• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4431 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۳ مرداد

طرح افزايش ظرفيت پذيرش دانشجويان پزشكي اعلام وصول نشد

قائم‌مقام معاون آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از اعلام وصول نشدن طرح دو‌فوريتي افزايش ظرفيت پذيرش دانشجويان پزشكي در مجلس خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از معاونت فرهنگي و دانشجويي وزارت بهداشت، حميد اكبري گفت: تصميم نهايي پس از جلسات كارشناسي شده دقيق با حضور نمايندگان طراحان، نمايندگان كميسيون بهداشت و درمان و نمايندگان وزارت بهداشت گرفته مي‌شود. او ادامه داد: بر اساس جلسه‌اي كه دو روز گذشته در كميسيون بهداشت برگزار شد به اين نتيجه رسيديم كه تصميم‌گيري نهايي در اين خصوص به جلسات كارشناسي شده دقيق با حضور نمايندگان طراحان، نمايندگان كميسيون بهداشت و درمان و نمايندگان وزارت بهداشت موكول شود.

اكبري با بيان اينكه پس از جمع‌بندي جلسات فوق، افزايش ظرفيت دانشجويان پزشكي در مهر ماه جاري اعلام خواهد شد، اظهار داشت: تا اين لحظه وضعيت افزايش ظرفيت دانشجويان پزشكي در مهر ماه مشخص نيست اما به دنبال اطلاع‌رساني كه در اين چند روز از سوي دانشجويان، مسوولان و جامعه پزشكي ارايه شد، بسياري از ارايه‌دهندگان اين طرح در مجلس امضاهاي خود را پس گرفته و ديگر به دنبال اين طرح نيستند اما براي تعداد باقيمانده كه كماكان بر حرف خود مصر هستند بنا شد در جلسات عنوان شده به جمع‌بندي نهايي برسيم.

قائم‌مقام معاونت آموزشي وزارت بهداشت افزود: در اين جلسات در نهايت به اين نتيجه مي‌رسيم كه كشور ديگر به افزايش ظرفيت در حوزه پزشكي نيازي ندارد يا اگر نياز دارد با چه راهكار مناسبي مي‌شود اين كمبود را جبران كرد؟ زيرا در حال حاضر دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور امكان پذيرش افزايش ظرفيت ندارند و اين پيشنهاد غير كارشناسي و ناپخته ارايه شده است.

اكبري به تعداد دانشجويان دندانپزشكي در كشور اشاره كرد و ضمن تاكيد بر اين نكته كه بسياري از طراحان اين طرح از وجود ظرفيت دانشجويان پزشكي، داروسازي و دندانپزشكي در كشور بي‌اطلاع بوده‌اند، گفت: هم‌اكنون در كل كشور ۳۰ هزار دانش‌آموخته دندانپزشكي وجود دارد و حدود ۱۴ هزار دانشجو در رشته دندانپزشكي مشغول به تحصيل هستند. اين تعداد دانشجوي محصل تا ۶ سال ديگر دانش‌آموخته مي‌شوند و به ۳۰ هزار پتانسيل كنوني دندانپزشك كشور افزوده خواهد شد كه بر اين اساس سرانه ما در دندانپزشكي نسبت به منطقه رشد قابل توجهي داشته و بسيار بالا خواهد رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون