• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4399 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۵ تير

غلامحسين محسني‌اژه‌اي، معاون اول قوه قضاييه:

هنوز با نقطه مطلوب در گسترش عدالت فاصله داريم

يكي از الزامات گام دوم انقلاب كه رهبري چندين سال است بر آن تكيه كرده‌اند، روحيه انقلابي و جهادي است و اگر اين روحيه در تك‌تك افراد يك دستگاه باشد، مي‌تواند شتاب‌دهنده كار باشد و امروز بحمدالله اين روحيه را در سطح مناسبي در رياست قوه و مديران رده‌هاي مختلف مي‌بينيم و مدير نقش بسيار مهم و اساسي دارد.

ما ديديم كه مديري با روحيه جهادي وارد ميدان شده چطور كار پيش رفته است، لذا نقش مدير بسيار مهم است و روساي كل ما با آن روحيه جهادي كه ولي امر ما تاكيد دارند مي‌توانند كارها را جلو ببرند.

ما در گام دوم نياز داريم كه عدالت در تراز جمهوري اسلامي محقق شود و با وجود تلاش‌هاي انجام شده در ۴۰ سال گذشته اما هنوز با آن نقطه مطلوب فاصله داريم. بايد قانون خوب وضع شده تا عدالت برقرار شود.

مقام معظم رهبري هم فرمودند عدالت با تعارف نيست و عدالت با ساده‌زيستي، بي‌تعارف بودن و مبارزه جدي با فساد است و مهم‌تر از همه اينها خودسازي است و اگر ما خودمان را نسازيم، نمي‌توانيم عدالت را محقق كنيم.

ما از سند تحول قوه قضاييه عقب نيستيم، مستحضر هستيد در اين مدت كوتاه رهبري فرمودند يكي از مواضع عدالت، مردمي بودن است و در اين مدت چه رياست قوه قضاييه و چه ساير مديران با طبقات مختلف مردم ديدار داشتند و در باب مساله اطلاع‌رساني هم گام‌هاي مثبتي برداشته شده است.

در برنامه كوتاه‌مدت، يكي از برنامه‌ها انجام كارهاي عقب‌مانده بود. يكي از خواسته‌هاي همه مديران رسيدگي به پرونده‌هاي ۴۷۷ بود و با تدبيري كه اتخاذ شد اين پرونده‌ها رسيدگي شد يا در حال رسيدگي است.

در گام دوم انقلاب لازم است عدالت گسترش بيشتري پيدا كند. با وجود اينكه در 40 سال گام‌هاي زيادي برداشته شده است، اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داريم و براي اجراي عدالت نيازمند قانون خوب و مجري خوب براي اجراي قانون است. عدالت با تو بميري من بميرم ايجاد نمي‌شود؛ عدالت با تلاش و خودسازي و بدون تعارف كار كردن ايجاد مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون