• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4417 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۷ تير

در انتخابات فدراسيون كشتي

دبير رييس شد

سامان سعادت

 

 

عليرضا دبير به عنوان رييس فدراسيون كشتي انتخاب شد. قهرمان سابق جهان و المپيك كه سابقه حضور در شوراي شهر تهران را نيز در كارنامه دارد، موفق شد در رقابت با شش كانديداي ديگر يعني سيد اصغر آزوره، جاسم اميري، حميد بني‌تميم، علي‌اكبر جيره‌سرايي‌بازاركرد، محمدرضا صالحي و عبدالمهدي نصيرزاده به كرسي رياست ورزش اول كشور دست پيدا كند. اين اتفاق در حالي رخ داد كه دو تن از اصلي‌ترين رقباي دبير براي شركت در انتخابات تاييد صلاحيت نشدند و حضور خود دبير نيز تا شب قبل از انتخابات در هاله‌اي از ابهام قرار داشت.

انتخابات فدراسيون كشتي صبح ديروز با حضور محمدرضا داورزني به عنوان رييس مجمع، كيكاووس سعيدي به عنوان نماينده كميته ملي المپيك و بهروز نعمتي به عنوان سرپرست فدراسيون استارت خورد. به همراه اين افراد 43 نفر از اعضاي مجمع نيز حضور داشتند. ابتدا كانديداها به بيان برنامه‌هاي خود براي حاضرين پرداختند. از ميان صحبت‌هاي مطرح شده، اظهارنظر دبير در مورد غيبت عباس جديدي و امير خادم به عنوان افراد سرشناس كشتي كه تاييد صلاحيت نشدند، جالب توجه بود. دبير كه خودش در آخرين لحظات تاييد صلاحيت شده بود، پشت تريبون گفت: «مُردم تا به اينجا رسيدم. كاش خادم و جديدي كه بزرگان ما هستند هم بودند. جرم امير خادم و جديدي چه بود كه نيستند؟ جرم‌شان دوست داشتن كشتي است؟ مي‌گذاشتيد بيايند مگر چه اتفاقي مي‌افتاد؟» بعد از اتمام اعلام برنامه‌ها، جاسم اميري، علي‌اكبر جيره‌سرايي‌بازاركرد و محمدرضا صالحي از رقابت كناره‌گيري كردند و انتخابات بين چهار كانديداي باقيمانده انجام شد. با توجه به تعداد حاضرين، كانديداي برنده بايد حداقل 22 راي به دست مي‌آورد كه در دور نخست هيچ يك از كانديداها موفق به كسب اين تعداد راي نشدند. دبير با 18، نصيرزاده با 12، بني‌تميم با 11 و آزوره با 2 راي به كار خود در دور نخست انتخابات پايان دادند و به اين ترتيب دبير و نصيرزاده به دور دوم راه پيدا كردند. از اتفاقات جالب دور اول، حذف حميد بني‌تميم بود كه گفته مي‌شد رقيب اصلي دبير محسوب مي‌شود. در دور دوم انتخابات دبير با كسب 31 راي در مقابل 12 راي نصيرزاده پيروز انتخابات معرفي شد. به اين ترتيب عليرضا دبير به مدت چهار سال سكان هدايت كشتي كشور را در دست خواهد گرفت.

وعده پرهيز از رويكرد حذفي

عليرضا دبير در اولين واكنش به پيروزي‌اش در انتخابات گفت: « نه ناراحت هستم، نه خوشحال. حالا كه انتخابات تمام شده، مي‌گويم كه با بني‌تميم برادر و رفيق هستيم. از همه 43 عضو مجمع تشكر مي‌كنم؛ اگرچه 4، 5 نفر از آنها به سمت ديگري چرخيدند. من خيلي مطبوعاتي نيستم و شايد خيلي مصاحبه نكنم، اما سخنگو تعيين خواهم كرد. درباره عملكرد فدراسيون گذشته نيز گزارشي را تهيه و ارايه مي‌كنيم.» در ادامه دبير به صورت خودكار به يكي از دغدغه‌هاي اصلي اهالي كشتي در مورد رويكرد مديريتي خودش پاسخ داد. دغدغه‌اي مبني بر اينكه ممكن است با روي كار آمدن دبير يا هر يك از كانديداهاي ديگر، تنها افراد حاضر در تيم و حلقه نزديكان آن شخص در سمت‌هاي اجرايي به كار گرفته شوند. دبير در اين رابطه افزود: «همه بدانند كه ما حذفي نداريم. من براي تسويه حساب نيامده‌ام و مي‌خواهم با آنهايي كه حتي به من راي ندادند، هم كار كنم. اينجا مني وجود ندارد و ما هستيم. همه يكي هستيم و همه بايد كمك كنند. كار اصلي فرآيند تصميم‌سازي است كه قرار است با يك كار تيمي انجام شود. از دوستان قبلي در فدراسيون و همچنين دوستاني كه در بخش اجرايي جديد اضافه مي‌شوند نيز نهايت استفاده را براي پيشرفت كشتي خواهيم كرد. همه بايد كاري كنند كه رضايت خدا در آن باشد و مردم هم راضي باشند. خدا كند كه اين اتفاق بيفتد.»

كادر فني باقي مي‌ماند

ديگر سوالي كه براي اهالي رسانه و كشتي مطرح بود و دبير به آن اشاره كرد مربوط به تغييرات كادر فني تيم‌‌هاي ملي بزرگسالان و رده‌هاي سني مي‌شد. دبير گفت: «باور كنيد هنوز هيچ تصميمي نگرفته‌ام. كادر فني كه اكنون در رده‌هاي مختلف سني و در رشته‌هاي آزاد و فرنگي هستند بايد با قدرت به كارشان ادامه دهند. من مي‌دانم تغيير در اين مقطع چقدر مي‌تواند ضربه بزند. كساني كه الان كار مي‌كنند، شناخته شده هستند و بايد به كارشان محكم ادامه دهند. يك كميته فني قوي تشكيل خواهد شد و با نفرات جديد تصميمات بهتري خواهيم گرفت. مدير تيم‌هاي ملي و مربيان بايد برنامه‌هاي‌شان را بدهند. خوبي ماجرا اين است كه هم من آنها را مي‌شناسم و هم آنها من را مي‌شناسند. ان‌شاءالله تصميمي نمي‌گيريم كه تيم دچار لرزه و آسيب شود، تمام تلاش‌مان اين است كه با تدبير و فكر آرام كار كنيم.»

رمز پيشرفت كشتي: اتحاد

محمدرضا داورزني و غلامرضا محمدي مربي تيم ملي كشتي آزاد، از جمله افرادي بودند كه بعد از انتخابات در مورد شرايط جديد به اظهارنظر پرداختند. داورزني به عنوان رييس مجمع گفت: «مجمع انتخاباتي و رقابت‌ها امروز تمام شد و اختلاف سليقه‌ها بايد جمع شود تا يك وفاق ملي و اتحاد در كشتي حاصل شود. رمز موفقيت و پيشرفت، يكدلي است. اگر اهالي كشتي به جان هم بيفتند اولين چيزي كه لطمه مي‌خورد خود كشتي است. همه بايد از رييس جديد براي رسيدن به برنامه‌هايش حمايت كنيم و دبير هم بايد از تمام ظرفيت‌ها از جمله نقاط قوت مخالفانش براي ادامه راه و اعتلاي كشتي استفاده كند.» غلامرضا محمدي، سرمربي تيم ملي كشتي آزاد نيز كه به عنوان نماينده مربيان در مجمع حاضر بود با ابراز رضايت از انتخاب دبير گفت: «امروز مجمع خوبي بود. من نگران بودم و اظهار تاسف كردم به دليل عدم حضور قهرمانان جهان و المپيك كشورمان. ‌اي كاش آنها هم بودند و در مجمع حضور داشتند. آقاي اميررضا خادم و عباس جديدي سرمايه ورزش اين كشور هستند. بايد اينها را جذب كنيم نه اينكه آنها را طرد كنيم. در مجموع اما امروز مجمع خوبي برگزار شد و كشتي ما از بلاتكليفي درآمد. آقاي دبير از جنس كشتي هستند. قطعا درد كشتي را خوب مي‌فهمد و قطعا مي‌تواند كمك كند.»

اعتراض به مهندسي انتخابات

در پايان مجمع و در حالي كه به نظر مي‌رسيد انتخابات فدراسيون كشتي به خوبي و خوشي تمام شده، اظهارات كانديداي شكست خورده در انتخابات حواشي‌اي را به وجود آورد. نصيرزاده در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه وزارت ورزش از او حمايت كرده، گفت: «اگر هم قرار بود كه حمايتي باشد از سمت رقيب من بود و مشخص بود كه چيدمان مجمع مهندسي شده بود. من احساس مي‌كنم وزارت ورزش بايد يك رويه سالم‌تر داشته باشد.» البته نصيرزاده دليلي در اثبات يا تاييد اين مدعايش اقامه نكرد و درباره نشانه‌هاي آنچه مهندسي انتخابات فدراسيون كشتي مي‌دانست، توضيح بيشتري نداد. هر چند كه او در ادامه گفت: قصد شكايت ندارم و اميدوارم حال كشتي خوب باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون