• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4450 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۶ شهريور

بسكتبال زنان ايران، سوم غرب آسيا

اولين حضور، اولين مدال

اولين حضور زنان بسكتباليست ايران با حجاب اسلامي در يك تورنمنت رسمي، با كسب مدال برنز و انتخاب چند بازيكن تيم ملي بسكتبال كشورمان در جمع بهترين‌ها همراه شد. مسابقات قهرماني بسكتبال غرب آسيا در اردن، از دو هفته پيش آغاز شد و اولين تورنمنت رسمي بود كه تيم ملي بسكتبال ايران مي‌توانست با حجاب اسلامي در آن به رقابت با ديگر كشورها بپردازد. در اين تورنمنت زنان ايراني ثابت كردند كه سال‌ها محدوديت حضور در تورنمنت‌هاي رسمي چه استعدادهايي را خاموش كرده بود و به فيبا (فدراسيون جهاني بسكتبال) اثبات شد كه بايد زودتر از اينها مجوز حضور زنان ايراني با حجاب اسلامي در مسابقات رسمي را صادر مي‌كردند. اين مقام، ادامه راهي است كه با حضور قدرتمندانه تيم بسكتبال سه نفره ايران در مسابقات جهاني آغاز شد و حالا تيم 5 نفره زنان هم به راحتي مي‌تواند در مسابقات رسمي شركت كند.

تيم ملي بسكتبال زنان ايران در ديدار رده‌بندي موفق شد با برتري 71 بر 52 مقابل ميزبان رقابت‌ها، اردن به برتري برسد. ادنا عيساييان با 24 امتياز و 18 ريباند نمايش خيره‌كننده‌اي در اين بازي داشت. معصومه اسماعيل‌نژاد با 14 امتياز و 5 ريباند ديگر بازيكن درخشان ايران در اين ديدار بود. شادي عبدالوند هم در اين بازي 16 امتياز و 4 پاس منجر به گل براي تيم ملي ايران ثبت كرد.

اولين حضور و اولين مدال، نتيجه‌اي تاريخي است كه بايد چشم و گوش مسوولان را باز كند تا از تيم‌هاي ملي زنان حمايت بيشتري به عمل آورند. زناني كه مدت‌ها از ميادين بين‌المللي دور بودند و حالا با سرعتي باور نكردني، خودشان را به سطح رقابت با كشورهاي غرب آسيا رسانده‌اند و دور نيست كه روزي با ابرقدرت‌هاي قاره كهن هم به رقابت بپردازند و آنجا هم با درخشش‌شان مدالي خوش‌رنگ نصيب‌شان شود.

همچنين پس از پايان رقابت‌ها، ادنا عيساييان به عنوان بهترين ريباندر و دلارام وكيلي به عنوان بهترين سه امتيازي‌زن انتخاب شدند. انتخاب دو عضو تيم ملي بسكتبال زنان ايران به عنوان بهترين شوت‌زن و بهترين ريباندر، نشان از استعداد فوق‌العاده بازيكناني دارد كه پيش از اين تنها در سطح داخلي به رقابت مي‌پرداختند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون