• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4450 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۶ شهريور

پس از كش و قوس‌هاي فراوان در پرسپوليس

انصاري‌فرد جانشين عرب شد

علي كربلايي

 

 

داستان ايرج عرب و پرسپوليس ديگر حوصله هواداران پرسپوليس را سر برده بود و هر روز خبري مبني بر اخراج يا استعفاي مديرعامل سرخ‌هاي پايتخت به گوش مي‌رسيد. هر روز گزينه‌اي تازه براي صندلي مديريت پرسپوليس معرفي مي‌شد و هر آن خبري جديد در مورد چينش جديد هيات‌مديره منتشر مي‌شد. روز گذشته سرانجام پس از ماه‌ها كشمكش بين گروه‌هاي درگير، صندلي مديرعاملي پرسپوليس به شخصي رسيد كه كمتر كسي در گمانه‌زني‌ها براي جايگزيني عرب نام او را به زبان مي‌آورد. محمد حسن انصاري‌‌فرد، بازيكن و مديرعامل پيشين پرسپوليس با حكم وزير ورزش، بار ديگر به اين باشگاه بازگشت. محمد حسن انصاري‌فرد، چهره‌اي نام‌آشنا براي هواداران پرسپوليس است. هفت فصل حضور در خط هافبك تيم رويايي پروين و پس از آن دو سال مديريت اين باشگاه بين سال‌هاي 84 تا 86، كارنامه او در پرسپوليس است. مربيگري در تيم ملي فوتسال ايران هم از نقاط روشن كارنامه اوست.

انصاري‌فرد هفت ماه پيش در حكمي از سوي مهدي تاج، به عنوان رياست كميته فني فوتسال و فوتبال ساحلي رسيد. اما در 15 تيرماه كه اخباري مبني بر ورود محمدرضا ساكت به فوتسال شنيده شد، انصاري‌فرد در نامه‌اي به مهدي تاج اعلام كرد به محض حضور اين فرد در اين كميته از سمتش استعفا خواهد داد. سرانجام يك ماه بعد بود كه حكم عضويت ساكت در كميته فوتسال و فوتبال ساحلي از سوي تاج امضا شد و به محض رويت حكم، محمدحسن انصاري‌فرد با انتشار نامه‌اي، استعفاي بدون بازگشت خودش را به مهدي تاج تقديم كرد؛ استعفايي كه سر و صداي زيادي در محافل ورزشي به پا كرد و باب اعتراضات جديدي به محمدرضا ساكت كه به نوعي ابوالمشاغل فوتبال ايران است را باز كرد. اين مدير ورزشي در نامه‌اش اعلام كرده بود به زودي از كارشكني‌هاي فدراسيون در مدت حضورش در كميته فوتسال، پرده‌برداري خواهد كرد. انصاري‌فرد شخصيتي است كه دخالت در كارش را برنمي‌تابد و پيش‌تر هم يك بار زماني كه در راه‌آهن مديرعاملي اين باشگاه را برعهده داشت، وقتي كه بابك زنجاني بدون نظر او با علي دايي توافق كرد، از سمتش كناره‌گيري كرد.

انصاري‌فرد شخصيتي مستقل است كه دخالت در كارش را تاب نمي‌آورد و حاضر نيست به هر قيمتي صندلي مديريت و رياستش را حفظ كند. چنين مديري كه آشكارا با فدراسيون مهدي تاج به مشكل خورده، شايد براي هواداران پرسپوليس چهره‌اي جذاب باشد. ضمن اينكه انتخاب انصاري‌فرد، مي‌تواند نظر پيشكسوتان اين تيم را هم جلب كند. چرا كه پروين چند روز پيش به صراحت خطاب به وزير گفته بود از قوطي براي پرسپوليس مدير انتخاب نكن و حالا كه انصاري‌فرد انتخاب شده، ديگر نمي‌تواند چنين انتقادي را مطرح كند. هواداراني كه از وزير درخواست داشتند نبي و رغبتي انتخاب نشوند هم حالا با اين انتخاب راضي هستند و ديگر نگران حضور افرادي معلوم‌الحال در قامت مديرعامل باشگاه محبوب‌شان نيستند.

انصاري‌فرد پس از انتخاب به عنوان مديرعامل پرسپوليس اعلام كرد: «از چند روز پيش مذاكراتي را با جناب سلطاني‌فر، وزير ورزش و همچنين جناب داورزني داشتيم كه در نهايت امروز در جلسه هيات مديره باشگاه پرسپوليس به من تكليف شد كه بار ديگر افتخار خدمت به پرسپوليس و هواداران اين تيم را داشته باشم. در حال حاضر پرسپوليس بيش از هر چيز به آرامش نياز دارد. هدف‌مان اين است كه ان‌شاءالله هر سه جام را براي پرسپوليس بياوريم. پرسپوليس تيم بسيار شايسته‌‌اي است و در رقابت‌هاي داخلي و ليگ قهرمانان آسيا يك مدعي جدي براي قهرماني خواهد بود.» او در مورد شايعه استعفايش از كميته فوتسال به دليل دورخيز براي مديريت پرسپوليس نيز گفت: «قسم مي‌خورم كه اين دو مساله ارتباطي با هم نداشتند. قضيه استعفايم از آن پست به 15 تير برمي‌گردد در حالي كه صحبت در مورد پرسپوليس از 10 روز پيش با من انجام شد. خدمت هواداران پرسپوليس قسم مي‌خورم كه هرگز استعفايم به حضورم در اين باشگاه ارتباط نداشته است.» انصاري‌فرد در دوره قبلي مديريتش اتفاقات تلخ و شيرين زيادي براي هواداران پرسپوليس رقم زد. حضور بايرن مونيخ در تهران با تمام بازيكنان اصلي‌اش يكي از نكات برجسته كارنامه اوست. هرچند كه مذاكرات براي حضور بايرن مونيخ در تهران پيش از مديريت او انجام شده بود، اما برگزاري بازي در دوران انصاري‌فرد بود. اما يك نكته تاريك هم در كارنامه‌اش وجود دارد و آن هم ثبت قرارداد با بازيكني به نام رافائل است. رافائل همان بازيكني بود كه به خاطر شكايتش از پرسپوليس به فيفا بابت طلب 30هزار دلاري كه داشت، از اين تيم 6 امتياز كسر شد. هرچند كه كسر 6 امتياز هم در دوران حبيب كاشاني بود، اما ثبت قرارداد و نپرداختن بدهي، در زمان مديريت انصاري‌فرد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون