• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4385 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ خرداد

ترنس ماليك توليد تازه‌ترين پروژه‌اش را كليد زده است

پركاري فيلمساز غايب

ترنس ماليك سه سال پس از اينكه توليد فيلم «زندگي پنهان» را كليد زد، بالاخره اين درام را كه وقايع آن در دوره جنگ جهاني دوم روي مي‌دهد، در هفتادودومين جشنواره فيلم كن روي پرده برد. اين فيلم با استقبال منتقدان روبه‌رو شد و لئوناردو گوي، خبرنگار نشريه «فيلم استيج»، آن را «قصيده‌اي دلخراش براي ايمان» خواند. كمپاني فاكس كه پيش از اين حق توزيع فيلم «درخت زندگي» را خريداري كرده بود، حق پخش اين فيلم را خريد تا اواخر امسال آن را روي پرده ببرد. ماليك كه معمولا در مراسم برگزاري جشنواره‌ها همواره غايب بزرگ به شمار مي‌رود در هفتادودومين جشنواره كن حضور داشت و حالا مشخص شده است حضور در اين جشنواره تنها دليلش براي سفر به اروپا نبود.

گزارش‌ها حاكي از آن است كه اين فيلمساز منزوي به تازگي فيلمبرداري اثر بعدي‌اش را نزديك رم كليد زده است. نشريات مختلف ايتاليايي گزارش كرده‌اند، ماليك فيلمبرداري فيلم جديدش «آخرين سياره» را نزديك آنتسيو، واقع در جنوب رم آغاز كرده است. گفته مي‌شود داستان فيلم با ارايه تمثيل‌هايي از انجيل، حاوي اشاراتي «به زندگي عيسي مسيح» است. «وان بيگ سول: انجمن ترنس ماليك» اعلام كرده است فيلمبرداري اين اثر چند هفته‌اي در جريان خواهد بود.

تا به حال جزييات بيشتري درباره اين اثر فاش نشده است؛ مشخص نيست شالوده‌اي مستندگونه مثل «سفر زمان» دارد يا آيا گروه بازيگراني در اين فيلم شركت دارند؟ اين فيلمساز امريكايي از آن دست كارگرداناني به شمار مي‌رود كه با وسواس اثرشان را جلوي دوربين مي‌برند. طي نزديك به پنج دهه فعاليت سينمايي، تنها ده فيلم ساخته و حالا شنيدن اينكه دوره پركاري ماليك با يازدهمين ساخته‌اش به اوج خود مي‌رسد، خبر خوشايندي است.

ترنس ماليك عادت به مصاحبه كردن ندارد و ترجيح مي‌دهد با ساخت فيلم، با مخاطبش گفت‌وگو كند و گويي خاموشي و غيبت‌هاي طولاني‌ مدتش او را به الهه‌اي در جمع فيلمسازاني بدل كرده است كه آرزو دارند به او نزديك شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون