• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4449 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۵ شهريور

توافق رهبران G7 براي كمك به اطفاي حريق در آمازون

رييس‌جمهوري فرانسه گفت: رهبران گروه هفت (G7) در تلاش هستند تا براي اطفاي حريق در جنگل آمازون با يكديگر به توافقي دست پيدا كنند.

به گزارش ايسنا، رهبران گروه هفت با حضور در اجلاس G7 از احتمال توافقي خبر دادند كه بر اساس آن به مقابله با حريق گسترده در جنگل آمازون كمك شود.

«امانوئل مكرون» رييس‌جمهوري فرانسه نيز از احتمال توافقي خبر داد كه بر اساس آن كمك‌هاي مالي و فني در عمليات اطفاي حريق به كار گرفته مي‌شود.

منتقدان «ژايير بولسونارو» رييس‌جمهوري برزيل را متهم كردند كه از طريق اظهارات ضد محيط زيستي و بي‌توجهي به نقض قوانين حفظ جنگل‌ها، موجب تخريب گسترده جنگل آمازون شده‌ است.

شدت اين آتش‌سوزي‌ها و عدم واكنش به موقع دولت برزيل، اعتراضات و تظاهراتي را در جهان به دنبال داشته‌ است.شبكه خبري بي‌بي‌سي نوشت: رييس‌جمهوري فرانسه هفته گذشته آتش‌سوزي‌هاي گسترده در جنگل آمازون را بحران بين‌المللي توصيف كرد و خواستار آن شد تا اين موضوع در اجلاس گروه هفت مطرح شود.او روز گذشته اظهار كرد كه اعضاي گروه هفت براي انجام اقدامات امدادي جهت اطفاي هر چه سريع‌تر حريق در جنگل‌ آمازون به توافقاتي دست پيدا كرده‌اند.روز جمعه رييس‌جمهوري برزيل با افزايش فشارهاي داخلي و خارجي در نهايت از نيروهاي نظامي اين كشور درخواست كرد براي مقابله با اين آتش‌سوزي‌ها در منطقه حضور داشته باشند. به گفته وزارت دفاع برزيل حدود 44 هزار نيروي نظامي براي كمك به اطفاي حريق در جنگل آمازون اعلام آمادگي كرده‌اند.همچنين همزمان با وقوع آتش‌سوزي‌هاي گسترده در آمازون حريق در بوليوي موجب از بين رفتن ميليون‌ها هكتار از اراضي شده‌ است.در حال حاضر توجه جهانيان منعطف به برزيل است، اما بوليوي نيز به دليل گستردگي سريع آتش‌سوزي‌ها در معرض خطر است.به گزارش اسكاي‌نيوز، از روز پنجشنبه‌ شدت آتش‌سوزي‌ها در بوليوي دوبرابر شده و به تخريب چندين روستا و منطقه وسيعي از جنگل‌هاي استوايي در نزديكي مرز اين كشور با پاراگوئه و برزيل انجاميده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون