• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4415 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۵ تير

روند بورس نزولي شد

روز گذشته بیشتر سهم‌ها در بورس و فرابورس ایران با افت قیمت مواجه شدند و متعاقب آن شاخص‌های بازار کاهش یافتند؛ این در حالی است که در روز يكشنبه شاخص اصلی بازار توانسته بود به رکورد جدیدی دست یابد و نماگر اصلی بورس به نیمه تراز ۲۵۳ هزار واحدی رسید. روز دوشنبه،‌ شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۷۴ واحد افت کرد و به رقم ۲۵۳ هزار و۳۰۳ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۳۵۲ واحد افت به رقم ۶۱ هزار و ۹۵۲ رسید. روز گذشته در بورس تهران ۸۹ سهم با رشد قیمت و 43234 سهم با افت قیمت روبه‌رو بودند. تعداد نمادهای مثبت در فرابورس ایران ۸۰ نماد و تعداد منفی‌ها به ۱۱۳ نماد رسید. اما روز يكشنبه ۳۰۶ سهم در بورس و فرابورس ایران با رشد قیمت همراه شدو ۲۱۲ سهم با کاهش قیمت روبه‌رو شدند. ارزش کل معاملات بورس تهران در روز يكشنبه به زیر هزار میلیارد تومان و تقریبا به رقم ۹۹۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید. حجم کل معاملات نیز به بیش از سه میلیارد سهم و اوراق مالی دست یافت. روز دوشنبه شاخص آزاد شناور نیز با ۷۹۱ واحد کاهش عدد ۲۸۲ هزار و ۴۳۷ را تجربه كرد و شاخص بازار اول با ۵۴۳ واحد عدد ۱۸۷ هزار و ۲۰۳ واحدی را دید. اما شاخص بازار دوم ۹۵۷ واحد رشد کرد و به رقم ۵۰۱ هزار و ۲۷۲ رسید. گروه مپنا، پتروشیمی خارک و پتروشیمی پارس هر کدام به ترتیب ۱۷۸، ۱۶۵ و ۱۴۳ واحد تأثیر مثبت روی شاخص‌های بازار سهام داشتند، اما در طرف مقابل فولاد خوزستان، ایران‌خودرو و پتروشیمی جم هر کدام به ترتیب ۸۸، ۴۹ و ۷۸ تأثیر کاهنده روی شاخص بازار داشتند. در روز يكشنبه نيز گروه مبنا، معدنی و صنعتی چادرملو و پتروشیمی پارس هر کدام به ترتیب ۲۴۱، ۲۳۵ و ۲۰۶ واحد تاثیر مثبت روی نوسانات شاخص داشتند. در طرف مقابل سرمایه‌گذاری ایران، ایران‌خودرو و سایپا به ترتیب ۵۰، ۴۹ و ۴۸ واحد تاثیر کاهنده بر شاخص‌های بازار گذاشتند. ديروز گروه محصولات شیمیایی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد به طوری که ۱۴۰ میلیون سهم به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان دادوستد شد. در عین حال بسیاری از نمادهای این گروه با افت قیمت روبه‌رو شدند.

اما خودرویی‌ها در جایگاه دوم از لحاظ ارزش بازار ایستادند و شاهد معامله شدن ۴۳۱ میلیون سهم و اوراق مالی بودند. در این گروه اکثریت سهم‌ها با کاهش قیمت مواجه شد همچنین برخی از آنها صف فروش را تجربه کردند.

دیگر گروه پر معامله بورس تهران امروز بانکی‌ها بودند به طوری که در این گروه حجم معاملات به ۹۴۳ میلیون سهم و اوراق مالی و ارزش معاملات به بیش از ۸۰ میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات بورس تهران در کل به ۹۷۱ میلیارد تومان دست یافت و حجم معاملات عدد ۲.۹ میلیارد سهم و اوراق مالی را به دست آورد. همچنین تعداد معاملات این بازار به رقم ۲۷۶ هزار و ۴۲۵ رسید. شاخص کل فرابورس ایران نیز با حدود پنج واحد کاهش به رقم ۳۳۱۱و‌احدی دست یافت و ارزش معاملات این بازار رقم ۷۳۵ میلیارد تومان را پشت سر گذاشت. همچنین حجم معاملات به عدد ۱.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون