• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4398 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۴ تير

درباره كتاب آمرزش زميني نوشته «يعقوب يادعلي»

زهر آميخته با قند

تينا جلالي| «آمرزش زميني» در قالب داستان بلند به‌تازگي توسط نشر نيلوفر منتشرشده و شواهد حاكي از آن است كه استقبال خوبي هم از اين كتاب از سوي جامعه نويسندگان شده است.

يعقوب يادعلي، نويسنده اين كتاب بعد از سكوتي يك دهه‌اي در فاصله سال‌هاي 95 تا 98 دو كتاب به نام‌هاي «متغير منصور» و «آمرزش زميني» منتشر كرده كه واپسينش شرح مختصري است بر روزهايي كه او در زندان تجربه كرده و همچنين سرگذشت آدم‌هايي كه در زندان با آنها آشنا مي‌شود.

«آمرزش زميني» بيشتر از آنكه يك داستان بلند باشد از چند خرده داستان كنار هم‌ شكل گرفته و حتي مي‌توان گفت كتابي است مشتمل بر چند بخش. اينكه گفته مي‌شود بعد از خواندن يا تماشاي اثري، اجازه دهيد چند ساعتي بين شما و اثر مربوطه فاصله بيفتد تا اثر در شما رسوب كند بيراه نيست، چون در اين صورت است كه زواياي پنهان اثر بيشتر به ذهن خطور مي‌كند و به نتيجه‌گيري شايسته و به‌دور از هيجانات كاذب منجر مي‌شود.

كتاب يعقوب يادعلي از آن دسته آثار است كه وقتي كتاب را مي‌خوانيم در فصل‌هايي از آن از عملكرد شخصيت‌ها منزجر مي‌شويم و چه‌بسا از خواندن كتاب پشيمان شويم اما چيزي كه باعث ترغيب دوباره ما به خواندن كتاب مي‌شود نوع نثر اين نويسنده تواناست. نثر قوي يعقوب يادعلي مهم‌ترين دليل پيگيري ماجراي كتاب است ضمن اينكه اين نويسنده با هوشمندي بخش‌هاي ابتدايي و انتهايي كتاب را به طنز آميخته تا زهر لحظات مياني كتاب گرفته شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون