• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4457 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۴ شهريور

پيشنهاد تماشاي سريال «ارو»

نجات شهر با تير و كمان

هما بختياري

 

 

گرگ برلانتي، مارك گوگنهايم و اندرو كريسبرگ از پاييز سال 2012 سريال ابرقهرماني و تلويزيوني «ارو» (كماندار) را بر پايه شخصيت «گرين ارو» از دنياي «دي‌سي‌ كاميكس» روي آنتن شبكه «The CW» برده‌اند كه پاييز امسال قرار است فصل هشتم آن را پخش كنند.

اوليور كوئين (با بازي استيون امل) پسر پولدار و عياشي است كه هنگام گشت‌وگذار به همراه پدرش در دريا، قايق مسافرتي‌‌شان در دريا غرق مي‌شود و راهش به ‌جزيره‌اي در آن اطراف كشيده مي‌شود. پدرش هم غرق مي‌شود اما پيش از غرق شدن فهرستي را به اوليور مي‌دهد و مي‌گويد، ثروت خانواده‌شان از راه درستي به دست نيامده و براي پاكسازي اعمالي كه مرتكبش شده‌اند بايد از افرادي كه در آن فهرست اسم‌شان ذكر شده، انتقام گرفته شود. اوليور 5 سالي را در اين جزيره زندگي مي‌كند و بالاخره موفق مي‌شود از آنجا خارج شود و به شهر خودش برود. وقتي به خانه‌اش مي‌رسد، متوجه مي‌شود مادرش، مويرا كويين ازدواج كرده و خواهرش تيا ۱۶ ساله‌اش معتاد شده است. اوليور حالا هويتي جعلي دارد و هر شب پس از بازگشت به خانه سراغ يكي از افراد فهرست مي‌رود تا انتقام‌هاي جاني و مادي پدرش را از آنها بگيرد. او انتقام‌جويي‌هايش را با تير و كمان انجام مي‌دهد. او براي اين كار شركت قديمي پدرش را به كلوبي شبانه تبديل مي‌كند تا بهانه‌اي براي غيبت‌هاي شبانه‌اش داشته باشد. پس از مدتي، اوليور هويت خود را براي محافظ شخصي سابقش، جان ديگل فاش مي‌كند و از او مي‌خواهد به او بپيوندد و بعد از چند هفته نيز با يك كارمند ام‌آي‌تي به نام فيليسيتي اسموك آشنا مي‌شود و او نيز به عنوان دستيار اوليور در اين انتقام‌جويي شركت مي‌كند. با وجود اينكه تمام تلاش اوليور براي نجات مردم فقير و انتقام از ثروتمندان است، رسانه‌ها از او به عنوان شورشي ياد مي‌كنند و پليس نيز تحت تعقيب اوست. اين خلاصه‌اي كوتاه از فصل اول و بخشي از فصل دوم اين سريال است. شخصيت محوري اين سريال تا آخرين قسمت فصل هفتم كه نامش «اين شهر را نجات دادي» براي نجات شهر مي‌جنگد و اين تصور براي بيننده پيش مي‌آيد كه ماموريت اصلي اوليور به آخر خط رسيده است. اما با اعلام ساخت فصل هشتم سريال مشخص شد كه در اين فصل داستاني بسيار متفاوت‌تر را خواهيم ديد و احتمالا سريال در آخرين فصلش از ريتم تكراري‌اش خارج مي‌شود.

فصل اول اين سريال به صورت ميانگين 3.68 ميليون بيننده داشت. اين مجموعه تلويزيوني در سايت معتبر IMDB امتياز 7.7 را دريافت كرده ‌است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون