• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4385 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ خرداد

ويژه

6 ميليون تردد در محورهاي مواصلاتي استان قزوين ثبت شد

علي برجعليزاده از ثبت 6 ميليون تردد در محورهاي مواصلاتي استان قزوين طي روزهاي 13 تا 17 خرداد ماه سال جاري خبر داد. به گزارش خبرنگار اعتماد از قزوين، علي برجعليزاده سرپرست اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان قزوين با اعلام اين خبر گفت: بر اساس اطلاعات دريافتي از 59 سامانه تردد شمار برخط در محورهاي مواصلاتي استان قزوين، آمار كل تردد ثبت شده در ايام مصادف شدن گراميداشت سالگرد ارتحال ملكوتي حضرت امام خميني (ره) و تعطيلات عيد سعيد فطر 5 ميليون و 953 هزار و 700 وسيله نقليه بوده كه آمار كل تردد ثبت شده در آزاد‌راه‌ها 4 ميليون و 718 هزار و 569 تردد معادل 79.3 درصد كل تردد استان بوده است. برجعليزاده اظهار كرد: بيشترين ميزان ترافيك مربوط به روز چهاردهم خرداد ماه بوده كه در اين روز 1 ميليون و 417 هزار و 624 تردد ثبت شده است. وي افزود: از مجموع كل تردد شمارش شده استان، 485 هزار تردد معادل 8 درصد سهم وسايل نقليه سنگين بوده است.

بانك پاسارگاد ساخت 16 مدرسه در مناطق سيل‌زده را آغاز كرد

كلنگ 16 مدرسه در مناطق سيل‌زده استان لرستان با حضور امام جمعه پلدختر، معاون استاندار لرستان، مديركل آموزش و پرورش لرستان، عضو هيات‌عامل، مديران و مسوولان بانك پاسارگاد به زمين زده شد. به گزارش روابط‌عمومي بانك پاسارگاد، كلنگ 2مدرسه در منطقه معمولان و پلدختر به نمايندگي از 16 مدرسه در دست ساخت اين استان، به زمين زده شد كه در مجموع 50 كلاس درس براي دانش‌آموزان مناطق سيل‌زده فراهم خواهد كرد. در اين مراسم آقايان حجت‌الاسلام سيدمحسن موسوي امام جمعه پل‌دختر، مهندس مرادپور معاون عمراني استاندار لرستان، زيني‌وند مديركل آموزش و پرورش لرستان، دوستي عضو هيات‌عامل بانك پاسارگاد و مديران و مسوولان اين بانك حضور يافتند. معاون استاندار لرستان با قدرداني از اقدامات مجدانه بانك پاسارگاد در ساخت مدارس در مناطق سيل‌زده استان و رويكردهاي سازنده‌ مديرعامل اين بانك، اظهار داشت: ۱۶پروژه مدرسه‌سازي در مناطق سيل‌زده استان لرستان توسط بانك پاسارگاد در پلدختر و دمرود كلنگ‌زني شد و عمليات اجرايي آنها آغاز شد. مديركل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به جانمايي و انجام مراحل اداري ساخت 16 مدرسه در استان لرستان گفت: بانك پاسارگاد انجام تعهدات خود را در مناطق سيل‌زده آغاز كرده است كه بسيار مسوولانه، ساخت اين مدارس در اسرع وقت را پيگيري مي‌كند. در اين استان 115 مدرسه با ظرفيت 314 كلاس در اثر وقوع سيل غيرقابل استفاده شده و 333 كلاس نياز به تعمير دارد.

سايپا به ركوردي بالاتر در توليد روزانه خودرو رسيد

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا از دستيابي به ركوردي بالاتر در توليد روزانه در اين مجموعه خبر داد و گفت: گروه سايپا توانست در هجدهمين روز خردادماه، ۲ هزار و ۵۰۷ دستگاه خودرو توليد كند. به گزارش سايپانيوز، سيدجواد سليماني اظهار كرد: با تلاش ‌مستمر و برنامه‌ريزي و نيز اجراي موفق راهبرد «رونق توليد»، مي‌توان مشكلات و معضلاتي نظير ترك همكاري توسط شركاي خارجي و نيز تحريم‌ها عليه صنعت خودروي كشور را بي‌اثر كرد. سليماني تصريح كرد: با توجه به طراحي و اجراي راهبرد رونق توليد در سايپا، اين گروه توانسته در چندماه اخير روند روبه‌رشد خود را ادامه دهد و پس از توليد بيش از ۴۲ هزار خودرو در ارديبهشت‌ماه، ركورد توليد خودرو در يك روز كاري را باز هم به ‌نام خود ثبت كند. مديرعامل گروه خودروسازي سايپا تاكيد كرد: با ادامه روند كنوني، استراتژي سايپا در سال جاري، يعني تنوع محصول وارد فاز اجرايي خواهد شد و با توجه به پيگيري مستمر ما براي اجراي پويش ملي بومي‌سازي قطعات صنعت خودرو، امكان توليد محصولات متنوع با استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي در آينده نزديك فراهم خواهد شد. گفتني است گروه خودروسازي سايپا در پنج‌ ماه اخير موفق شده تيراژ توليد محصولات خود را با وجود مشكلات و موانع فراروي صنعت خودرو، افزايش داده و با استمرار در عرضه محصول، ضمن كمك به كاهش قيمت در بازار، بيشترين سهم بازار كشور را نيز به خود اختصاص دهد.

قرض‌الحسنه و يكي از هزاران كاركرد آن

اعطاي قرض‌الحسنه به نيازمندان و باز كردن گره از مشكلات مالي آنان با نيت بهره بردن درگذشتگان از ثواب و اجر معنوي آن، اقدامي به مراتب پسنديده‌تر و پرفايده‌تر از صرف هزينه‌هاي گزاف و تجملي در مراسم ترحيم و ترويج يك رفتار ضدفرهنگي است. به گزارش روابط عمومي بانك قرض‌الحسنه مهرايران، به نقل از پژوهشكده پولي و بانكي، دين اسلام براي تمام ابعاد زندگي بشر داراي طرح و برنامه است. يكي از اين ابعاد زندگي به مرگ انسان‌ها و رفتار بازماندگان بازمي‌گردد. در ساليان اخير سنت‌هاي نادرستي در حاشيه مراسم عزاداري و ختم شكل گرفته است كه به نظر مي‌رسد چندان با قواعد و رهنمودهاي شريعت همخواني ندارد. خريد دسته گل و تاج گل‌‌هاي گران‌قيمت، توزيع اطلاعيه‌هاي رنگارنگ تسليت، نصب پارچه نوشته‌ها و بنرهاي بزرگ عرض تسليت و عكس متوفي، انواع هزينه‌كردهاي تجملي براي تزيين سالن ختم، مزار و سنگ‌قبر متوفي و غيره تنها گوشه‌اي از اين رفتارها و سنت‌هاي نادرستي است كه در مراسم ترحيم رواج يافته است. تاسف‌بار آنكه تمام اين هزينه‌ها در شرايطي انجام مي‌شود كه بخشي از جامعه به خاطر فقر و تنگدستي و ناتواني مالي در پاسخ به مخارج ضروري روزمره، تامين هزينه‌هاي درماني و تحصيلي، تامين هزينه‌هاي ازدواج و تشكيل زندگي با مشكلات سختي دست و پنجه نرم مي‌كنند. اين آسيب مي‌طلبد كه در رفتارها و نحوه هزينه‌كردهايي كه شايد نفعي براي متوفي نداشته باشد تجديدنظر شود. سنت قرض‌الحسنه از جمله سنت‌هاي نيكو و پسنديده اسلامي است كه با هدف رفع نيازمندي فقرا و محرومان جامعه توصيه موكد شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون