• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4403 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۱ تير

67 والد در كارگاهي، كودكي امن را بحث كردند

گروه اجتماعي| كارگاه‌هاي آموزش تربيت جنسي با عنوان كودكي امن، با حضور و الدين و كودكان برگزار شد. گروه 26 نفره پروژه كودكي امن به سرپرستي الهام نوري، ميزبان 67 والد و كودك در كارگاه‌هاي والدين و كودكان بود. كارگاه والدين شامل آموزه‌هاي روانشناسي و حقوقي بود و در كارگاه كودكان، مهارت‌هايي در حوزه باغباني و آشپزي با توجه به آموزش اعتماد به نفس در كودكان و همچنين كتابخواني با محوريت هويت برگزار شد.

مدرس اين كارگاه كميل حسيني (متخصص حوزه تربيت جنسي كودك) بود كه سخنانش را با بحث تربيت جنسي در جامعه، خصوصا در دوران كودكي و نوجواني شروع كرد و به بيان استراتژي‌هاي انديشه و عمل در مواجهه با امر جنسي پرداخت و با ارايه راهكارهاي عملي و آموزشي مهارت‌هاي تربيت جنسي به مسائل مطروحه در اين حوزه پاسخ داد. همزمان در كارگاه‌هاي كودكان نيز به سرپرستي مربيان متخص حوزه كودك به صورت غيرمستقيم به آموزش مهارت‌هاي اجتماعي و تقويت عزت نفس در قالب كلاس‌هاي قصه‌خواني، باغباني، آشپزي و... پرداختند.

بخش ديگر كارگاه والدين طرح مسائل حقوقي و مشكلات در جلوگيري از آزار جنسي توسط وكيل پايه يك دادگستري و عضو انجمن حقوق‌شناسي ايران بود: دكتر فرزانه عرفاني‌منش گفت صحبت‌هاي خود را ذيل عنوان كتمان حقيقت و قوانين ناهموار بيان كرد، اين عضو اتحاديه كانون‌هاي وكلاي دادگستري با اشاره به اينكه تصويب قوانين و مقررات به تنهايي كافي نيست، بلكه در اين راستا نياز به بسترسازي فرهنگي جهت طرح مشكلات است، راه گريز را در ديالكتيك آگاهي و عمل دانست و ادامه داد: قانون به پشتوانه عرف است كه قابليت اجرايي و مطالبه‌گري پيدا مي‌كند. با اشاره به اينكه براساس قانون حمايت از كودكان و نوجوانان كودك‌آزاري از جرايم عمومي محسوب مي‌شود، نيازي به شاكي خصوصي جهت اعلام جرم وجود ندارد. و هر شخص مي‌تواند به محض ديدن مورد كودك‌آزاري، مساله را گزارش دهد و دادستان به عنوان مدعي‌العموم وظيفه پيگيري موضوع را دارد. او خواهان كنشگري متن جامعه و نه‌تنها خانواده قرباني شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون