• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3224 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۱ فروردين

خبر كوتاه

درخواست از سياسي براي كمك مالي به پرسپوليس

در روزهايي كه باشگاه پرسپوليس در بحران مالي شديدي گرفتار است محمدحسين نژادفلاح به عنوان قائم‌مقام اين باشگاه فعلا چاره‌اي به غير از قرض گرفتن از سازمان ليگ براي سفر سرخ‌پوشان به قطر براي ديدار با لخويا نداشته است. در همين رابطه و در چند روز اخير پس از آزادي حميدرضا سياسي از زندان پيغام‌هايي به او دادند تا بلكه بتواند وي كمك مالي به پرسپوليس داشته باشد، چرا كه همچنان سياسي روي كاغذ مديرعامل باشگاه پرسپوليس است. سياسي در واكنش به اين خواسته اعلام كرده كه تمايلي براي حضور در باشگاه پرسپوليس ندارد، اما به نژادفلاح پيغام داده است كه به دفترش بيايد و با ارايه برنامه‌هاي مالي پرسپوليس در 20 روز آينده در زمينه كمك مالي اقدام كند. البته قايم مقام جديد باشگاه پرسپوليس هنوز جوابي به اين پيشنهاد سياسي نداده است و بايد ديد در چند روز آينده چه اتفاقي در اين زمينه رخ خواهد داد.

طرح سوال از وزير ورزش به خاطر يك اظهارنظر

سخنگوي فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي از طرح سوال جمعي از نمايندگان از وزير ورزش در مورد حضور نمايندگان در فدراسيون‌هاي ورزشي خبر داد. سيدهادي حسيني در اين باره گفت: محمود گودرزي اخيرا در مورد حضور نمايندگان در فدراسيون‌ها مطلبي گفته و اين موضوع را مطرح كرده بود كه 156 نماينده در فدراسيون‌هاي ورزشي مسووليت دارند كه اگر جايشان را به جوان‌ها بدهند بخشي از مشكلات بيكاري حل مي‌شود. سخنگوي فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: در همين رابطه جمعي از نمايندگان سوالي را از وزير ورزش و جوانان مطرح كردند و اين سوال تقديم هيات رييسه شده تا در نوبت بررسي قرار گيرد. اگر گودرزي مدعي است كه اين حرف را نزده بايد رسما اين موضوع را تكذيب و از نمايندگان عذرخواهي كند.

حضور زنان در ورزشگاه‌ از نظر امنيتي دردسرساز نيست

عضو كميسيون فرهنگي مجلس با تاكيد بر اينكه لازم است براي حضور زنان در ورزشگاه‌ها ضوابط شرعي رعايت شود، اعلام كرد كه نظر مراجع تقليد جلب شود زيرا احتمال دارد آنها با اين كار مخالفت كنند. علي مطهري درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: بايد براي حضور زنان در ورزشگاه‌ها، ضوابط شرعي رعايت شود؛ مثلا اگر حضور خانم‌ها براي بازي خاصي اشكالي نداشته باشد، لازم است تمهيداتي همچون جداكردن راه ورود و خروج خانم‌ها از آقايان يا جداكردن جايگاه آنها در ورزشگاه از آقايان و نظير اين قبيل موارد در نظر گرفته شود. در خصوص اين موضوع بيشتر مسائل شرعي مطرح است و بايد براي تدوين هر آيين‌نامه‌اي در اين باره، نظر مراجع تقليد جلب شود زيرا احتمال دارد آنها با اين كار مخالفت كنند. مطهري در پاسخ به اين سوال كه پيش از اين زنان اجازه حضور در مسابقات واليبال را داشتند و دردسري توليد نمي‌شد، توضيح داد: حضور زنان در ورزشگاه‌ها از نظر امنيتي دردسرساز نيست و صرفا بحث شرعي مطرح است. عضو كميسيون فرهنگي مجلس از به سرانجام رسيدن موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها ابراز بي‌اطلاعي كرد و گفت: قرار است مسوولان ذي‌ربط به كميسيون فرهنگي مجلس بيايند و جلسه‌اي در اين خصوص تشكيل شود.

اداره ماليات چك فدراسيون را قبول نكرد!

كارلوس كي‌روش در نخستين روز سال جاري به خاطر مشكلات مالياتي از كشور ممنوع‌الخروج شد، با اين حال با رفع موقتي اين مشكل سرمربي تيم ملي توانست در اردوي نوروزي، تيم ملي ايران را در اتريش و سوئد همراهي كند. بر همين اساس و با بازگشت كي‌روش به ايران به خاطر مشكل مالياتي اين مربي، پاسپورت مرد پرتغالي ضبط و مقرر شد تا پس از حل مشكل مالياتي و پرداختي بدهي به سازمان مالياتي كشور، مشكل پاسپورت و ممنوع الخروجي كي‌روش رفع شود. در همين راستا فدراسيون اقدامات خود را براي رفع مشكل ممنوع‌الخروجي كي‌روش انجام داد و به همين منظور يك چك براي سازمان ماليات كشور صادر شد تا با تسويه حساب مالياتي كي‌روش، سرمربي تيم ملي براي سفر به خارج از كشور ديگر مشكلي نداشته باشد. از سوي ديگر اين چك در حالي صادر شده كه مسوولان اداره مالياتي كشور به خاطر پايين‌تر بودن مبلغ چك از بدهي كي‌روش، اين چك را قبول نكرده‌اند تا مشكل مالياتي سرمربي تيم ملي همچنان پابرجا بوده و او همچنان ممنوع‌الخروج باشد. گفتني است در حالي مسوولان فدراسيون از بدهي يك تا يك ميليارد و سيصد ميليون توماني كي‌روش خبر داده‌اند كه برخي مسوولان اداره ماليات مبلغ اين بدهي را بيش از 2 ميليارد و دويست ميليون اعلام كرده‌اند. محمدرضا نوري، رييس امور مالياتي استان تهران با اشاره به وضعيت كي‌روش كه رييس فدراسيون فوتبال گفته است مشكل مالياتي آن حل شده است، اظهار داشت: متاسفانه رييس فدراسيون فوتبال اظهارنظرهايي در خصوص مباحث مالياتي مي‌كند كه برخي از آنها واقعيت ندارد. در حال حاضر براي بخشي از ماليات آقاي كي‌روش فدراسيون فوتبال چك به‌روزي ارايه كرده كه در صورت پاس شدن بخشي از ماليات سرمربي تيم ملي فوتبال وصول مي‌شود. رييس امور مالياتي استان تهران در پاسخ به اين سوال كه ماليات سرمربي تيم ملي چه ميزان است گفت: بيش از 2 ميليارد و 300 ميليون تومان بدهي مالياتي وي بوده كه در برخي رسانه‌ها ارقام ديگري شنيده شد، البته هنوز بخشي از ماليات قطعي نشده زيرا اظهارنامه‌هاي مالياتي سال 93، تا پايان تير ماه ارايه مي‌شوند. نوري با بيان اينكه بخشي از ماليات كي‌روش قطعي شده است، عنوان كرد: بر اساس زمان ارايه اظهارنامه و پرداخت ماليات ميزان بخشودگي يا جرايم مالياتي نيز بايد بررسي شود تا رقم قطعي آن قابل اعلام باشد. ماليات كي‌روش مربوط به سال‌هاي 89 تا 93 است كه تا پايان سال 92 قطعي شده و سال گذشته نيز بايد بررسي و نهايي شود. در پايان بايد عرض كنم به‌طور كلي تا زماني كه تسويه كامل نسبت به پرداخت ماليات يا تضمين كافي ارايه نشود، كي‌روش ممنوع‌الخروج است و محدوديت‌هاي قانوني به‌طور كامل اعمال مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون