• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4376 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۵ خرداد

شهردار در حاشيه بازديد استاندار از ايستگاه‎هاي قطار شهري خبر داد

بهره‌برداري از خط سه قطار شهري مشهد تا سال 1400

شهردار مشهد از افتتاح باقيمانده خط دو و آغاز پروژه خط چهار قطار شهري در نيمه تيرماه خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شهرداري مشهد، محمدرضا كلايي در حاشيه بازديد استاندار، رييس و ساير اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد با اعلام خبر بالا به ارايه توضيحاتي در خصوص خطوط قطار شهري پرداخت و خاطرنشان كرد: خط يك شهر مشهد، از انتهاي وكيل‌آباد تا فرودگاه است كه پر پوشش‎ترين خط قطار شهري به حساب مي‎آيد.

وي افزود: خط دو كه بخش‎هايي از آن سال گذشته به بهره‎برداري رسيد، حلقه اتصال با خط يك قطار شهري بود اما يك نقص عمده داشت، چرا كه اراضي جنوبي شهر مشهد با ظرفيت پوششي يك و نيم ميليون نفري را تحت پوشش قرار نمي‎داد؛ با تاكيدات استاندار و كمك دولت، اميدوارم ايستگاه «كاوه» كه آخرين ايستگاه اين مجموعه است تا 15 تيرماه آغاز به كار كند.

كلايي اظهار كرد: استاندار علاوه بر حمايت، روي برنامه‎ريزي و عملكرد دقيق تاكيد كرد و اميدواريم با پيگيري و تاكيد وي در كنار حل موضوع ترافيك بافت مركزي شهر به وسيله توسعه خطوط مترو، قطعه چهارم خط سه كه فاصله بين ميدان شهدا تا پايانه مسافربري است را هم تا سال 1400 به بهره‎برداري برسانيم.

شهردار در خصوص اعتبار هزينه شده در اين پروژه توضيح داد: تا به حال با قيمت امروز در مترو شهر مشهد، بالغ بر 12 هزار ميليارد تومان هزينه شده اما از اين به بعد قطعا با افزايش نجومي قيمت‌ها در ساخت مواجه خواهيم بود. همچنين تا پايان تعهداتي كه امروز به استاندار داشتيم، حدود 5 هزار ميليارد تومان ديگر نياز به منابع داريم كه بخشي توسط شهرداري و بخشي با تعهد دولت از طريق جذب از بازار سرمايه تامين خواهد شد.

وي با عنوان اينكه تا پايان خط سه به قيمت امروز مبلغي حدود 11 هزار ميليارد تومان ديگر لازم داريم تا اين خط به انتها برسد، تصريح كرد: استاندار امروز دستور ديگري هم داد كه همزمان با پايان يافتن حفاري خط سه در پايانه مسافربري، تي‌بي‌ام (دستگاه حفاري تونل) كه در آنجا مشغول به كار است كاملا به خط چهار انتقال پيدا كند كه بنا شد بررسي‌‏هاي لازم انجام شود كه در سال جاري آغاز خط چهار را هم خواهيم داشت. خط 4 به تنهايي حدود 8 هزار ميليارد تومان تامين مالي نياز دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون