• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4461 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۱ شهريور

كتابخانه

پنجمين جلد؛ كارلوس فوئنتس

كارلوس فوئنتس (۱۹۲۸ – ۲۰۱۲ )نويسنده مكزيكي و يكي از سرشناس‌ترين و پر آوازه‌ترين نويسندگان اسپانيايي زبان بود. در ۲۹ سالگي نخستين رمان خود با عنوان «جايي كه هوا صاف است» را منتشر كرد. «كارلوس فوئنتس» نوشته لانين آ. گيوركو با ترجمه عبدالله كوثري به عنوان پنجمين جلد از مجموعه نسل قلم توسط انتشارات «نشر نو» منتشر شده است.

جلد ششم؛ كي‌يركگور

كي‌يركگور الهي‌داني و فلسفه را در دانشگاه كپنهاك آموخت و تا مدتي پيرو فلسفه هگل بود تا زماني كه فلسفه هگل را ساحلي امن براي فرد و جايگاه فرد ندانست. او به‌شدت معتقد بود كه هگل كاخ (نظام فلسفي) محكمي را بنا كرده‌است كه خود هگل در آن جايي ندارد و عليه آن عكس‌العمل نشان داد.«سورن كي‌يركگور» نوشته استيون كرايتس با ترجمه خشايار ديهيمي به عنوان ششمين جلد از مجموعه «نسل قلم» توسط انتشارات نشرنو منتشر شده است.

جلد هفتم؛ ارنست همينگوي

ارنِست ميلر هِمينگوي (۱961 - ۱899) از پايه‌گذاران يكي از تاثيرگذارترين انواع ادبي، موسوم به «وقايع‌نگاري ادبي» شناخته مي‌شود. قدرت بيان و زبردستي همينگوي در توصيف شخصيت‌هاي داستاني به گونه‌اي بود كه او را پدر ادبيات مدرن لقب داده‌اند. «ارنست همينگوي» نوشته فيليپ يانگ با ترجمه شيوا صفوي توسط انتشارات «نشر نو» به عنوان هفتمين جلد از مجموعه «نسل قلم» منتشر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون