• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4389 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۵ خرداد

رييس ستاد بزرگداشت روز ملي صنعت و معدن تشريح كرد

جزييات برگزاري سالروز ملي صنعت و معدن در دهم تيرماه 98

رييس ستاد بزرگداشت روز ملي صنعت و معدن از برگزاري متفاوت بزرگداشت سالروز ملي صنعت و معدن خبر داد و گفت: اهميت برگزاري اين روز در سال‌ جاري به دليل شعار رونق توليد، مضاعف شده است. محمدرضا فياض درباره جزييات اين مراسم به «اعتماد» گفت: دهم تيرماه، در تقويم جمهوري اسلامي ايران، به عنوان روز ملي صنعت نهادينه و ثبت شده و سال 98، بيست و سومين سال متوالي است كه اين مراسم در همين روز برگزار مي‌شود. به گفته فياض، از يازدهم تير تا پايان تيرماه نيز شاهد برگزاري مراسم روز صنعت ومعدن در 31 استان كشور خواهيم بود.

فياض با بيان اينكه دهم تيرماه، روز تقدير از همه فعالان حوزه توليد، صنعتگران، معدن‌كاران، صاحبان كسب و كارها و پيشكسوتان اين عرصه مهم اقتصادي خواهد بود، افزود: ستاد بزرگداشت روز ملي صنعت ومعدن، پس از ماه‌ها تلاش و با رعايت يك‌سري معيارهاي فني و استاندارد به تعيين رتبه تلاشگران عرصه توليد، تجارت و معدن در سال 97 پرداخته است تا در چنين روزي مورد تقدير قرار گيرند.

رييس ستاد بزرگداشت روز ملي صنعت و معدن در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به تقارن موضوع روز صنعت و معدن با نام سال رونق توليد، يادآور شد: مقام معظم رهبري طي سال‌هاي گذشته، همواره بر مساله توليد توجه داشتند، به طوري كه سال 97 سال حمايت از كالاي ايراني و سال 98 نيز سال رونق توليد نامگذاري شد تا دو بال اقتصادي مهم كشور يعني صنعت و معدن بيشتر در كانون توجه قرار گيرند. بر همين اساس اين تاكيد بر توليد، وظيفه ما را براي بزرگداشت هرچه شايسته‌تر اين روز ملي سنگين‌تر مي‌كند.

فياض، در عين حال هدف اصلي وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در سال جاري را رونق توليد و حمايت از صنعتگران توصيف كرد. رييس ستاد بزرگداشت روز ملي صنعت و معدن در ادامه به تشريح برنامه‌هاي ستاد بزرگداشت روز ملي صنعت و معدن پرداخت و گفت: در نخستين محور بزرگداشت روز ملي صنعت و معدن در تيرماه 98، مروري خواهيم داشت بر توفيقات به دست آمده در سال 97 و ظرفيت‌هايي كه مغفول مانده است. همچنين بنابه اظهارات او، كارنامه صنعت و معدن در سال 97 با حضور دست اندركاران حرفه‌اي مورد بازبيني قرار خواهد گرفت.

اما دومين محور اين مراسم، به گفته فياض كه محور اصلي اين بزرگداشت نيز خواهد بود، معرفي برگزيدگان صنعت و معدن در سطح ملي است كه شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي را در بر مي‌گيرد. به اين ترتيب افراد و بنگاه‌هايي كه بر اساس معيارهاي از پيش تعريف شده، برگزيده شده‌اند معرفي و مورد تقدير قرار مي‌گيرند. از ديگر محورهاي مراسم بزرگداشت روز ملي صنعت و معدن، دعوت از سران قوا و مسوولان تراز اول كشوري است تا با حضور در جمع فعالان صنعتي و معدني نقشه راه توسعه صنايع ومعادن كشور را تبيين و تشريح كنند.

بنابه توضيحات رييس ستاد بزرگداشت روز ملي صنعت و معدن، دهم تيرماه، تريبوني در اختيار نمايندگاني از بدنه بخش خصوصي، دولتمردان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، مسوولان قوه قضاييه و قوه مقننه قرار خواهد گرفت تا به بيان ديدگاه‌ها و پيشنهادهاي خود درباره عملكرد حوزه صنعت ومعدن در سال97 و 98 بپردازند.

فياض همچنين به اين موضوع اشاره مي‌كند كه در اين مراسم، نمايندگان تشكل‌هاي بخش خصوصي و ستاد بزرگداشت روز ملي صنعت و معدن، اقدام به انتشار يك بيانيه مشترك خواهند كرد كه شرايط موجود صنعت و معدن كشور و انتظاراتي را كه بايد برآورده شود را براي متوليان امر ترسيم خواهد كرد.

رييس ستاد بزرگداشت روز ملي صنعت در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به تشريح مراحل ارزيابي افراد منتخب در مراسم روز ملي صنعت و معدن پرداخت. بنا به توضيحات او، فرآيند گزينش افراد و شركت‌ها به صورت گروه‌هاي كارشناسي از ۹ تشكل صنعتي و معدني از 31 استان كشور شامل «اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران»، «اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تهران»، «خانه صنعت و معدن ايران و جوانان»، «خانه معدن ايران»، «انجمن مديران صنايع»، «كنفدراسيون صنايع»، «سازمان نظام مهندسي معدن» و «اتاق اصناف ايران»، خواهد بود كه در ارزيابي افراد مشاركت گسترده‌اي دارند. به گفته او امتيازاتي كه به افراد منتخب داده شده به صورت كارشناسي شده است و تلاش بر اين است كه نقاط مثبت و منفي افراد و بنگاه‌ها شناسايي و مورد ارزيابي قرار گيرد.

همچنين بنابه توضيحاتي كه فياض به «اعتماد» ارايه كرد: يكي از رويكردهاي متفاوت اين وزارتخانه براي برگزاري مراسم روز ملي صنعت و معدن در تيرماه 98 اين است تا به معرفي چهره‌هاي موفق و جديد در بخش صنعت و معدن كه سنوات گذشته جزو برگزيده‌ها نبوده‌اند، بپردازد. به گفته او به برگزيدگان روز ملي صنعت و معدن تنديس طلايي اهدا خواهد شد.

فياض اين نكته را نيز مورد اشاره قرار داد كه با وجود همه محدوديت‌ها، چرخ توليد كشور به همت صنعتگران و معدن‌كاران در حال حركت است و از اين رو ضرورت دارد، تدابير لازم و راه‌هاي عبور از اين راه پرپيچ و خم به ويژه در شرايط حساس كنوني اتخاذ شود. او در پايان با اشاره به اينكه سياست‌ نخست وزارت صنعت اين است كه هيچ واحد توليدي از چرخه توليد خارج نشود، گفت: اما گام دوم اين است كه واحد‌هايي كه توليدشان به كندي پيش مي‌رود، ظرفيت آنها تكميل شود و در گام بعدي واحد‌هاي متوقف به چرخه توليد بازگردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون