگر حاكم است بايد نوع نگاه عوض شود. ما خيلي‌ جاها مي‌بينيم كه همه فقط در مورد فوتبال آقايان حرف مي‌زنند و روي فوتبال آقايان مانور مي‌دهند. شايد هم فكر مي‌كنند كه هواداران از فوتبال بانوان استقبال نمي‌كنند. به نظرم هواداران ملوان اين نويد را به فوتبال بانوان مي‌دهند كه اسپانسرها راغب شوند براي سرمايه‌گذاري. وقتي اين همه هوادار به ورزشگاه مي‌آيد، سرمايه‌گذار مي‌تواند بيايد و اين باعث مي‌شود فوتبال بانوان پيشرفت كند. وقتي فوتبال بانوان پيشرفت كند، جذابيت بيشتر مي‌شود و خانواده‌ها بيشتر تمايل پيدا مي‌كنند كه دخترانشان را به فوتبال بفرستند و در خيلي از شهرهايي كه فوتبال و فوتسال ندارند نيز اين ورزش مورد توجه قرار بگيرد. حضور هواداران ملوان مي‌تواند كمك كند به اين مساله كه ما حمايت بيشتري داشته باشيم و استان‌هايي كه قيد فوتبال را زده‌اند دوباره تيم‌داري كنند.

اين هواداراني كه هر هفته مي‌آيند بازي‌هاي شما را مي‌بينند، آيا شما و ساير اعضاي تيم را در كوچه و خيابان مي‌شناسند؟ يا فقط بازي‌هاي تيم را پيگيري مي‌كنند؟

خوشبختانه ما در استاني هستيم كه هوادارانش چه آقايان و چه خانم‌ها از سال‌ها پيش پيگير بازي‌هاي ملوان بوده‌اند. بيشتر هواداران وقتي ما را توي خيابان مي‌بينند از وضعيت تيم و بازي‌هاي آينده مي‌پرسند. علاقه هواداران ملوان فقط مختص آن دو ساعت توي استاديوم نيست. مثلا ما بعضي جاها كه براي خريد مي‌رويم، هواداران محبت دارند و اجازه پرداخت پول به ما نمي‌دهند. اينكه اين هواداران با اين جديت پيگير ما و وضعيت تيم هستند خيلي لذت‌بخش است.

آقايان اجازه حضور در استاديوم را دارند؟

توي استان گيلان اجازه حضور ندارند اما در بعضي شهرهاي ديگر من ديدم كه آقايان هم در استاديوم هستند. اگر ورود آقايان به استاديوم ما آزاد شود، فكر كنم در استاديوم تختي هيچ جاي خالي‌اي باقي نماند.

يعني آقايان هم مي‌آيند بازي‌هاي شما را از نزديك ببينند؟

صددرصد مي‌آيند.

از شرايط تيم خودتان بگوييد. اول فصل با مشكلاتي مواجه بوديد.

مالك جديد كه تشريف آوردند، تيم را دوباره جمع كردند و بعد از يكي دو ماه به مشكل مالي خورديم و خانم ايراندوست مجبور شد چند جا بيانيه بدهد و تقاضاي كمك كند. با اين كمك‌ها توانستيم برخي از مشكلات تيم را حل كنيم و هزينه‌ها را بدهيم. ما 5 ‌تا از مهره‌هاي فيكس‌مان را در نيم‌فصل از دست داديم. اين مشكلات هنوز هم هست و حل نشده فقط شوراي شهر به تيم كمك كرده كه آن هم مشكلات را برطرف نكرده است. خانم ايراندوست در حال مديريت تيم است تا بتوانيم حداقل همين بازيكناني كه مانده‌اند را حفظ كنيم و اين 5 تا بازي باقي‌مانده را به پايان برسانيم.

شرايط خودتان چگونه است؟ خانم گل مي‌شويد دوباره؟

نه امسال خيلي سخت شده است. نفر اول جدول گلزنان خانم زهرا قنبري است كه 44 گل زده است. 14 گل از من بيشتر. خانم قنبري هم‌اكنون در يك تيم خيلي قوي، تيم اول جدول بازي مي‌كنند و 8 تا بازيكن فيكس تيم ملي را كنارشان دارند اما شرايط ملوان امسال خوب نيست اصلا.

هفته گذشته در بازي شهرداري سيرجان و ذوب‌آهن خشونت‌هايي رخ داد كه از نظر خيلي‌ها عجيب بود. شما فكر مي‌كنيد اين درگيري‌ها در فوتبال زنان تعجب‌برانگيز است؟

توي فوتبال مردان هر اتفاقي ممكن است رخ بدهد و توي فوتبال زنان هم به همين شكل است. حالا شايد سطح فوتبال زنان به اندازه مردان نباشد ولي تقريبا به همان اندازه حرفه‌اي است. در همه جاي دنيا در فوتبال آقايان و حتي خانم‌ها درگيري‌هايي را شاهد هستيم. حالا در آن بازي اتفاقاتي رخ داده و رسانه‌هايي كه اصلا به فوتبال بانوان نمي‌پرداختند همه‌شان زوم كردند روي اين قضيه و خيلي بيشتر از آنچه نياز بود، بزرگنمايي كردند. اين مسائل در فوتبال وجود دارد و در همه رشته‌ها وجود دارد. از نظر من اين اتفاقات گرچه درست نيست اما كاملا طبيعي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون